Varningssignaler?
Kärlek & relationer
  1. anonymt namn
    #1

    Varningssignaler?

    Ibland får man lära sig den hårda vägen.
    Sen ser man kompisar göra om samma dumhet som man har gjort själv.
    Det borde finnas instruktioner vilka är de första varningssignaler och vilka killar ska man hålla sig borta från.

    Av egen erfarenhet vet jag att man ska hålla sig borta från killar som tidigt i ett förhållande hamnar "i en del besvär" Tex tappat alla pengar, mist lägenheten, blivit rånade och det är bara DU i hela världen som kan rädda honom.

    Förklaringen: han har redan utnyttjad alla andra och de vill inte se han längre.

    Har ni fler varningssignaler?
  2. 1
    Varningssignaler? Ibland får man lära sig den hårda vägen.
    Sen ser man kompisar göra om samma dumhet som man har gjort själv.
    Det borde finnas instruktioner vilka är de första varningssignaler och vilka killar ska man hålla sig borta från.

    Av egen erfarenhet vet jag att man ska hålla sig borta från killar som tidigt i ett förhållande hamnar "i en del besvär" Tex tappat alla pengar, mist lägenheten, blivit rånade och det är bara DU i hela världen som kan rädda honom.

    Förklaringen: han har redan utnyttjad alla andra och de vill inte se han längre.

    Har ni fler varningssignaler?
  3. tidlöshet
    #2
    Man lära sig hela livet men dör dum…
    Även om man leva hela livet med en man (samma sak är för kvinnor) kan inte posto att vet om sin partner. Du är som många. Fördom och dom framför allt. Du fick liten spricka som ska imorgon gå bort, fråga din mor…
  4. 2
    Man lära sig hela livet men dör dum…
    Även om man leva hela livet med en man (samma sak är för kvinnor) kan inte posto att vet om sin partner. Du är som många. Fördom och dom framför allt. Du fick liten spricka som ska imorgon gå bort, fråga din mor…
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Män som kritiserar tidigare partners, som pratar om tidigare partners, som pratar mest om sig själva och lyssnar dåligt, som vill ha sex omgående, som dricker alkohol varje fredag/lördag, som har dåliga relationer med familjen, som trots viss ålder fortfarande inte har samlat ihop till ok bostad och bil och män som har barn med flera kvinnor som de inte ens har haft riktiga förhållanden med.
  6. 3
    Män som kritiserar tidigare partners, som pratar om tidigare partners, som pratar mest om sig själva och lyssnar dåligt, som vill ha sex omgående, som dricker alkohol varje fredag/lördag, som har dåliga relationer med familjen, som trots viss ålder fortfarande inte har samlat ihop till ok bostad och bil och män som har barn med flera kvinnor som de inte ens har haft riktiga förhållanden med.
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Män (och kvinnor) som påstår (påtalar) sig ha en självinsikt över genomsnittet utan att påvisa det samma. Typ... BD
  8. 4
    Män (och kvinnor) som påstår (påtalar) sig ha en självinsikt över genomsnittet utan att påvisa det samma. Typ... BD
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5

    Ojdå

    Det är många män som går bort för dig då om du har kriteriet inte dricka varje fredag och lördag. Själv dricker jag vin både fredag och lördag och tycker det är ett rätt normalt beteende och ser ingen varning i det.
  10. 5
    Ojdå Det är många män som går bort för dig då om du har kriteriet inte dricka varje fredag och lördag. Själv dricker jag vin både fredag och lördag och tycker det är ett rätt normalt beteende och ser ingen varning i det.
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Män (och kvinnor) som inte visar någon form av självdistans. Som inte kan skratta åt sig själva.

    Män (och kvinnor) som visar stort kontrollbehov. Visar hetsigt humör när minsta lilla sak går dom emot, och inte kan ta ett nej.

    Män (och kvinnor) som lätt tar till en nedlåtande attityd eller arrogans.

    Män (och kvinnor) som ställer sig med ena foten i relationen medans den andra dinglar kvar i "ungkarlslivet".

    Män (och kvinnor) som har FÖR känslomässiga band till sina föräldrar eller på annat sätt ofta gör sig beroende av dem. Tex ekonomiskt.

    Män (och kvinnor) som varit otrogna och/eller på ett ogenomtänkt/hastigt sätt lämnat sin partner för att bli ihop med mig.

    Män (och kvinnor) som inte kan vara lyckliga utan en relation.
  12. 6
    Män (och kvinnor) som inte visar någon form av självdistans. Som inte kan skratta åt sig själva.

    Män (och kvinnor) som visar stort kontrollbehov. Visar hetsigt humör när minsta lilla sak går dom emot, och inte kan ta ett nej.

    Män (och kvinnor) som lätt tar till en nedlåtande attityd eller arrogans.

    Män (och kvinnor) som ställer sig med ena foten i relationen medans den andra dinglar kvar i "ungkarlslivet".

    Män (och kvinnor) som har FÖR känslomässiga band till sina föräldrar eller på annat sätt ofta gör sig beroende av dem. Tex ekonomiskt.

    Män (och kvinnor) som varit otrogna och/eller på ett ogenomtänkt/hastigt sätt lämnat sin partner för att bli ihop med mig.

    Män (och kvinnor) som inte kan vara lyckliga utan en relation.
  13. Medlem sedan
    Jan 1998
    #7

    Du fick...

    ...baske mig med allt, nästan! . Vill tillägga och/eller precisera:

    *Män som ofta råkar ut för djävulskap/i klammeri med myndigheter - och aldrig någonsin själv tycker sig ha någon del i detta
    *Män som är involverade i/varit involverade i SMUTSIGA vårdnadsprocesser, inkluderande förbrukning av flera advokater (OK det finns puckade kvinnor jag vet - MEN hittills har de män jag varit i kontakt med som varit involverade i såna här processer alltid visat sig inte ha alla getter i hagen)
    *Män 40+ som aldrig levt tillsammans med en kvinna någon längre tid
    *Män 40+ som fortfarande betecknar sig som "sökare", letar en ny inriktning i livet, ägnar sig intensivt åt yoga och personlig utveckling och fortfarande läser Herman Hesse med behållning
    *Män som inte har körkort
    *Män som inte gjort värnplikt
    *Män som läser för mycket skönlitteratur (ssk lyrik - achtung!)
    *Vegetarianer

    Usch så fördomsfull jag låter - men faktum är att jag har massor av empiriska beläggt för att man ska hålla sig borta från såna här män, om det är en vettig ömsesidig relation man är ute efter. Flera av kriterierna ovan implicerar dessutom att det inte ens går att ha mannen som enbart kk
  14. 7
    Du fick... ...baske mig med allt, nästan! . Vill tillägga och/eller precisera:

    *Män som ofta råkar ut för djävulskap/i klammeri med myndigheter - och aldrig någonsin själv tycker sig ha någon del i detta
    *Män som är involverade i/varit involverade i SMUTSIGA vårdnadsprocesser, inkluderande förbrukning av flera advokater (OK det finns puckade kvinnor jag vet - MEN hittills har de män jag varit i kontakt med som varit involverade i såna här processer alltid visat sig inte ha alla getter i hagen)
    *Män 40+ som aldrig levt tillsammans med en kvinna någon längre tid
    *Män 40+ som fortfarande betecknar sig som "sökare", letar en ny inriktning i livet, ägnar sig intensivt åt yoga och personlig utveckling och fortfarande läser Herman Hesse med behållning
    *Män som inte har körkort
    *Män som inte gjort värnplikt
    *Män som läser för mycket skönlitteratur (ssk lyrik - achtung!)
    *Vegetarianer

    Usch så fördomsfull jag låter - men faktum är att jag har massor av empiriska beläggt för att man ska hålla sig borta från såna här män, om det är en vettig ömsesidig relation man är ute efter. Flera av kriterierna ovan implicerar dessutom att det inte ens går att ha mannen som enbart kk
  15. Medlem sedan
    Jan 1998
    #8

    Dricka...

    ...varje fredag och lördag tolkar jag som "tratta i sig obehindrat".

    Själv kan jag dricka ett glas vin mitt på blanka måndan, om jag nu känner för det - och ser inget fel i att en man gör det heller. Men det tycker jag är nåt annat...
  16. 8
    Dricka... ...varje fredag och lördag tolkar jag som "tratta i sig obehindrat".

    Själv kan jag dricka ett glas vin mitt på blanka måndan, om jag nu känner för det - och ser inget fel i att en man gör det heller. Men det tycker jag är nåt annat...
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9

    Hähä

    " fortfarande läser Herman Hesse med behållning" - helt underbart sant och välformulerat.
  18. 9
    Hähä " fortfarande läser Herman Hesse med behållning" - helt underbart sant och välformulerat.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Du är alldeles underbar. Om jag hade varit lagd på det hållet och inte varit gift hade jag baske mig bjudit ut dig på en dejt.

    Eller.. vänta. Om jag hade varit man och inte varit gift, snarare. Då kanske det hade funnits en chans att du hade tackat ja också.
  20. 10
    Du är alldeles underbar. Om jag hade varit lagd på det hållet och inte varit gift hade jag baske mig bjudit ut dig på en dejt.

    Eller.. vänta. Om jag hade varit man och inte varit gift, snarare. Då kanske det hade funnits en chans att du hade tackat ja också.
  21. Medlem sedan
    Dec 2007
    #11

    Ja då är jag med

    Skulle inte vilja ha en karl som drack sig dyngrak varje helg, men jag skulle heller inte vilja ha en nykterist. Jag tar också ett glas när andan faller på även en vardag.
  22. 11
    Ja då är jag med Skulle inte vilja ha en karl som drack sig dyngrak varje helg, men jag skulle heller inte vilja ha en nykterist. Jag tar också ett glas när andan faller på även en vardag.
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12
    *Män som läser för mycket skönlitteratur (ssk lyrik - achtung!)
    Jaha, då föll jag bort.

    Jaja, smaken är som baken, vad nu litteratursmak har med förhållande att göra?
  24. 12
    *Män som läser för mycket skönlitteratur (ssk lyrik - achtung!)
    Jaha, då föll jag bort.

    Jaja, smaken är som baken, vad nu litteratursmak har med förhållande att göra?
  25. anonymt namn
    #13

    Svartsjuka män,

    och män som är nyfikna på allt man gör och hänger över axeln så fort man får ett SMS eller när man kollar mailen.
  26. 13
    Svartsjuka män, och män som är nyfikna på allt man gör och hänger över axeln så fort man får ett SMS eller när man kollar mailen.
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14
    Jag med. Såsom varande halv "blatte" så tyckte inte svenska armén att jag skulle göra svensk värnplikt så länge jag också var medborgare i ett annat land. När jag sen blev "hel-svensk" senare i livet så var jag för gammal för värnplikt tyckte dom.

    Däremot tycker jag lyrik är såååå tråkigt (sorry Fredde).
  28. 14
    Jag med. Såsom varande halv "blatte" så tyckte inte svenska armén att jag skulle göra svensk värnplikt så länge jag också var medborgare i ett annat land. När jag sen blev "hel-svensk" senare i livet så var jag för gammal för värnplikt tyckte dom.

    Däremot tycker jag lyrik är såååå tråkigt (sorry Fredde).
  29. Medlem sedan
    Jan 1998
    #15

    Jag har ju...

    ...redan givit dig dispens för det där med värnplikten, Sportbil!

    Att vara (hel eller halv) "blatte" brukar f.ö. ge extra pluspoäng av mig...
  30. 15
    Jag har ju... ...redan givit dig dispens för det där med värnplikten, Sportbil!

    Att vara (hel eller halv) "blatte" brukar f.ö. ge extra pluspoäng av mig...
  31. Medlem sedan
    Jan 1998
    #16

    Nån roman...

    ...då och då gör inget eller rent av nån dikt. Det är när det är FÖR mycket som det bli jobbigt. När de lixom inte fixar livet "på riktigt" utan gräver ner sig i fiktion utan att kunna leva ut några känslor i praktiken. Mitt professionella liv är fullt av såna här "män" som för min del lika gärna kunde vara kvinnor...
  32. 16
    Nån roman... ...då och då gör inget eller rent av nån dikt. Det är när det är FÖR mycket som det bli jobbigt. När de lixom inte fixar livet "på riktigt" utan gräver ner sig i fiktion utan att kunna leva ut några känslor i praktiken. Mitt professionella liv är fullt av såna här "män" som för min del lika gärna kunde vara kvinnor...
  33. Medlem sedan
    Jan 1998
    #17

    :D (imt)

    .
  34. 17
    :D (imt) .
  35. Medlem sedan
    Oct 2001
    #18
    Hmmm... för att vara ett snack som heter Allt för Föräldrar så är det konstigt att ingen tar upp en mans förhållande till sina barn?

    Kolla om han vet sina barns klädstorlek, vilka tider deras dagis stänger på eftermiddagen, vad de haft för läxor i skolan senaste veckan och vilken temperatur deras kläder ska tvättas i så får ni nog en betydligt bättre värdemätare på hur denne man kommer vara att leva med i längden än att försöka gissa sig till mannens egenskaper i ett så pass specifikt "spel" som när man och kvinna ska bli förälskade.

    Tror det är helt rätt att ha sin egen lilla checklista - men sen ska man absolut INTE låta en sådan lista bli avgörande i sig. Det kommer finnas massvis med guldkorn till män som inte passar in i alla aspekter av mallen. Däremot måste det vara en varningsklocka när ALLTFÖR mycket inte stämmer.
    Man bör ju försöka förstå djupare bakgrunden. Fredde kan ju t ex vara en prakt-kille ÄVEN om han gillar lyrik t ex
  36. 18
    Hmmm... för att vara ett snack som heter Allt för Föräldrar så är det konstigt att ingen tar upp en mans förhållande till sina barn?

    Kolla om han vet sina barns klädstorlek, vilka tider deras dagis stänger på eftermiddagen, vad de haft för läxor i skolan senaste veckan och vilken temperatur deras kläder ska tvättas i så får ni nog en betydligt bättre värdemätare på hur denne man kommer vara att leva med i längden än att försöka gissa sig till mannens egenskaper i ett så pass specifikt "spel" som när man och kvinna ska bli förälskade.

    Tror det är helt rätt att ha sin egen lilla checklista - men sen ska man absolut INTE låta en sådan lista bli avgörande i sig. Det kommer finnas massvis med guldkorn till män som inte passar in i alla aspekter av mallen. Däremot måste det vara en varningsklocka när ALLTFÖR mycket inte stämmer.
    Man bör ju försöka förstå djupare bakgrunden. Fredde kan ju t ex vara en prakt-kille ÄVEN om han gillar lyrik t ex
  37. Medlem sedan
    Oct 2001
    #19
    ...redan givit dig dispens för det där med värnplikten, Sportbil!

    Att vara (hel eller halv) "blatte" brukar f.ö. ge extra pluspoäng av mig...
    Tack, nu känns det bättre igen!

    Lovar att kontakta dig om jag blir singel någongång i framtiden för att då se hur långt mina poäng räcker
  38. 19
    ...redan givit dig dispens för det där med värnplikten, Sportbil!

    Att vara (hel eller halv) "blatte" brukar f.ö. ge extra pluspoäng av mig...
    Tack, nu känns det bättre igen!

    Lovar att kontakta dig om jag blir singel någongång i framtiden för att då se hur långt mina poäng räcker
  39. Medlem sedan
    Jan 1998
    #20

    Just det...

    ...nykterister glömde jag ju bort. Ännu värre än vegetarianer (fast det brukar hänga ihop - och så får man yogan, självhjälpsböckerna och gestaltterapin på köpet...) .

    Om han inte är nykterist för att han är fullständig träningsnarkoman, förstås. OK jag tränar också en massa men lever inte i askes för det. Har dock träffat på en och annan man som ägnar all sin fritid åt att träna, har garaget fullt med dyyyra cyklar, går omkring i träningsoverall jämt och aldrig kan dricka alkohol för att han ska träna dagen efter (och de tränar ju jämt...). Blir inte så kul (som att försöka vara ihop med...eh...en mountainbike eller ett par längdskidor...).
  40. 20
    Just det... ...nykterister glömde jag ju bort. Ännu värre än vegetarianer (fast det brukar hänga ihop - och så får man yogan, självhjälpsböckerna och gestaltterapin på köpet...) .

    Om han inte är nykterist för att han är fullständig träningsnarkoman, förstås. OK jag tränar också en massa men lever inte i askes för det. Har dock träffat på en och annan man som ägnar all sin fritid åt att träna, har garaget fullt med dyyyra cyklar, går omkring i träningsoverall jämt och aldrig kan dricka alkohol för att han ska träna dagen efter (och de tränar ju jämt...). Blir inte så kul (som att försöka vara ihop med...eh...en mountainbike eller ett par längdskidor...).
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. varningssignaler när man nätdejtar
    By mjAnonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 07:27
  2. varningssignaler
    By donatella in forum Styvfamiljer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 22:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar