Muggar att måla på?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Muggar att måla på?

    Jag var på Panduro igår och köpte porslinsfärg för att barnen ska kunna måla muggar till mormor och morfar och koppar till farmor och farfar men när jag sedan klev in på Duka för att köpa muggar och koppar att måla på så ville de inte sälja några till mig eftersom de inte var säkra på att deras porslin skulle hålla för att värmas i ugnen. (150 grader i 30 min står det på färgen).

    Ni som har gjort detta innan har ni köpt specialporslin eller har ni chansat med vanligt och hur har det gått?
    Annika m. Emil & Erik
  2. 1
    Muggar att måla på? Jag var på Panduro igår och köpte porslinsfärg för att barnen ska kunna måla muggar till mormor och morfar och koppar till farmor och farfar men när jag sedan klev in på Duka för att köpa muggar och koppar att måla på så ville de inte sälja några till mig eftersom de inte var säkra på att deras porslin skulle hålla för att värmas i ugnen. (150 grader i 30 min står det på färgen).

    Ni som har gjort detta innan har ni köpt specialporslin eller har ni chansat med vanligt och hur har det gått?
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #2
    Jag har köpt billiga muggar på ikea samt även de muggar som panduro säljer - det har funkar bra.
  4. 2
    Jag har köpt billiga muggar på ikea samt även de muggar som panduro säljer - det har funkar bra.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Det var urplockat på Panduro

    så det låter bra att det funkat även med andra muggar.

    Tack
    Annika m. Emil & Erik
  6. 3
    Det var urplockat på Panduro så det låter bra att det funkat även med andra muggar.

    Tack
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    Vi köpte ett

    6-pack lite större kaffekoppar med fat hos Coop och målade på. Gick utmärkt. Riktigt billiga var de också, tror att det kostade typ 60:- för hela packet (De är nu 2 år sedan o de har hållit bra).
  8. 4
    Vi köpte ett 6-pack lite större kaffekoppar med fat hos Coop och målade på. Gick utmärkt. Riktigt billiga var de också, tror att det kostade typ 60:- för hela packet (De är nu 2 år sedan o de har hållit bra).
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    riktigt billiga

    muggar haqr jag köpt på typ ica och de har aldrig sprukit i värmen viktiga är ju att ställa in dom i sval ugn och sedan låta dom svalna i varm ugn, öppna gärna luckna tar du ut dom varm så händer det att dom spricker

    barnen gjorde några muggar för över tio årsedan och dom håller ännu och både jag och maken har haft våra som favorit muggar och dom har tålt diskmaskin nästan dagligen dessa år, makens mugg sprack i fjol och han var så besviken för de var ju den bästa jobbmugg man kunde ha och barnen är för stora nu för att måla en mugg åt pappa
  10. 5
    riktigt billiga muggar haqr jag köpt på typ ica och de har aldrig sprukit i värmen viktiga är ju att ställa in dom i sval ugn och sedan låta dom svalna i varm ugn, öppna gärna luckna tar du ut dom varm så händer det att dom spricker

    barnen gjorde några muggar för över tio årsedan och dom håller ännu och både jag och maken har haft våra som favorit muggar och dom har tålt diskmaskin nästan dagligen dessa år, makens mugg sprack i fjol och han var så besviken för de var ju den bästa jobbmugg man kunde ha och barnen är för stora nu för att måla en mugg åt pappa
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Tack!

    Nu har jag köpt billiga på IKEA och i helgen ska barnen få måla på dem så nu håller jag tummarna för att de håller. Tack för tipset om att ställa in dem i kall ugn. Det borde jag ha kunnat tänka ut själv men det hade jag inte gjort.
    Annika m. Emil & Erik
  12. 6
    Tack! Nu har jag köpt billiga på IKEA och i helgen ska barnen få måla på dem så nu håller jag tummarna för att de håller. Tack för tipset om att ställa in dem i kall ugn. Det borde jag ha kunnat tänka ut själv men det hade jag inte gjort.
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7
    har köpt billiga muggar på IKEA. De jag köpte kostade 2 kr tror jag. Finns ju andra modeller - lite dyrare men ff billiga
  14. 7
    har köpt billiga muggar på IKEA. De jag köpte kostade 2 kr tror jag. Finns ju andra modeller - lite dyrare men ff billiga
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Vi har köpt billigaste billiga på IKEA och håller tummarna för att de håller.
  16. 8
    Vi har köpt billigaste billiga på IKEA och håller tummarna för att de håller.

Liknande trådar

  1. "måla, måla varje lördag också
    By 76an in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 10:44
  2. Muggar klara
    By Jenny m. My&Isabella in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 08:26
  3. Muggar?
    By Carola in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 09:12
  4. Muggar????1
    By Jessica05 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 19:29
  5. Muggar med foto på
    By Gunill@ in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 13:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar