Norrländsk soluppgång...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Norrländsk soluppgång...

    ....utanför mitt tågfönster nu! Det finns ju för fanken knappt någon snö här i Norrland så tacka fan för att det inte är snökaos här som det varit i Sthlm *flinar*. Men fint är det i alla fall, en alldeles rosa soluppgång över trädtopparna.
  2. 1
    Norrländsk soluppgång... ....utanför mitt tågfönster nu! Det finns ju för fanken knappt någon snö här i Norrland så tacka fan för att det inte är snökaos här som det varit i Sthlm *flinar*. Men fint är det i alla fall, en alldeles rosa soluppgång över trädtopparna.
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Åhh, vad härligt det låter. Då är du snart framme då?
  4. 2
    Åhh, vad härligt det låter. Då är du snart framme då?
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Vad härligt!!
  6. 3
    Vad härligt!!
  7. Gretah
    #4
    Men vad gör du ända där uppe?
  8. 4
    Men vad gör du ända där uppe?
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    På väg hem nu! I Östersund var det blaskigt och jäkligt också, igår morse var det snöigt och fint men hela natten har det töat och till och med regnat så det var ett elände. Den stackars nattportieren som jag åt frukost med imorse (!) beklagade sig ljudligt över detta (fatta hur tidigt jag var uppe i morse som fick äran att äta frukost med hotellets nattpersonal ).
  10. 5
    På väg hem nu! I Östersund var det blaskigt och jäkligt också, igår morse var det snöigt och fint men hela natten har det töat och till och med regnat så det var ett elände. Den stackars nattportieren som jag åt frukost med imorse (!) beklagade sig ljudligt över detta (fatta hur tidigt jag var uppe i morse som fick äran att äta frukost med hotellets nattpersonal ).
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Det är så fint! Nu är vi i Hälsingland om jag förstått saken rätt, jag hävdar bestämt att detta är Norrland, men jag vet inte om det är den helt korrekta definitionen dock .
  12. 6
    Det är så fint! Nu är vi i Hälsingland om jag förstått saken rätt, jag hävdar bestämt att detta är Norrland, men jag vet inte om det är den helt korrekta definitionen dock .
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Jag har varit på besök i vår kundtjänst, den är lite utlokaliserad, det är ett litet projekt att ta sig dit, så det blir inte så jätteofta
  14. 7
    Jag har varit på besök i vår kundtjänst, den är lite utlokaliserad, det är ett litet projekt att ta sig dit, så det blir inte så jätteofta
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Härligt! Öppna fönstret och fota.
  16. 8
    Härligt! Öppna fönstret och fota.
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Hehe, hur öppnar man fönstret på ett X2000-tåg? Fönstren är dessutom som vanligt skitiga så några fina bilder blir det INTE tyvärr.
  18. 9
    Hehe, hur öppnar man fönstret på ett X2000-tåg? Fönstren är dessutom som vanligt skitiga så några fina bilder blir det INTE tyvärr.
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Synd, ja det är nog svåröppnat.
  20. 10
    Synd, ja det är nog svåröppnat.
  21. Medlem sedan
    Nov 2004
    #11
    Ta dej i brasan, vi fick massor igår, skottade rampen flera gånger ju! Du är ju inte i Norrland om du är i Östersund, Östersund är ju Jämtland, en egen republik! *obildat folk det finns*
  22. 11
    Ta dej i brasan, vi fick massor igår, skottade rampen flera gånger ju! Du är ju inte i Norrland om du är i Östersund, Östersund är ju Jämtland, en egen republik! *obildat folk det finns*
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12
    Då har du inte varit nog långt norrut, för här finns massor av härlig vit snö! Och inget snökaos!
  24. 12
    Då har du inte varit nog långt norrut, för här finns massor av härlig vit snö! Och inget snökaos!

Liknande trådar

  1. En norrländsk bonnmora i 16eme
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 10:46
  2. Norrländsk logik
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 07:25
  3. Jag-en norrländsk förrädare!
    By Akleja in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-11, 08:42
  4. Soluppgång över Mount Hood...
    By evaoregon in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 18:06
  5. Vilken underbar soluppgång!
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 08:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar