Hur långa slalomskidor?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Hur långa slalomskidor?

    Här har mätts barn och fötter och nu ska barnens slalomutrustningar uppdateras. Har två uppsättningar, 80 resp 110 cm långa och barnen är 117 resp 132 cm långa. Bägge lärde sig åka ifjol. Blir 110rna för långa för minstingen? Funderar vem av dom som ska få ny skidor...
  2. 1
    Hur långa slalomskidor? Här har mätts barn och fötter och nu ska barnens slalomutrustningar uppdateras. Har två uppsättningar, 80 resp 110 cm långa och barnen är 117 resp 132 cm långa. Bägge lärde sig åka ifjol. Blir 110rna för långa för minstingen? Funderar vem av dom som ska få ny skidor...
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    110...

    110 till minstingen blir nog perfekt. 80 blir alldeles för kort! Det blir således den äldre som drar vinstlotten att få nya skidor!!!!
  4. 2
    110... 110 till minstingen blir nog perfekt. 80 blir alldeles för kort! Det blir således den äldre som drar vinstlotten att få nya skidor!!!!
  5. ÅJ67 m 3 kidz
    #3
    110-orna kan funka till minstingen, jag hade nog inte satsat på nya skidor där. Hur mycket skall ni åka? Vi hyr numera utrustning till alla barnen och det funkar riktigt bra och blir inte särskilt dyrt heller. Då får de äldsta hyravtal som innebär att de kan växla mellan slalomskidor och snowboard för det beror lite på dagsformen vad de vill åka.
  6. 3
    110-orna kan funka till minstingen, jag hade nog inte satsat på nya skidor där. Hur mycket skall ni åka? Vi hyr numera utrustning till alla barnen och det funkar riktigt bra och blir inte särskilt dyrt heller. Då får de äldsta hyravtal som innebär att de kan växla mellan slalomskidor och snowboard för det beror lite på dagsformen vad de vill åka.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    I hennes ögon var inte det vinstlotten, hon vill nämligen fortsätta åka på sina kära, gröna skidor.
  8. 4
    I hennes ögon var inte det vinstlotten, hon vill nämligen fortsätta åka på sina kära, gröna skidor.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    Vad menar du med kan funka? Borde hon ha något kortare? 100? Lillasyster vägrar nämligen ta över storasysters och storasyster vägrar nya om de inte är EXAKT likadana som de gamla.
    Hålla på och hyra orkar vi inte, vill ha egen utrustning. Dels åker vi mycket i en närliggande backe och där har de förvisso utrustning att hyra ut men just till barn kan storlekarna ta slut. Sen är det smidigt att bara spänna på och åka och inte behöva stå i kö i shopen först.
  10. 5
    Vad menar du med kan funka? Borde hon ha något kortare? 100? Lillasyster vägrar nämligen ta över storasysters och storasyster vägrar nya om de inte är EXAKT likadana som de gamla.
    Hålla på och hyra orkar vi inte, vill ha egen utrustning. Dels åker vi mycket i en närliggande backe och där har de förvisso utrustning att hyra ut men just till barn kan storlekarna ta slut. Sen är det smidigt att bara spänna på och åka och inte behöva stå i kö i shopen först.
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    Jag fick till svar när jag frågade att 10-20 cm kortare än barnet bör skidorna vara.Jag skulle då resonera som så att 80 är för kort för båda, 110 på gränsen för långa för minsta och för korta för äldsta.Jag hade nog köpt nya till äldsta och kört på 110 till den yngsta.
  12. 6
    Jag fick till svar när jag frågade att 10-20 cm kortare än barnet bör skidorna vara.Jag skulle då resonera som så att 80 är för kort för båda, 110 på gränsen för långa för minsta och för korta för äldsta.Jag hade nog köpt nya till äldsta och kört på 110 till den yngsta.

Liknande trådar

  1. Slalomskidor
    By Annikamfl in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 22:54
  2. Slalomskidor
    By Emma11 in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 10:31
  3. slalomskidor
    By Anjiru_24 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 20:26
  4. Längd på slalomskidor
    By Guinan in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 22:55
  5. Slalomskidor
    By Annikamfl in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar