Betalning med visa kort?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Betalning med visa kort?

    Hej!

    Tänkte boka en resa med fritidsresor och betala med visakortet för avbeställningsskyddets skull. Det står överallt att man först betalar en anmälningsavgift och senare slutbetalning. Gäller detta även med visakort eller dras alla pengar med en gång då? Tacksam för svar!

    MVH Carina
  2. 1
    Betalning med visa kort? Hej!

    Tänkte boka en resa med fritidsresor och betala med visakortet för avbeställningsskyddets skull. Det står överallt att man först betalar en anmälningsavgift och senare slutbetalning. Gäller detta även med visakort eller dras alla pengar med en gång då? Tacksam för svar!

    MVH Carina
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2
    Ja, det måste vara samma som gäller fast du betalar med visa, vad tror ni andra. Jag åker mest sista minuten (alternativt bokar via flygbolaget) och då får jag betala allt direkt.
  4. 2
    Ja, det måste vara samma som gäller fast du betalar med visa, vad tror ni andra. Jag åker mest sista minuten (alternativt bokar via flygbolaget) och då får jag betala allt direkt.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Summan som resan kostar ska betalas med VISA, jag tolkar detta som om du ska betala med ditt VISA-kort två gånger för att det ska gälla.

    Trevlig resa!
  6. 3
    Summan som resan kostar ska betalas med VISA, jag tolkar detta som om du ska betala med ditt VISA-kort två gånger för att det ska gälla.

    Trevlig resa!
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Det gäller samma när du väljer att betala med visa, först en anmälningsavgift och senare en slutbetalning.
    Om man har SEB som bank, gäller detta med avbeställningsskyddet även om man betalar med banköverföring.
  8. 4
    Det gäller samma när du väljer att betala med visa, först en anmälningsavgift och senare en slutbetalning.
    Om man har SEB som bank, gäller detta med avbeställningsskyddet även om man betalar med banköverföring.

Liknande trådar

  1. När får man nytt VISA kort tro?
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 18:02
  2. Betalning med visa kort?
    By Carina m Lova & Saga in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 17:35
  3. dåliga visa-kort..
    By CHENOA in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22
  4. Visa-kort (försäkring?)
    By Carro m Tim & Minea in forum Resesnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 17:07
  5. visa kort
    By miriam in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 11:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar