Glögg i tårna :)
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Glögg i tårna :)

    Nja, inte riktigt, men det känns nästan så! Jag som så gott som aldrig dricker alkohol över vann en flaska vinglögg (och två chokladaskar!) på ett lotteri på jobbet för någon vecka sen. Öppnade flaskan nu i helgen, och herregud vad varm man blir av glöggen! Jag är sån som konstant fryser, och går i duntofflor från september till maj, men en kopp glögg och till och med tårna är varma! Det är jag då inte bortskämd med! Fast jag tror nog det är hälsosammare med duntofflor än att jag sitter och dricker alkohol varenda kväll, så det får nog bli frusna tår igen när julen är över...

    Hur som helst, ha en fortsatt bra söndagkväll allihop, och försök att ta er igenom måndagen utan alltför stora missöden!
  2. 1
    Glögg i tårna :) Nja, inte riktigt, men det känns nästan så! Jag som så gott som aldrig dricker alkohol över vann en flaska vinglögg (och två chokladaskar!) på ett lotteri på jobbet för någon vecka sen. Öppnade flaskan nu i helgen, och herregud vad varm man blir av glöggen! Jag är sån som konstant fryser, och går i duntofflor från september till maj, men en kopp glögg och till och med tårna är varma! Det är jag då inte bortskämd med! Fast jag tror nog det är hälsosammare med duntofflor än att jag sitter och dricker alkohol varenda kväll, så det får nog bli frusna tår igen när julen är över...

    Hur som helst, ha en fortsatt bra söndagkväll allihop, och försök att ta er igenom måndagen utan alltför stora missöden!
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Glögg är värmande även om den är alkoholfri;-) Är det för kallt i bostaden? Lr bara frusen? Du får skaffa dig en trevlig kille som kan värma dina fötter;-)
  4. 2
    Glögg är värmande även om den är alkoholfri;-) Är det för kallt i bostaden? Lr bara frusen? Du får skaffa dig en trevlig kille som kan värma dina fötter;-)
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Vad bra att du förklarade

    Blev lite orolig då jag såg rubriken, glögg i tårna??? Men som vanligt så förklarade du på ett lysande sätt vad som avsågs, glöggens goda inverkan på kroppstemperaturen. Jag har inte druckit någon glögg alls i år, har inte kommit mig för. Har iaf köpt hem en flaska saftglögg. Å russin & mandlar. Pepparkakor är vi redan inne på andra burken. Nu i kväll kom jag på varför Lilleman inte ville ha någon mat t middagen... Han hade klämt i sig drygt en halv burk pepparkakor!!! Jaja, bara han inte får ont av det. Och hädanefter blir det pepparkaksransonering!

    Har haft en bra kväll, barnen slocknade före klockan 20, sedan har jag skrattat till Parlamentet, chattat lite & dessutom blivit tillfrågad om en fikadejt. Hur länge sedan var inte det??? Alldeles förutsättningslöst sådär, bara träffas & fika & prata. Alldeles lagom.

    Veckan blir nog... Mycket. Rörigt. Men förhoppningsvis väldigt kul också. För min del iaf *ler*.

    Ha en bra vecka du med!!!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  6. 3
    Vad bra att du förklarade Blev lite orolig då jag såg rubriken, glögg i tårna??? Men som vanligt så förklarade du på ett lysande sätt vad som avsågs, glöggens goda inverkan på kroppstemperaturen. Jag har inte druckit någon glögg alls i år, har inte kommit mig för. Har iaf köpt hem en flaska saftglögg. Å russin & mandlar. Pepparkakor är vi redan inne på andra burken. Nu i kväll kom jag på varför Lilleman inte ville ha någon mat t middagen... Han hade klämt i sig drygt en halv burk pepparkakor!!! Jaja, bara han inte får ont av det. Och hädanefter blir det pepparkaksransonering!

    Har haft en bra kväll, barnen slocknade före klockan 20, sedan har jag skrattat till Parlamentet, chattat lite & dessutom blivit tillfrågad om en fikadejt. Hur länge sedan var inte det??? Alldeles förutsättningslöst sådär, bara träffas & fika & prata. Alldeles lagom.

    Veckan blir nog... Mycket. Rörigt. Men förhoppningsvis väldigt kul också. För min del iaf *ler*.

    Ha en bra vecka du med!!!
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Glögg är fint!

    Varför tror du man dricker glögg i december? Inte är det för att det skall passa till pepparkakorna i alla fall. I brist på levande tåvärmare fungerar ju glögg riktigt utmärkt!

    Ett glas vin om dagen är f.ö. nyttigt. Läste du inte om undersökningen som visade att absolutism är farligare än rökning? Åtminstone när det gäller risken för blodpropp hos kvinnor. Ta litet glögg nu och då du bara!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Glögg är fint! Varför tror du man dricker glögg i december? Inte är det för att det skall passa till pepparkakorna i alla fall. I brist på levande tåvärmare fungerar ju glögg riktigt utmärkt!

    Ett glas vin om dagen är f.ö. nyttigt. Läste du inte om undersökningen som visade att absolutism är farligare än rökning? Åtminstone när det gäller risken för blodpropp hos kvinnor. Ta litet glögg nu och då du bara!
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Glögg är värmande även om den är alkoholfri;-)

    Är det för kallt i bostaden? Brukar ligga runt 19-20 grader, så det borde räcka
    Lr bara frusen? Antagligen - är inte alla kvinnor det?!
    Du får skaffa dig en trevlig kille som kan värma dina fötter;-) Ja, tack!

    Fast det kanske inte var tänkt som en enkät, det där?! Hur som helst, så har jag i alla fall en ny kärlek när det gäller utomhus - han heter Goretex och är alldeles underbar! Unnade mig mitt livs första Goretexjacka häromdagen, och även om det gjorde ett rätt stort hål i plånboken, så var det värt det! Stod och tittade på regndropparna på jackan idag, de som såååå gärna ville krånga sig in till mig, fast de kunde inte! Sen cyklade jag hem från stationen med kyliga ben, men en alldeles väldigt varm överkropp! Vi ska gifta oss, min jacka och jag.
  10. 5
    Glögg är värmande även om den är alkoholfri;-)

    Är det för kallt i bostaden? Brukar ligga runt 19-20 grader, så det borde räcka
    Lr bara frusen? Antagligen - är inte alla kvinnor det?!
    Du får skaffa dig en trevlig kille som kan värma dina fötter;-) Ja, tack!

    Fast det kanske inte var tänkt som en enkät, det där?! Hur som helst, så har jag i alla fall en ny kärlek när det gäller utomhus - han heter Goretex och är alldeles underbar! Unnade mig mitt livs första Goretexjacka häromdagen, och även om det gjorde ett rätt stort hål i plånboken, så var det värt det! Stod och tittade på regndropparna på jackan idag, de som såååå gärna ville krånga sig in till mig, fast de kunde inte! Sen cyklade jag hem från stationen med kyliga ben, men en alldeles väldigt varm överkropp! Vi ska gifta oss, min jacka och jag.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Funkar det inte med glögg i tårna, så kan man prova med tårna i glögg. Fast då ska man helst inte dricka glöggen efteråt...

    Jag har inte köpt några pepparkakor än, men vi har fått ett par burkar på jobbet, så det slinker ner en och annan ändå...

    Lycka till med dejten!
  12. 6
    Funkar det inte med glögg i tårna, så kan man prova med tårna i glögg. Fast då ska man helst inte dricka glöggen efteråt...

    Jag har inte köpt några pepparkakor än, men vi har fått ett par burkar på jobbet, så det slinker ner en och annan ändå...

    Lycka till med dejten!
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Ja, men varför slutat folk dricka glögg i januari?! Då är ju halva vintern kvar... Jag får nog bunkra upp med ett lager. Nog har jag druckit glögg förr, men inte har jag något minne av att den satte sig i tårna...

    Fast det där med absolutism och rökning får jag fundera på - statistik är farliga saker!
  14. 7
    Ja, men varför slutat folk dricka glögg i januari?! Då är ju halva vintern kvar... Jag får nog bunkra upp med ett lager. Nog har jag druckit glögg förr, men inte har jag något minne av att den satte sig i tårna...

    Fast det där med absolutism och rökning får jag fundera på - statistik är farliga saker!
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8

    *asg*

    Du är för skön, fick mig ett gott skratt då jag läste om att stoppa tårna i glöggen!

    Hämtade Lilleman hos en kompis på vägen hem & hade han inte minsann både bakat en kladdkaka & fick med sig den hem?! Å jag som är så sötsugen just idag. Gissa om vi ska festa sedan? Att storebror inte gillar kladdkaka må vara hänt, han får väl äta pepparkakor & blodapelsiner i stället???
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  16. 8
    *asg* Du är för skön, fick mig ett gott skratt då jag läste om att stoppa tårna i glöggen!

    Hämtade Lilleman hos en kompis på vägen hem & hade han inte minsann både bakat en kladdkaka & fick med sig den hem?! Å jag som är så sötsugen just idag. Gissa om vi ska festa sedan? Att storebror inte gillar kladdkaka må vara hänt, han får väl äta pepparkakor & blodapelsiner i stället???
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9
    Goretex är trevligt. Lite dyrt bara. Jag åker bil så jag behöver inget goretex utan det går bra ändå:-)

    Joo alla kvinnor verkar vara frusna. Varför då? Bara för att vi ska få en ursäkt att krama om er? 19-20 grader? Lite kallt skulle nog alla kvinnor jag känner säga;-)
  18. 9
    Goretex är trevligt. Lite dyrt bara. Jag åker bil så jag behöver inget goretex utan det går bra ändå:-)

    Joo alla kvinnor verkar vara frusna. Varför då? Bara för att vi ska få en ursäkt att krama om er? 19-20 grader? Lite kallt skulle nog alla kvinnor jag känner säga;-)
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Jo, det blev dyrt, men den var i alla fall nedsatt rätt rejält, eftersom det var en utgående modell. Helt klart vuxenpoäng på att köpa fjolårets modell till nedsatt pris...

    19-20 räcker oftast rätt bra, med sockor och en tröja. Nog för att jag är frusen av mig, men för varmt är minst lika hemskt som för kallt. Och så får jag ju en anledning att ta ett varmt bad var och varannan kväll, och det ska man inte underskatta.
  20. 10
    Jo, det blev dyrt, men den var i alla fall nedsatt rätt rejält, eftersom det var en utgående modell. Helt klart vuxenpoäng på att köpa fjolårets modell till nedsatt pris...

    19-20 räcker oftast rätt bra, med sockor och en tröja. Nog för att jag är frusen av mig, men för varmt är minst lika hemskt som för kallt. Och så får jag ju en anledning att ta ett varmt bad var och varannan kväll, och det ska man inte underskatta.
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11
    Jo vuxenpoäng eller något sådant. Jag har iofs aldrig varit noga med moderiktiga kläder. Det dyraste jag haft är nog en Skinnjacka som var kalasskön men den fick jag:-)

    Bad? Nje, då ska det lockas med något annat, som trevlig och väldigt opåklädd dam som inte vill bli lämnad ifred ;-) Annars badar jag inte i badkar. Bara bastu...
  22. 11
    Jo vuxenpoäng eller något sådant. Jag har iofs aldrig varit noga med moderiktiga kläder. Det dyraste jag haft är nog en Skinnjacka som var kalasskön men den fick jag:-)

    Bad? Nje, då ska det lockas med något annat, som trevlig och väldigt opåklädd dam som inte vill bli lämnad ifred ;-) Annars badar jag inte i badkar. Bara bastu...
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    Ja, bastu är inte dumt det heller. Slutresultatet är att man blir väldigt varm, och det är väldigt bra. Vi hade bastu i ett av husen jag bodde i som barn, och den användes en del. Våran kisse gillade det också!

    Där jag bodde i Colorado hade vi hot tub (samma som jacuzzi, antar jag) ute på verandan. Allra bäst när det är stjärnklart och svinkallt ute, och så varmt vatten ääääända upp till hakan!
  24. 12
    Ja, bastu är inte dumt det heller. Slutresultatet är att man blir väldigt varm, och det är väldigt bra. Vi hade bastu i ett av husen jag bodde i som barn, och den användes en del. Våran kisse gillade det också!

    Där jag bodde i Colorado hade vi hot tub (samma som jacuzzi, antar jag) ute på verandan. Allra bäst när det är stjärnklart och svinkallt ute, och så varmt vatten ääääända upp till hakan!
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13
    Det typen kan jag acceptera. Helt underbart att ligga med isbitar i håret och varm i övrigt. Jag vill ha en sådan bakom bastun:-) Snäääla Tomten????
  26. 13
    Det typen kan jag acceptera. Helt underbart att ligga med isbitar i håret och varm i övrigt. Jag vill ha en sådan bakom bastun:-) Snäääla Tomten????

Liknande trådar

  1. Löpning, ont i tårna?
    By -nenna- in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 09:53
  2. nu tar jag i från tårna
    By Erika.m.3gullungar in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 12:55
  3. Kram i tårna
    By Jessica m S & M in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 15:32
  4. går på tårna...
    By sarsen in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 09:24
  5. ser inte tårna!
    By akki in forum _0706 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 21:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar