Om man bara ska göra EN sorts tryffel...
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Om man bara ska göra EN sorts tryffel...

    (Vilket jag ju såklart inte ska... )

    Men OM ni fick välja bara en, vilken blir det då?
    Jag tänkte göra mörk med cognac och mörk med chili. Och nåt mer... Men jag vet inte vad... Inte saffranstryffeln. För meckig, för söt (enl mig) och så gillar jag ju inte ens saffran...
    Och inte hallon. Gjorde hallon förra året för jag fick inte tag på passionsfruktspuré, men det är kanke lättare i år? Nån som vet var det finns? Hallontryfflarna fick en så osmaklig färg att jag faktiskt inte ens smakade... Njäää.... nåt annat!
    Men vad?

    Dessutom tänkte jag fuska och göra sofistikerat fyrkantiga tryfflar i år i stället för att kleta och rulla kulor. Så det så!
    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  2. 1
    Om man bara ska göra EN sorts tryffel... (Vilket jag ju såklart inte ska... )

    Men OM ni fick välja bara en, vilken blir det då?
    Jag tänkte göra mörk med cognac och mörk med chili. Och nåt mer... Men jag vet inte vad... Inte saffranstryffeln. För meckig, för söt (enl mig) och så gillar jag ju inte ens saffran...
    Och inte hallon. Gjorde hallon förra året för jag fick inte tag på passionsfruktspuré, men det är kanke lättare i år? Nån som vet var det finns? Hallontryfflarna fick en så osmaklig färg att jag faktiskt inte ens smakade... Njäää.... nåt annat!
    Men vad?

    Dessutom tänkte jag fuska och göra sofistikerat fyrkantiga tryfflar i år i stället för att kleta och rulla kulor. Så det så!
    //A
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    Kardemummatryffel, har inget recept men jag vet att mamma gjorde fantastiskt goda sådana ett år. Jag äter gärna tryfflar men låter helst bli att göra dem. Jag tänker vispa fransk nougat och mashmallows istället.
  4. 2
    Kardemummatryffel, har inget recept men jag vet att mamma gjorde fantastiskt goda sådana ett år. Jag äter gärna tryfflar men låter helst bli att göra dem. Jag tänker vispa fransk nougat och mashmallows istället.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    The English SHop i Söderhallar

    na (längre rubriker tack) har en passionsfruktscurd som fungerar som ersättning för purén annars
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  6. 3
    The English SHop i Söderhallar na (längre rubriker tack) har en passionsfruktscurd som fungerar som ersättning för purén annars
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Kardemumma gillar jag ju...

    Var tryffeln mörk eller ljus? Ska kolla om jag hittar nåt trevligt recept...

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  8. 4
    Kardemumma gillar jag ju... Var tryffeln mörk eller ljus? Ska kolla om jag hittar nåt trevligt recept...

    //A
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Har du provat?

    Skulle gärna testa nåt o-juligt, och jag älskar passionsfrukt så jag borde ju tycka det är gott. Men Söderhallarna.... Tja, vi får väl se...

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  10. 5
    Har du provat? Skulle gärna testa nåt o-juligt, och jag älskar passionsfrukt så jag borde ju tycka det är gott. Men Söderhallarna.... Tja, vi får väl se...

    //A
  11. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6
    Den var ljus (men inte vit). Jag har ett recept på matcha-te-tryffel (matcha-te och vit choklad) som jag tycker verkar spännande, men de vet jag inte hur de smakar.
  12. 6
    Den var ljus (men inte vit). Jag har ett recept på matcha-te-tryffel (matcha-te och vit choklad) som jag tycker verkar spännande, men de vet jag inte hur de smakar.
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    Hm.

    Jag hittar bara recept på vit kardemummatryffel, och vit choklad är ingen favvo heller. Hittar ett mad kaffe o kardemumma som verkar gott, men det receptet sämmer inte för chokladen står inte med i listan med ingredienser... Fast jag kan kanske jämföra lite och klura ut hur mycket det ska va...

    Tack för tipset, jag tror det blir nåt sånt...
    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  14. 7
    Hm. Jag hittar bara recept på vit kardemummatryffel, och vit choklad är ingen favvo heller. Hittar ett mad kaffe o kardemumma som verkar gott, men det receptet sämmer inte för chokladen står inte med i listan med ingredienser... Fast jag kan kanske jämföra lite och klura ut hur mycket det ska va...

    Tack för tipset, jag tror det blir nåt sånt...
    //A
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8

    Absolut....

    den curden jag köpte i burk för att testa var slut dagen efter, och jag åt den med sked :- )

    Fick åka och köpa ett antal nya burkar dagen efter,
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  16. 8
    Absolut.... den curden jag köpte i burk för att testa var slut dagen efter, och jag åt den med sked :- )

    Fick åka och köpa ett antal nya burkar dagen efter,
  17. Medlem sedan
    Aug 2017
    #9
    Kan säga att matcha och choklad är en oslagbar kombination. Umami och kakaons sötma..

    //Kanji
    https://www.allt-om-matcha.nu
  18. 9
    Kan säga att matcha och choklad är en oslagbar kombination. Umami och kakaons sötma..

    //Kanji
    https://www.allt-om-matcha.nu

Liknande trådar

  1. Om ni bara fick välja en sorts
    By pinse in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 14:07
  2. Tryffel
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 17:50
  3. om ni bara skulle göra EN sorts julgodis
    By pallella in forum Hem & fritid
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 09:10
  4. Tryffel
    By Nalla in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 10:00
  5. min lilla tryffel (svamp)..vad göra?
    By zeta in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar