Jultomten
_0711 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Jultomten

    Godkväll på er.

    Hoppas allt är bra med er.

    Vi börjar närma oss julen.
    Vi har alltid haft tur att nån av släkten eller vänner har kunnat vara tomte men iår så kan ingen tyvär och min pappa eller mannens pappa vill ställa upp så Greger funderar på om han ska vara tomte och säga att pappa gick ut en stund.
    Men jag är rädd att han hör eller märker att det är pappa och inte tomten.

    Han är 5år och blir 6år den 18mars. Så han börjar ju komma upp i åldern.

    Vad skulle ni göra? Jag funderar på om tomten kan komma tidigt på morgonen och bara lämna en säck med paket och säga att han har mycket att göra. Eller ska mannen säga att han klädde ut sig till tomten (ifall han märker det) för att tomten hade så mycket att göra.

    Så svårt det där. Han längtar så efter tomten och alla paketen och vill inte göra han besviken
  2. 1
    Jultomten Godkväll på er.

    Hoppas allt är bra med er.

    Vi börjar närma oss julen.
    Vi har alltid haft tur att nån av släkten eller vänner har kunnat vara tomte men iår så kan ingen tyvär och min pappa eller mannens pappa vill ställa upp så Greger funderar på om han ska vara tomte och säga att pappa gick ut en stund.
    Men jag är rädd att han hör eller märker att det är pappa och inte tomten.

    Han är 5år och blir 6år den 18mars. Så han börjar ju komma upp i åldern.

    Vad skulle ni göra? Jag funderar på om tomten kan komma tidigt på morgonen och bara lämna en säck med paket och säga att han har mycket att göra. Eller ska mannen säga att han klädde ut sig till tomten (ifall han märker det) för att tomten hade så mycket att göra.

    Så svårt det där. Han längtar så efter tomten och alla paketen och vill inte göra han besviken
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    När jag var liten så fick mina föräldrar ngn att ställa tomtesäcken utanför dörren och ringa på för att sedan springa därifrån, jag trodde det var tomten och han hade brådis. Det funkar när man har julklappsuttdelning senare på dagen och det är mörkt ute.
  4. 2
    När jag var liten så fick mina föräldrar ngn att ställa tomtesäcken utanför dörren och ringa på för att sedan springa därifrån, jag trodde det var tomten och han hade brådis. Det funkar när man har julklappsuttdelning senare på dagen och det är mörkt ute.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Vi har haft lite olika tomtar, har man bara en "kostym" så brukar nån granne eller nåt kunna komma och lämna en säck vid dörren utan att dela ut dem.... och säga att han har bråttom. Ett år hade vi en tomtemor...det kanske finns nån frivillig?

    Mina stora barn har sett att någon klätt ut sig(ex Morfar) på kvällen men de tror även på den riktiga tomten...även om han bara har kommit med ett paket på morgonen.

    Lycka till!
  6. 3
    Vi har haft lite olika tomtar, har man bara en "kostym" så brukar nån granne eller nåt kunna komma och lämna en säck vid dörren utan att dela ut dem.... och säga att han har bråttom. Ett år hade vi en tomtemor...det kanske finns nån frivillig?

    Mina stora barn har sett att någon klätt ut sig(ex Morfar) på kvällen men de tror även på den riktiga tomten...även om han bara har kommit med ett paket på morgonen.

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Vi säger att tomten hade många snälla barn i år att besöka så får pappa eller barnen själv hjälpa till att dela ut presenter...
  8. 4
    Vi säger att tomten hade många snälla barn i år att besöka så får pappa eller barnen själv hjälpa till att dela ut presenter...
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Man klär ut sig till tomte också....
  10. 5
    Man klär ut sig till tomte också....

Liknande trådar

  1. Jultomten
    By Lola_79 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 19:42
  2. Jultomten
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 19:27
  3. Ang. jultomten
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 19:10
  4. Jultomten...
    By **jag** in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 13:13
  5. Jultomten
    By Cina m Julia & Maja in forum _0505 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar