Julklapp till 14 åringa tjej ??????
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Julklapp till 14 åringa tjej ??????

    Vad ska du/ni ge eran 14 åringa tjej i julklapp????
  2. 1
    Julklapp till 14 åringa tjej ?????? Vad ska du/ni ge eran 14 åringa tjej i julklapp????
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    sällskapsspel (risky business eller bet your brain), cd-skiva och lite kläder.
  4. 2
    sällskapsspel (risky business eller bet your brain), cd-skiva och lite kläder.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    till min nyblivna trettonåring alltså. glömde: hon får ett dansmattespel också till playstation.
  6. 3
    till min nyblivna trettonåring alltså. glömde: hon får ett dansmattespel också till playstation.
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    iPOD
  8. 4
    iPOD
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    OM jag hade en, skulle jag ösa halsband, smycken, vackra kläder och andra roliga tjejgrejer över henne. Jag skulle aldrig behöva smyga in på Game och visa en obegriplig önskelista med olika wireless adapters och annat supertråkigt!
  10. 5
    OM jag hade en, skulle jag ösa halsband, smycken, vackra kläder och andra roliga tjejgrejer över henne. Jag skulle aldrig behöva smyga in på Game och visa en obegriplig önskelista med olika wireless adapters och annat supertråkigt!
  11. HonLäserHär
    #6

    *fniss* DET hjälper inte

    min har den där game önskelistan.. och skulle fnysa högaktningsfullt om jag kom med "tjejgrejer"
  12. 6
    *fniss* DET hjälper inte min har den där game önskelistan.. och skulle fnysa högaktningsfullt om jag kom med "tjejgrejer"
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    Ha ha...
    Jag håller med dig.
  14. 7
    Ha ha...
    Jag håller med dig.
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Våran dotter...

    som visserligen snart är 16 önskar sig alltid pengar som hon kan shoppa loss för på mellandagsrean. Då brukar hon och hennes mor eller någon kompis löpa amok på stadens gator.

    Annars är det kläder, parfym, smink, mystofflor, dataprylar som också står högt på listan.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Våran dotter... som visserligen snart är 16 önskar sig alltid pengar som hon kan shoppa loss för på mellandagsrean. Då brukar hon och hennes mor eller någon kompis löpa amok på stadens gator.

    Annars är det kläder, parfym, smink, mystofflor, dataprylar som också står högt på listan.
  17. Medlem sedan
    Oct 2008
    #9
    jag vägrar handla på Game. grabbsen får ett presentkort från mormor på game. av oss får de andra prylar. en av grabbsen får en elbas (begad faktiskt.. det är ju rätt dyra grejor om det ska vara ett bra instrument). den andra en iPod.

    så önskade de sig någon speciell tröja. hoppas hoppas jag köpte rätt.
  18. 9
    jag vägrar handla på Game. grabbsen får ett presentkort från mormor på game. av oss får de andra prylar. en av grabbsen får en elbas (begad faktiskt.. det är ju rätt dyra grejor om det ska vara ett bra instrument). den andra en iPod.

    så önskade de sig någon speciell tröja. hoppas hoppas jag köpte rätt.
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10
    VA?? Då kan jag sluta sukta efter den där lilla flickan jag aldrig fick då...?
    Men du fick väl tidigare gå på rosa sidan på BR och köpa Barbiesar i alla fall? *har alltid längtat dit*
  20. 10
    VA?? Då kan jag sluta sukta efter den där lilla flickan jag aldrig fick då...?
    Men du fick väl tidigare gå på rosa sidan på BR och köpa Barbiesar i alla fall? *har alltid längtat dit*
  21. Medlem sedan
    Mar 2008
    #11
    min dotter gick dit, konstaterade att grejerna var urtråkiga. Sen köpte hon en action man med släde och hundar, kom hem, klädde av honom näck (!!!)
    Av med Barbies kläder (hmm!!)
    raskt på med killkläderna på barbie, upp på släden och iväg! Tjohoo!
  22. 11
    min dotter gick dit, konstaterade att grejerna var urtråkiga. Sen köpte hon en action man med släde och hundar, kom hem, klädde av honom näck (!!!)
    Av med Barbies kläder (hmm!!)
    raskt på med killkläderna på barbie, upp på släden och iväg! Tjohoo!
  23. Medlem sedan
    Mar 2008
    #12
    min 16-åring ska få en ny gitarr, pengar till vinterjacka, konsertbiljetter och en ny mobil.
    Allt utspritt från oss och släkten och ja, hon lever på hög nivå.
  24. 12
    min 16-åring ska få en ny gitarr, pengar till vinterjacka, konsertbiljetter och en ny mobil.
    Allt utspritt från oss och släkten och ja, hon lever på hög nivå.
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13
    Och jag som är så lycklig för att jag inte har någon tjej som önskar sig sådana där konstiga och tråkiga saker som jag är helt ointresserad av. Hos oss är det jag som står för inköpet av tekniska grejer till sönerna.
  26. 13
    Och jag som är så lycklig för att jag inte har någon tjej som önskar sig sådana där konstiga och tråkiga saker som jag är helt ointresserad av. Hos oss är det jag som står för inköpet av tekniska grejer till sönerna.
  27. HonLäserHär
    #14

    Jodå

    åt sonen...
  28. 14
    Jodå åt sonen...
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15
    Men har du PC med VGA-kamera, msn, mp3, cd-r, dvd, RGB-ingång och USB? Med mini-SCART går det att koppla till HDTV...
    Dock inte till HD:n (än...???)
    Själv kör jag bara VHS med PAL och NTSC samt PC
    med XP, då SP2
    14 och 20 inch screen på TV, lånar DVD ibland men har inte tillgång till Blu-Ray...
    Kör fortfarande kamera 135, 400 ISO (dvs 400 ASA eller 27 DIN), 36 p. Enklast så, även om den inte klarar 2-3 LUMEN som en del nyare digitala kameror... Stadig på handen, så 1/8 och t o m 1/2 s går bra, bl 1.8 i så fall - annars upp till 1/1000 resp. bl.22
    Fickminne USB 8 GB kostar nu bara 145 SEK, så det är ju bra...
    Glad 4 ADVENT
  30. 15
    Men har du PC med VGA-kamera, msn, mp3, cd-r, dvd, RGB-ingång och USB? Med mini-SCART går det att koppla till HDTV...
    Dock inte till HD:n (än...???)
    Själv kör jag bara VHS med PAL och NTSC samt PC
    med XP, då SP2
    14 och 20 inch screen på TV, lånar DVD ibland men har inte tillgång till Blu-Ray...
    Kör fortfarande kamera 135, 400 ISO (dvs 400 ASA eller 27 DIN), 36 p. Enklast så, även om den inte klarar 2-3 LUMEN som en del nyare digitala kameror... Stadig på handen, så 1/8 och t o m 1/2 s går bra, bl 1.8 i så fall - annars upp till 1/1000 resp. bl.22
    Fickminne USB 8 GB kostar nu bara 145 SEK, så det är ju bra...
    Glad 4 ADVENT
  31. Medlem sedan
    Sep 2000
    #16
    Nu är det några år sen hon var fjorton, blir sjutton om fem månader men önskelistan ser likadan ut. Sminkkurs, presentkort på Makeup Store, presentkort på kläder och inredning, pengar till mellandagsrean, bh:ar och tights (så pengarna slipper gå till det).
  32. 16
    Nu är det några år sen hon var fjorton, blir sjutton om fem månader men önskelistan ser likadan ut. Sminkkurs, presentkort på Makeup Store, presentkort på kläder och inredning, pengar till mellandagsrean, bh:ar och tights (så pengarna slipper gå till det).
  33. Medlem sedan
    Sep 2003
    #17
    Nu är det 4 år sedan som vår tonåring var 14 men på den tiden önskade hon sig Playstationspel, kläder, smycken och böcker.
    Men redan då blev hon väldigt glad för pengar/presentkort så att hon kunde shoppa själv. Nu, när hon blir 18 om ett par veckor, har hon bara önskat sig pengar och presentkort. (Men jag vet att hon kommer att få en del annat också men eftersom jag misstänker att hon läser här så skriver jag det inte!)
  34. 17
    Nu är det 4 år sedan som vår tonåring var 14 men på den tiden önskade hon sig Playstationspel, kläder, smycken och böcker.
    Men redan då blev hon väldigt glad för pengar/presentkort så att hon kunde shoppa själv. Nu, när hon blir 18 om ett par veckor, har hon bara önskat sig pengar och presentkort. (Men jag vet att hon kommer att få en del annat också men eftersom jag misstänker att hon läser här så skriver jag det inte!)
  35. Medlem sedan
    Oct 2001
    #18
    Haha! Kamerabiten hängde jag helt med på, jag kör också min gamla nikon, och gillar 400 ISO.
    Och jag ÄR teknisk, och köper det åt killarna, men det är inte ROLIGT!
    Jag vill välja mellan balklänningarna i barbiehyllan!
  36. 18
    Haha! Kamerabiten hängde jag helt med på, jag kör också min gamla nikon, och gillar 400 ISO.
    Och jag ÄR teknisk, och köper det åt killarna, men det är inte ROLIGT!
    Jag vill välja mellan balklänningarna i barbiehyllan!
  37. Medlem sedan
    Oct 2007
    #19
    Men tror du på riktigt att alla tjejer vill ha Barbiegrejer och lulllull?
    Mina tjejer ska ha teknik, spel och ännu mera teknik.
  38. 19
    Men tror du på riktigt att alla tjejer vill ha Barbiegrejer och lulllull?
    Mina tjejer ska ha teknik, spel och ännu mera teknik.
  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20
    Nej, jag VET att det inte är så. Jag bara TROR, att min dotter skulle varit sån. Jag var sån själv. Och min yngste son var åt det hållet - önskade sig(och fick!) spis och dockvagn, men det gick över med åren, han märkte väl att det inte var okej i omvärldens ögon.
    Jag skojade mest, men jag saknar verkligen en dotter, hur älskade mina söner än är...
  40. 20
    Nej, jag VET att det inte är så. Jag bara TROR, att min dotter skulle varit sån. Jag var sån själv. Och min yngste son var åt det hållet - önskade sig(och fick!) spis och dockvagn, men det gick över med åren, han märkte väl att det inte var okej i omvärldens ögon.
    Jag skojade mest, men jag saknar verkligen en dotter, hur älskade mina söner än är...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Julklapp till 7-årig tjej
    By eastcoastmom in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 23:13
  2. Julklapp till 10 årig tjej
    By leanae in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 10:51
  3. julklapp till 21årig tjej?
    By lollie123 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 11:46
  4. Julklapp till 16 årig tjej..
    By LaOn in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 16:03
  5. Julklapp till en femmånaders tjej..
    By eject in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 09:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar