sak samma...
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    sak samma...

    för mig kan det kvitta om det är vinterkräksjuka, salmonella eller maginfluensa... Ligger man ock spyr i ett dygn eller mer kvittar det vad det heter! Bara jag slipper eländet :-)
  2. 1
    sak samma... för mig kan det kvitta om det är vinterkräksjuka, salmonella eller maginfluensa... Ligger man ock spyr i ett dygn eller mer kvittar det vad det heter! Bara jag slipper eländet :-)
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2
    Tja, fast det kan ju vara bra att veta ur smittsynpunkt, anmälningsplikt osv tycker jag. Om man är mån om sin omgivning och så...
  4. 2
    Tja, fast det kan ju vara bra att veta ur smittsynpunkt, anmälningsplikt osv tycker jag. Om man är mån om sin omgivning och så...
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Fast salmonella är liiiite allvarligare än magsjuka *s*
  6. 3
    Fast salmonella är liiiite allvarligare än magsjuka *s*
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Får du salmonella så kan det vara frågan om flera veckor, eller ännu längre om du har otur.
  8. 4
    Får du salmonella så kan det vara frågan om flera veckor, eller ännu längre om du har otur.
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Ehhh, jag har haft salmonella, och det skojar man inte med! Var sjuk i närmre en månad, gick ner så mycket att min mamma knappt kände igen mig när hon skulle hämta mig på tågtationen efter Europa-resan när jag skaffat mig eländet. Jag var 22 år och hade när jag kom hem haft diarré i en vecka, inte ens kunnat äta en sked yoghurt. Till mina 161 cm gick jag ner från 52 till en bra bit under 50 kg (45, 46, 47?). Inget jag ens önskar min värsta fiende! Absolut inte att jämföra i magnitud med en vanlig magsjuka, hur jobbig den än må vara!
  10. 5
    Ehhh, jag har haft salmonella, och det skojar man inte med! Var sjuk i närmre en månad, gick ner så mycket att min mamma knappt kände igen mig när hon skulle hämta mig på tågtationen efter Europa-resan när jag skaffat mig eländet. Jag var 22 år och hade när jag kom hem haft diarré i en vecka, inte ens kunnat äta en sked yoghurt. Till mina 161 cm gick jag ner från 52 till en bra bit under 50 kg (45, 46, 47?). Inget jag ens önskar min värsta fiende! Absolut inte att jämföra i magnitud med en vanlig magsjuka, hur jobbig den än må vara!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Usch det låter verkligen inte roligt. Dessutom lyder väl det under smittskydsslagen och man får inte gå på vilken toalett man vill och allt sånt? Inte laga mat till andra osv osv? Salmonella vänder världen upp och ner, och i andra länder med inte så bra sjukvård kan man väl också stryka med?
  12. 6
    Usch det låter verkligen inte roligt. Dessutom lyder väl det under smittskydsslagen och man får inte gå på vilken toalett man vill och allt sånt? Inte laga mat till andra osv osv? Salmonella vänder världen upp och ner, och i andra länder med inte så bra sjukvård kan man väl också stryka med?
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Menar bara att jag inte tänker: "Jaha, lite kräksjuka i ruccolan, men de får man ta med om vill ha go sallad"...
    Även om salmonella är en alvarlig sjukdom där kräksjukan kanske bara är äcklig och ovälkommen... Så tycker jag att det är väsentligt att undvika ALLA produkter som kan ge kräksjuka ELLER salmonella!
  14. 7
    Menar bara att jag inte tänker: "Jaha, lite kräksjuka i ruccolan, men de får man ta med om vill ha go sallad"...
    Även om salmonella är en alvarlig sjukdom där kräksjukan kanske bara är äcklig och ovälkommen... Så tycker jag att det är väsentligt att undvika ALLA produkter som kan ge kräksjuka ELLER salmonella!

Liknande trådar

  1. Samma personer säger samma saker
    By Adato in forum Ordet är fritt
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 14:25
  2. Samma här
    By Efemeris in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 21:37
  3. Samma här!
    By Jossan m Neo & Jonah in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 07:57
  4. Om man har sex samma dag
    By Titti:) in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 19:24
  5. Är det samma???
    By roy66 in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 18:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar