Hemma med julklappspojken!
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Hemma med julklappspojken!

    I onsdags föddes lillebror! Kvick och lite halvhysterisk förlossning som gick på 50 min efter etablerade värkar. Barnmoskan yrade runt med pilatesboll och sackosäckar medan jag ylade "jag har krystvärkar" in i lustgasmasken . Om inte min käre make huggit tag i henne och sagt "bebisen kommer nog nu" skulle jag förmodligen fött barn utan personal inne i rummet. Men, allt gick i alla fall superbra.. Ut kom en liten filur på 2,8 kg och 48 cm. Liknar inte någon av sina bröder, förutom att han har Axels enorma fötter. Han sov hela första dygnet, men har nu börjat piggna till och har bytt sömnen mot att äta. Sitter fastnaglad vid bröstet.

    A och F är i alla fall väldigt stolta och pussar och kramar den lilla så mycket de bara kommer åt Försöker ha med honom i lekrummet redan.

    Tack för tummhållningarna! ! Nu ska jag och lillskrutten (Abbe?) gå och sova.. är så trött...
  2. 1
    Hemma med julklappspojken! I onsdags föddes lillebror! Kvick och lite halvhysterisk förlossning som gick på 50 min efter etablerade värkar. Barnmoskan yrade runt med pilatesboll och sackosäckar medan jag ylade "jag har krystvärkar" in i lustgasmasken . Om inte min käre make huggit tag i henne och sagt "bebisen kommer nog nu" skulle jag förmodligen fött barn utan personal inne i rummet. Men, allt gick i alla fall superbra.. Ut kom en liten filur på 2,8 kg och 48 cm. Liknar inte någon av sina bröder, förutom att han har Axels enorma fötter. Han sov hela första dygnet, men har nu börjat piggna till och har bytt sömnen mot att äta. Sitter fastnaglad vid bröstet.

    A och F är i alla fall väldigt stolta och pussar och kramar den lilla så mycket de bara kommer åt Försöker ha med honom i lekrummet redan.

    Tack för tummhållningarna! ! Nu ska jag och lillskrutten (Abbe?) gå och sova.. är så trött...
  3. Mia m A o E
    #2

    Ahmäh...!

    GRATTIS!! Hur gick det där till?? Det var ju bara några veckor sen jag läste att du väntade liten igen
    Stort GRATTIS till dej och familjen!! Helt underbart med stolta storasyskon... *tår i ögat*
  4. 2
    Ahmäh...! GRATTIS!! Hur gick det där till?? Det var ju bara några veckor sen jag läste att du väntade liten igen
    Stort GRATTIS till dej och familjen!! Helt underbart med stolta storasyskon... *tår i ögat*
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Stort grattis till lillebror!
    Skönt att allt gick bra! Snussa lite på lilebror från mig...*avis*
  6. 3
    Stort grattis till lillebror!
    Skönt att allt gick bra! Snussa lite på lilebror från mig...*avis*
  7. Malla
    #4

    Grattis till det

    nya lilla underverket Först tänkte jag att du fått barnen tätt men sedan kom jag på att min äldste precis fyllt fyra när jag fick mitt tredje barn Njut av bebisen och ta dagen som den kommer. Stort grattis!
  8. 4
    Grattis till det nya lilla underverket Först tänkte jag att du fått barnen tätt men sedan kom jag på att min äldste precis fyllt fyra när jag fick mitt tredje barn Njut av bebisen och ta dagen som den kommer. Stort grattis!
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Grattis till lillebror! Han låter jättefin, och Abbe är ju ett helcoolt namn! Tänk, så rara syskonbilder ni ska få så småningom på lilla Tripp, Trapp och Trull! Ha en skön jul och lycka till med amning och ev. syskonsvartsjuka!
  10. 5
    Grattis till lillebror! Han låter jättefin, och Abbe är ju ett helcoolt namn! Tänk, så rara syskonbilder ni ska få så småningom på lilla Tripp, Trapp och Trull! Ha en skön jul och lycka till med amning och ev. syskonsvartsjuka!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    **GRATTIS** Vad härligt med en nyfödd bebis .) skönt att det gick bra. Njut ordentligt nu, kramis j
  12. 6
    **GRATTIS** Vad härligt med en nyfödd bebis .) skönt att det gick bra. Njut ordentligt nu, kramis j
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Åååh grattis till ytterligare ett underverk Kul att det går så bra med syskonen.

    Din förlossning lät väldigt lik den jag hade med Emma, det gick också lite för snabbt.
  14. 7
    Åååh grattis till ytterligare ett underverk Kul att det går så bra med syskonen.

    Din förlossning lät väldigt lik den jag hade med Emma, det gick också lite för snabbt.
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8
    Åhhh stort grattis! Så härligt det låter med bebis och stolta storebröder.

    Jag hade också en sådan hysterisk förlossning sist, visst jag slipper gärna ligga och föda i ett dygn, men under timmen blir väl snabbt...
  16. 8
    Åhhh stort grattis! Så härligt det låter med bebis och stolta storebröder.

    Jag hade också en sådan hysterisk förlossning sist, visst jag slipper gärna ligga och föda i ett dygn, men under timmen blir väl snabbt...
  17. Medlem sedan
    Jun 2000
    #9
    Åh ett jätte grattis till hela familjen. Kram!
  18. 9
    Åh ett jätte grattis till hela familjen. Kram!
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Kan bara hålla med Mia, du var ju nyss precis gravid!! Where did time fly?? GRATTIS!!!! till underverket! Skönt att det gick bra trots bm ;-)
  20. 10
    Kan bara hålla med Mia, du var ju nyss precis gravid!! Where did time fly?? GRATTIS!!!! till underverket! Skönt att det gick bra trots bm ;-)

Liknande trådar

  1. Hemma - och hemma med sjukis
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 20:04
  2. Hemma!
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 09:45
  3. det ser ut som om jag hör hemma här
    By Snart fyra barn? in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 19:25
  4. hemma gym?
    By anonymt namn in forum Träning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 00:08
  5. Nu är vi hemma!
    By cat m Vilgot o Molly in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 21:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar