Idag är ingen vanlig dag..
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Idag är ingen vanlig dag..

    Idag är Fabbes födelsedag!!!!
    Tänk att för 3 år sedan vid denna tiden stod jag i köket och lagade mat helt ovetandes om att jag 5 timmar senare skulle föda fram den finaste lilla pojken, någonsin.
    Vår förstfödda, oändligt efterlängtad och saknad, kom som en raket på 12:e plusdagen. Efter 3,5 timmes värkar chockade han oss alla med sin ankomst, förstföderskor ska väl kämpa lääänge??
    Nu sitter han på golvet och leker med sitt nya garage och jag kan inte låta bli att förundras över hur fort tiden rusar. Vår underbara lilla Fabian blir stor så fort. Att det lilla pyret blev en sån klok och härlig individ med massa humör och energi.
    Grattis Fabian på din stora dag!!
    Fabian 2005-12 & Stella 2007-10
  2. 1
    Idag är ingen vanlig dag.. Idag är Fabbes födelsedag!!!!
    Tänk att för 3 år sedan vid denna tiden stod jag i köket och lagade mat helt ovetandes om att jag 5 timmar senare skulle föda fram den finaste lilla pojken, någonsin.
    Vår förstfödda, oändligt efterlängtad och saknad, kom som en raket på 12:e plusdagen. Efter 3,5 timmes värkar chockade han oss alla med sin ankomst, förstföderskor ska väl kämpa lääänge??
    Nu sitter han på golvet och leker med sitt nya garage och jag kan inte låta bli att förundras över hur fort tiden rusar. Vår underbara lilla Fabian blir stor så fort. Att det lilla pyret blev en sån klok och härlig individ med massa humör och energi.
    Grattis Fabian på din stora dag!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Åh, grattis, grattis i efterskott! Glömde av att gratta mitt i allt julstök och eftersom vi har fullt upp med nya familjemedlemmen
    GRATTIS FABIAN på din stora dag.

    Mmm, tänk vad tiden går fort ändå och vilka härliga barn vi fått!

    Det jag förundras mest över, är att för varje dag som går, så tycker man att NU, "nu måste ju vara den allra bästa tiden, nu är ju h*n så härlig/mysig/rolig/tankfull så nu skulle man vilja stoppa tiden". Men så visar det sig att nästa period är ännu bättre och nästa ännu bättre! Livet med småbarn, är med andra ord bäst hela tiden. "Vår bästa tid är nu"
  4. 2
    Åh, grattis, grattis i efterskott! Glömde av att gratta mitt i allt julstök och eftersom vi har fullt upp med nya familjemedlemmen
    GRATTIS FABIAN på din stora dag.

    Mmm, tänk vad tiden går fort ändå och vilka härliga barn vi fått!

    Det jag förundras mest över, är att för varje dag som går, så tycker man att NU, "nu måste ju vara den allra bästa tiden, nu är ju h*n så härlig/mysig/rolig/tankfull så nu skulle man vilja stoppa tiden". Men så visar det sig att nästa period är ännu bättre och nästa ännu bättre! Livet med småbarn, är med andra ord bäst hela tiden. "Vår bästa tid är nu"
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Försenade grattisar till storebror Fabian! Jag skulle tippa på att han känns mycket "större" än vär Albin som är vår minsting och gullegris. Vi förväntar oss inte så mycket av honom, han får bara vara härlig. Medan jag vet att hans drygt 1,5 år äldre syster fick lära sig en massa saker pga att vi hade en bebis hemma.
    Dock måste jag också säga att man blir lite mer liberal när barnmängden växer. Den förstfödde fick säkert använda sax vid 6 års ålder och kniv till gaffeln vid måltiderna vid 4 år. Abbe Gabbe har använt kniv sedan han var ett *rodnar* och han klipper papper så det bara sjunger om det.
    Aldrig hade jag heller trott att jag skulle köpa min egen son riktiga trummor utan tillhörande bunker. Men nu står trummorna där och "Tommy Lee" rockar loss ibland.
    Härliga barn vi alla har fått och vi får vara så tacksamma.

    Passar även på att önska alla ETT GOTT NYTT ÅR 2009!

    Juja och Albin
  6. 3
    Försenade grattisar till storebror Fabian! Jag skulle tippa på att han känns mycket "större" än vär Albin som är vår minsting och gullegris. Vi förväntar oss inte så mycket av honom, han får bara vara härlig. Medan jag vet att hans drygt 1,5 år äldre syster fick lära sig en massa saker pga att vi hade en bebis hemma.
    Dock måste jag också säga att man blir lite mer liberal när barnmängden växer. Den förstfödde fick säkert använda sax vid 6 års ålder och kniv till gaffeln vid måltiderna vid 4 år. Abbe Gabbe har använt kniv sedan han var ett *rodnar* och han klipper papper så det bara sjunger om det.
    Aldrig hade jag heller trott att jag skulle köpa min egen son riktiga trummor utan tillhörande bunker. Men nu står trummorna där och "Tommy Lee" rockar loss ibland.
    Härliga barn vi alla har fått och vi får vara så tacksamma.

    Passar även på att önska alla ETT GOTT NYTT ÅR 2009!

    Juja och Albin
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Va härligt du skriver! Hoppas han fick en fin födelsedag - grattis Fabian!
    Tiden går verkligen rasande fort, det gäller att ta vara på den!
  8. 4
    Va härligt du skriver! Hoppas han fick en fin födelsedag - grattis Fabian!
    Tiden går verkligen rasande fort, det gäller att ta vara på den!
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5

    Grattis i efterskott

    Grattis Fabian önskar Amelia, hoppas du hade en jättebra födelsedag
  10. 5
    Grattis i efterskott Grattis Fabian önskar Amelia, hoppas du hade en jättebra födelsedag

Liknande trådar

  1. Det är ingen vanlig dag idag...
    By *Camilla* in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-20, 22:10
  2. idag är ingen vanlig dag...
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-15, 11:36
  3. Idag är ingen vanlig dag
    By Karonesse in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 19:34
  4. Idag är det ingen vanlig dag..
    By feather in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 08:40
  5. Idag är det ingen vanlig dag.......
    By johanna25 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 15:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar