Hål i öronen
_0209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Hål i öronen

    Det är vad Wilma önskar sig just nu. Jag känner mig kluven...å ena sidan tycker jag att så länge önskan kommer från henne själv och att hon förstår vad det innebär så har jag inte så många argument emot. Å andra sidan skulle jag vilja bespara hennes lilla kropp piercingar så länge det går.
    Det är ju iofs inte värre än att man tar ur örhängena om hon skulle ångra sig eller det blir problem, men just nu känns det som att vi får fundera ett tag.
    Hur har ni resonerat om/när frågan kommit på tal?
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  2. 1
    Hål i öronen Det är vad Wilma önskar sig just nu. Jag känner mig kluven...å ena sidan tycker jag att så länge önskan kommer från henne själv och att hon förstår vad det innebär så har jag inte så många argument emot. Å andra sidan skulle jag vilja bespara hennes lilla kropp piercingar så länge det går.
    Det är ju iofs inte värre än att man tar ur örhängena om hon skulle ångra sig eller det blir problem, men just nu känns det som att vi får fundera ett tag.
    Hur har ni resonerat om/när frågan kommit på tal?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Det där får ni väl resonera er fram till, men jag tycker att det var bra det som gällde mig; när jag fyllde 13 år (alltså fyllde första TON-året) fick jag ta hål i öronen. Det blir symboliskt också, att man träder in i tonåren och ska frigöra sig mer och mer... Så det kommer nog att gälla för våra flickor. FÖr ev piercing och tatueringar kommer 18 år att gälla känner jag!
  4. 2
    Det där får ni väl resonera er fram till, men jag tycker att det var bra det som gällde mig; när jag fyllde 13 år (alltså fyllde första TON-året) fick jag ta hål i öronen. Det blir symboliskt också, att man träder in i tonåren och ska frigöra sig mer och mer... Så det kommer nog att gälla för våra flickor. FÖr ev piercing och tatueringar kommer 18 år att gälla känner jag!
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Hanna vill det också då och då. Några av hennes klasskompisar har hål. Jag har sagt att hon får vänta dock tills hon blir större. Jag vet inte hur mycket man måste sköta om de nytagna hålen nu för tiden men när jag var liten och fick hål (vid typ 6-7) så skulle de ju tvättas med Desivon etc. Så när hon är stor nog att fixa med sådant själv kan hon få ta hål. Jag försöker skjuta upp det så länge det går med andra ord...
  6. 3
    Hanna vill det också då och då. Några av hennes klasskompisar har hål. Jag har sagt att hon får vänta dock tills hon blir större. Jag vet inte hur mycket man måste sköta om de nytagna hålen nu för tiden men när jag var liten och fick hål (vid typ 6-7) så skulle de ju tvättas med Desivon etc. Så när hon är stor nog att fixa med sådant själv kan hon få ta hål. Jag försöker skjuta upp det så länge det går med andra ord...
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Inte än

    I fjol vid den här tiden gick det som en löpeld i den 6-årsklassen att alla skulle ha hål i öronen, så vi var beredda på att det kanske skulle bli så här nu med. Det har det dock inte blivit, men vi har pratat med Nellie om det ändå, och hon vill själv inte. Hon är väldigt rädd för smärta, och det räckte att vi talade om att det gjorde lite ont att göra det, så sa hon att det inte var något för henne. Kanske när hon är 12 år, tyckte hon själv, vilket jag tycker låter väldigt lämpligt.
    Stolt mamma till Nellie 020901, Felix 040525 och Minea 080623. Sörjer änglapojkarna som dött i magen på mig i v19, v19 och v13. Nu bor det ännu en liten skrutt i min mage med bf 121120.

    Min gravidblogg;
    http://ivantanpaettliv.blogg.se

    Min blogg;
    http://litenskrutt.blogg.se/

    Mina auktioner;
    http://www.tradera.com/category/cate...x?ftgnr=460865
  8. 4
    Inte än I fjol vid den här tiden gick det som en löpeld i den 6-årsklassen att alla skulle ha hål i öronen, så vi var beredda på att det kanske skulle bli så här nu med. Det har det dock inte blivit, men vi har pratat med Nellie om det ändå, och hon vill själv inte. Hon är väldigt rädd för smärta, och det räckte att vi talade om att det gjorde lite ont att göra det, så sa hon att det inte var något för henne. Kanske när hon är 12 år, tyckte hon själv, vilket jag tycker låter väldigt lämpligt.
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5

    Jag skulle...

    säga ja om Ida kom och ville ta hål i öronen, men det kommer inte att hända, för hon vet att det gör ONT, och allt sånt skyr hon som pesten!

    Hon ska inte ha några barn heller, för det gör ju ont ju! Lillasyster däremot ska ha 8 stycken, men hon ska gifta sig med Julia!

    Men tala om för henne att dte gör ordentligt ont, och vill hon ändå är det väl inte så mycket att bråka om, tycker jag då!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  10. 5
    Jag skulle... säga ja om Ida kom och ville ta hål i öronen, men det kommer inte att hända, för hon vet att det gör ONT, och allt sånt skyr hon som pesten!

    Hon ska inte ha några barn heller, för det gör ju ont ju! Lillasyster däremot ska ha 8 stycken, men hon ska gifta sig med Julia!

    Men tala om för henne att dte gör ordentligt ont, och vill hon ändå är det väl inte så mycket att bråka om, tycker jag då!
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    Hål i öronen är Isabelles högsta önskan nu med och för mig så får hon gärna göra det. Hål i öronen är ingen stor grej egentligen, hon är ansvarsfull nog att sköta om de men hennes pappa har en helt annan åsikt. Så här väntar vi mest på att pappa ska känna att det är ok också . Jag är själv både piercad och tatuerad på lite olika ställen och tycker väl att så länge hon inte kommer hem som 12åring med en piercing i läppen/näsan/ögonbrynet så är jag nöjd.
    Mina barn är ju vana vid att piercings inte är något konstigt, jag har förövrigt 8 hål i öronen och det kommer hon inte att få ta - någonsin.
  12. 6
    Hål i öronen är Isabelles högsta önskan nu med och för mig så får hon gärna göra det. Hål i öronen är ingen stor grej egentligen, hon är ansvarsfull nog att sköta om de men hennes pappa har en helt annan åsikt. Så här väntar vi mest på att pappa ska känna att det är ok också . Jag är själv både piercad och tatuerad på lite olika ställen och tycker väl att så länge hon inte kommer hem som 12åring med en piercing i läppen/näsan/ögonbrynet så är jag nöjd.
    Mina barn är ju vana vid att piercings inte är något konstigt, jag har förövrigt 8 hål i öronen och det kommer hon inte att få ta - någonsin.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Inte än...

    Åh dom där nussiga små örsnibbarna som man kan sitta och pilla på i soffan, förstörda av fula örhängen, det känns inte bra. Mika har önskat, men jag säger bara att det får man sen, när man blir stor, eller så föreslår jag att jag ska ta en nål och göra det på en gång och det vill hon ju verkligen inte!!! Nej, öronen får växa klart först tycker jag.

    Jag fick själv kanske någongång runt 10 och det blev bara problem. Nickelallergi, inflammation och massa var. Gjorda massor med egna sen i 13årsålders oxå, kanske 6 i ena och 4 i andra och hålen är kvar, växer aldrig igen, går att klämma äcklig klet ur då och gå. Blä! Sen har jag piercat och tatuerat mig en massa i vuxen ålder, så där kan jag kanske inte säga så mycket, men jag kommer vara ett bra smakråd och hellre betala för något bra, än att de kommer hem med något halvdassigt. Eller hoppas att mina grejer blivit så pass sunkiga om 15 år att de är ett avskräckande exempel =D
    *Sara m M&Z*
  14. 7
    Inte än... Åh dom där nussiga små örsnibbarna som man kan sitta och pilla på i soffan, förstörda av fula örhängen, det känns inte bra. Mika har önskat, men jag säger bara att det får man sen, när man blir stor, eller så föreslår jag att jag ska ta en nål och göra det på en gång och det vill hon ju verkligen inte!!! Nej, öronen får växa klart först tycker jag.

    Jag fick själv kanske någongång runt 10 och det blev bara problem. Nickelallergi, inflammation och massa var. Gjorda massor med egna sen i 13årsålders oxå, kanske 6 i ena och 4 i andra och hålen är kvar, växer aldrig igen, går att klämma äcklig klet ur då och gå. Blä! Sen har jag piercat och tatuerat mig en massa i vuxen ålder, så där kan jag kanske inte säga så mycket, men jag kommer vara ett bra smakråd och hellre betala för något bra, än att de kommer hem med något halvdassigt. Eller hoppas att mina grejer blivit så pass sunkiga om 15 år att de är ett avskräckande exempel =D

Liknande trådar

  1. Rör i öronen
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 12:24
  2. Ta hål i öronen
    By Maria L in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 09:41
  3. När tar man hål i öronen?
    By Vixen in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 11:11
  4. Hål i öronen? Var?
    By marie-72 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 15:12
  5. Hål i öronen
    By eli70 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 20:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar