Nyårsmeny
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Nyårsmeny

    Vad ska ni smaska i er på Nyår?

    Vi har precis röstat fram den meny som ska förgylla vår kväll:

    Mingel: 3 sorters lyxiga snittar med champange medan vi lagar maten.
    Förätt: Pilgrimsmussla med löjrom
    Varmrätt: Hälleflundra med kantarellrisotto och dillcreme.
    Efterrätt: Hemmagjord chokladmousse med passionsfrukt och päron.
    MUMS!!!!

    Antar att vi blir mätta men om inte så finns en Jansson i frysen till vickning
    LOLLO med dotter född den 20/1 2007 och en son född 20/5 2009.
  2. 1
    Nyårsmeny Vad ska ni smaska i er på Nyår?

    Vi har precis röstat fram den meny som ska förgylla vår kväll:

    Mingel: 3 sorters lyxiga snittar med champange medan vi lagar maten.
    Förätt: Pilgrimsmussla med löjrom
    Varmrätt: Hälleflundra med kantarellrisotto och dillcreme.
    Efterrätt: Hemmagjord chokladmousse med passionsfrukt och päron.
    MUMS!!!!

    Antar att vi blir mätta men om inte så finns en Jansson i frysen till vickning
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    vet bara huvudrätten

    eftersom delar av den ligger i min frys

    Tre sorters kalkon från en kalkonfarm på gotland, mycket gott.
    Potatisgratäng blir det nog till.

    Någon trevlig förrätt och efterrätt
    kan bli lingonkolakaka, saffranspannacotta med hjortron eller nåt annat smarrigt.

    Pommac att dricka???

    Vi ska åka till växjö om en liten stund.
    jag ska bara komma på vad jag ska ha på mig
  4. 2
    vet bara huvudrätten eftersom delar av den ligger i min frys

    Tre sorters kalkon från en kalkonfarm på gotland, mycket gott.
    Potatisgratäng blir det nog till.

    Någon trevlig förrätt och efterrätt
    kan bli lingonkolakaka, saffranspannacotta med hjortron eller nåt annat smarrigt.

    Pommac att dricka???

    Vi ska åka till växjö om en liten stund.
    jag ska bara komma på vad jag ska ha på mig
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Låter supergott! Fast Hälleflundra är väl en no, no fisk? Ja, ja jag har ätit någon gång och det har ju gått bra ändå iofs :-). Hittade ett recept på chokladmousse och glacerad annanas som jag tänkte att vi skulle satsa på. Lät smaskigt! De övriga rätterna är för mig okända men det blir säkert bra :-). Just nu är jag glad om vi bara kommer i väg i morgon kväll eftersom barnen i veckan haft både magsjuka, kruppanfall, öroninflammation och förkylning...
  6. 3
    Låter supergott! Fast Hälleflundra är väl en no, no fisk? Ja, ja jag har ätit någon gång och det har ju gått bra ändå iofs :-). Hittade ett recept på chokladmousse och glacerad annanas som jag tänkte att vi skulle satsa på. Lät smaskigt! De övriga rätterna är för mig okända men det blir säkert bra :-). Just nu är jag glad om vi bara kommer i väg i morgon kväll eftersom barnen i veckan haft både magsjuka, kruppanfall, öroninflammation och förkylning...
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Blir något "kött och potatis". Sannolikt oxfilé med potatisgratäng. Barnen får nog hemgjord pizza. För- och efterrätt vet vi inte, planen är att fira med goda vänner som i så fall fixar för- och efterrätt. Men vi liksom de har förkylningar att dras med så eventuellt får vi fira själva. I så fall blir det nog någon räktoast till förrätt. Efterrätt har jag inte ens tänkt på.

    Det jag mest tänkt på är faktiskt den goda champagnen som är förbjuden frukt... :-/ Får väl bli till midsommar istället.
  8. 4
    Blir något "kött och potatis". Sannolikt oxfilé med potatisgratäng. Barnen får nog hemgjord pizza. För- och efterrätt vet vi inte, planen är att fira med goda vänner som i så fall fixar för- och efterrätt. Men vi liksom de har förkylningar att dras med så eventuellt får vi fira själva. I så fall blir det nog någon räktoast till förrätt. Efterrätt har jag inte ens tänkt på.

    Det jag mest tänkt på är faktiskt den goda champagnen som är förbjuden frukt... :-/ Får väl bli till midsommar istället.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Vi har en rolig tradition med våra vänner. Vi är varannat år hos dem och varannat år hos oss. I år är det vår tur att vara värdpar. Den som är hemma hos sig gör alltid varmrätt och den som är gäst har med sig förrätt och efterrätt (mest för att det är lättast praktiskt så) Vi började för några år sedan och så har det fått fortsätta. Det roliga är att vi inte talar om vad vi ska bjuda på i förväg, så halva middagen blir en överraskning!

    I år bjuder vi på Wellington (inbakad oxfilé), med potatisgratäng och troligen någon svampsås. A har önskat grillkorv och pommes, så det blir barnens lyx.
    Förrätt och efterrätt har jag alltså ingen aning om.

    Som dryck kör vi med alkoholfria Loxton (den andra tjejen är också gravid) och för männen blir det starkare vin/öl. Barnen slår nog till på en Festis eller så. Till tolvslaget blir det snittar (fast de åker nog fram tidigare, då vi lär sitta och spela spel efter att barnen somnat) och så mousserande jordgubbsvin för tjejerna och lite Asti för killarna.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  10. 5
    Vi har en rolig tradition med våra vänner. Vi är varannat år hos dem och varannat år hos oss. I år är det vår tur att vara värdpar. Den som är hemma hos sig gör alltid varmrätt och den som är gäst har med sig förrätt och efterrätt (mest för att det är lättast praktiskt så) Vi började för några år sedan och så har det fått fortsätta. Det roliga är att vi inte talar om vad vi ska bjuda på i förväg, så halva middagen blir en överraskning!

    I år bjuder vi på Wellington (inbakad oxfilé), med potatisgratäng och troligen någon svampsås. A har önskat grillkorv och pommes, så det blir barnens lyx.
    Förrätt och efterrätt har jag alltså ingen aning om.

    Som dryck kör vi med alkoholfria Loxton (den andra tjejen är också gravid) och för männen blir det starkare vin/öl. Barnen slår nog till på en Festis eller så. Till tolvslaget blir det snittar (fast de åker nog fram tidigare, då vi lär sitta och spela spel efter att barnen somnat) och så mousserande jordgubbsvin för tjejerna och lite Asti för killarna.
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Jag drack också Loxton på nyår och den var ju faktiskt helt ok. Tycker annars att alkoholfria rödviner inte är nån höjdare direkt..
  12. 6
    Jag drack också Loxton på nyår och den var ju faktiskt helt ok. Tycker annars att alkoholfria rödviner inte är nån höjdare direkt..

Liknande trådar

  1. Nyårsmeny
    By Lilla gumman in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 23:50
  2. Nyårsmeny
    By Lollo_77 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 23:17
  3. P-P-P-Nyårsmeny
    By asolo in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 17:19
  4. Nyårsmeny?
    By Smilla... in forum Mat & dryck
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 10:03
  5. nyårsmeny
    By kakeha in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 19:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar