Börjar redan fundera på nästa vinter!
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Börjar redan fundera på nästa vinter!

    Någon fler som tänkt fynda vinterkläder på rea? Jag har lite ångest över storleken bara... Förvisso så kan man ju sälja dem ifall de inte passar, men jag hade inte tänkt köpa något riktigt välkänt märke, så risken är väl att jag förlorar på det i så fall. Lukas har i alla fall 98 på sin nuvarande. Funderar på om jag ska ta 104, eller om jag borde slå till med 110! Men det är den storlek som Elsa har på sin nuvarande vinteroverall... Det känns stort, hon blir alltså 5 i mars.
    Mamma till Elsa 0403, Lukas 0604 och Hjalmar 0807
  2. 1
    Börjar redan fundera på nästa vinter! Någon fler som tänkt fynda vinterkläder på rea? Jag har lite ångest över storleken bara... Förvisso så kan man ju sälja dem ifall de inte passar, men jag hade inte tänkt köpa något riktigt välkänt märke, så risken är väl att jag förlorar på det i så fall. Lukas har i alla fall 98 på sin nuvarande. Funderar på om jag ska ta 104, eller om jag borde slå till med 110! Men det är den storlek som Elsa har på sin nuvarande vinteroverall... Det känns stort, hon blir alltså 5 i mars.
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Har funderat, men jag tror inte att jag vågar köpa något ytterplagg så här långt i förväg. Det är väldigt få plagg jag lyckats pricka rätt storlkek med så långt i förväg att det inte känns lönsamt för min del.

    Köpte en jättefin julklänning på rean i fjol som varit perfekt nu i vinter, men det är nog det enda... Tycker att de borde plana ut lite i storlek/tillväxt nu, men Cornelia växer fortfarande så det knakar (har vuxit 1 cm bara under december noterade vi)...

    Tror Cornelia har 104 i sin nuvarande overall, och att bara gå upp en storlek på ett helt år känns inte så realistiskt - men två storlekar upp är ju skitstort... så jag avvaktar. Är så imponerad av de som lyckas pricka bra med storlekar på rea... jättesvårt.
  4. 2
    Har funderat, men jag tror inte att jag vågar köpa något ytterplagg så här långt i förväg. Det är väldigt få plagg jag lyckats pricka rätt storlkek med så långt i förväg att det inte känns lönsamt för min del.

    Köpte en jättefin julklänning på rean i fjol som varit perfekt nu i vinter, men det är nog det enda... Tycker att de borde plana ut lite i storlek/tillväxt nu, men Cornelia växer fortfarande så det knakar (har vuxit 1 cm bara under december noterade vi)...

    Tror Cornelia har 104 i sin nuvarande overall, och att bara gå upp en storlek på ett helt år känns inte så realistiskt - men två storlekar upp är ju skitstort... så jag avvaktar. Är så imponerad av de som lyckas pricka bra med storlekar på rea... jättesvårt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Tja vi har ju overall

    Till Pontus efter Jennie såvida den nu håller. Jennie fick förra hösten en rasaviloverall i strl 105 som har funkat jättebra nu två vintrar återstår att se om hon kan ha den hela våren. Den kan iaf Pontus ha nästa år förutsatt att hon inte nöter upp den helt men det tror jag inte (cordura)

    Pontus har i år en reimatec i strl 92 och det är samma läge där som för J. Vi får se om den klarar hela våren. På Jennie var den väldigt exakt fram emot april och Pontus har ju varit lite längre än J så det blir på håret. Till nästa år tror jag som sagt Jennies rasavil strl 105 blir lagom och hade jag köpt reima hade jag nog tagit 104 för 98 borde nog varit perfekt denna vinter.

    Jag är sugen på att prova gneis till Jennie nästa år och det finns inte ens på rea nu så jag tror jag avvaktar. Det enda är väl om jag råkar snubbla över en rasavil i rätt storlek för då har jag svårt att motstå. Har varit så himla nöjda med den overallen.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Tja vi har ju overall Till Pontus efter Jennie såvida den nu håller. Jennie fick förra hösten en rasaviloverall i strl 105 som har funkat jättebra nu två vintrar återstår att se om hon kan ha den hela våren. Den kan iaf Pontus ha nästa år förutsatt att hon inte nöter upp den helt men det tror jag inte (cordura)

    Pontus har i år en reimatec i strl 92 och det är samma läge där som för J. Vi får se om den klarar hela våren. På Jennie var den väldigt exakt fram emot april och Pontus har ju varit lite längre än J så det blir på håret. Till nästa år tror jag som sagt Jennies rasavil strl 105 blir lagom och hade jag köpt reima hade jag nog tagit 104 för 98 borde nog varit perfekt denna vinter.

    Jag är sugen på att prova gneis till Jennie nästa år och det finns inte ens på rea nu så jag tror jag avvaktar. Det enda är väl om jag råkar snubbla över en rasavil i rätt storlek för då har jag svårt att motstå. Har varit så himla nöjda med den overallen.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Jag har faktiskt lyckats ofta . Och jo, det planar ut, åtminstone för Elsa... Hon hoppade två storlekar första vintrarna (68/74, 86, 98), men sedan har det varit en storlek per år. 104 förra vintern, och 110 i vinter. Nästa år blir det 116 till henne! Så det känns rätt så enkelt. Har nog nästan bestämt mig för 110 i alla fall till Lukas... Det får gå som det går .
  8. 4
    Jag har faktiskt lyckats ofta . Och jo, det planar ut, åtminstone för Elsa... Hon hoppade två storlekar första vintrarna (68/74, 86, 98), men sedan har det varit en storlek per år. 104 förra vintern, och 110 i vinter. Nästa år blir det 116 till henne! Så det känns rätt så enkelt. Har nog nästan bestämt mig för 110 i alla fall till Lukas... Det får gå som det går .
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Jag har också varit lite sugen på att testa gneis. Men inte till full pris... Provade ju Remu efter tips från folk här till Lukas, och har varit väldigt nöjd med den! Den är väldigt snygg, och ser fin ut efter två månaders användning.
  10. 5
    Jag har också varit lite sugen på att testa gneis. Men inte till full pris... Provade ju Remu efter tips från folk här till Lukas, och har varit väldigt nöjd med den! Den är väldigt snygg, och ser fin ut efter två månaders användning.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Ja det är nästa overall

    Som jag faktiskt är grymt sugen på. Får se om det kanske blir en sådan i vår om någon av barnen behöver en panikåtgärd. Så många overaller jag vill testa och så lite barn Kanske måste skaffa mig ett fotbollslag ...
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  12. 6
    Ja det är nästa overall Som jag faktiskt är grymt sugen på. Får se om det kanske blir en sådan i vår om någon av barnen behöver en panikåtgärd. Så många overaller jag vill testa och så lite barn Kanske måste skaffa mig ett fotbollslag ...
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7
    Jag tänkte försöka fynda en overall till Vincent till nästa vinter. Han har 86 på sin i år.
    Nästa år får det nog bli 98. Kan skulle kunna haft 92 i år, men förra årets passade.
  14. 7
    Jag tänkte försöka fynda en overall till Vincent till nästa vinter. Han har 86 på sin i år.
    Nästa år får det nog bli 98. Kan skulle kunna haft 92 i år, men förra årets passade.

Liknande trådar

  1. Börjar fundera pà vàr
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 18:28
  2. Börjar fundera...
    By Anonyma jag in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 08:27
  3. Nu börjar jag fundera.....
    By Cayenne-73 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 07:53
  4. Börjar fundera
    By Ano Nym 5? in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 18:26
  5. Har ni börjat fundera på nästa stol?
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 16:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar