Oh no - blir 13 år i år!
_96 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Oh no - blir 13 år i år!

    Hur känner ni för att barnet blir tonåring i år?
  2. 1
    Oh no - blir 13 år i år! Hur känner ni för att barnet blir tonåring i år?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Inte så mycket än. Min lilla älskling har ju precis fyllt 12 för bara några dagar sedan!
  4. 2
    Inte så mycket än. Min lilla älskling har ju precis fyllt 12 för bara några dagar sedan!
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    jag känner mig gammal. Min yngsta son blir 13 år om en månad. Och jag fasar lite för vad som komma skall...han har en storebror som inte fört så mycket väsen av sig, men de är två helt olika personligheter så vi får väl se hur det blir framöver...har märkt de senaste månaderna hur han lägger ner tid och åter tid på sitt utseende....*ler* och sa till storebror häromdagen - Har du sett de snygga tjejerna på din skola?
    - Vilka tjejer, det finns inga snygga på vår skola, svarar 15 åringen
    -VA, är du rent BLIND eller????


    skrattade så när jag hörde dem. den ena inte alls intresserad av tjejer och nu den yngsta som bara ser tjejer överallt...*ler*
  6. 3
    jag känner mig gammal. Min yngsta son blir 13 år om en månad. Och jag fasar lite för vad som komma skall...han har en storebror som inte fört så mycket väsen av sig, men de är två helt olika personligheter så vi får väl se hur det blir framöver...har märkt de senaste månaderna hur han lägger ner tid och åter tid på sitt utseende....*ler* och sa till storebror häromdagen - Har du sett de snygga tjejerna på din skola?
    - Vilka tjejer, det finns inga snygga på vår skola, svarar 15 åringen
    -VA, är du rent BLIND eller????


    skrattade så när jag hörde dem. den ena inte alls intresserad av tjejer och nu den yngsta som bara ser tjejer överallt...*ler*
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4

    WOW

    Min 12-åring har haft pubertetsbeteende sedan 11-årsåldern (tror jag). Och de escalerar!
  8. 4
    WOW Min 12-åring har haft pubertetsbeteende sedan 11-årsåldern (tror jag). Och de escalerar!
  9. Medlem sedan
    Mar 2007
    #5

    Äh, du är väl 27 år?

    Vilket är den officiella åldern på mamma, i vårt hushåll.

    Visst är det häftigt att märka hur olika syskon är? Mina barn är både olika och lika. De har ett rasande temperament båda två, men på olika sätt!
  10. 5
    Äh, du är väl 27 år? Vilket är den officiella åldern på mamma, i vårt hushåll.

    Visst är det häftigt att märka hur olika syskon är? Mina barn är både olika och lika. De har ett rasande temperament båda två, men på olika sätt!
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Nog ser vi att tonåren är på väg. Jag menar mest att jag inte ännu känner att hon är snart 13 eftersom hon just fyllt 12 ;-)
  12. 6
    Nog ser vi att tonåren är på väg. Jag menar mest att jag inte ännu känner att hon är snart 13 eftersom hon just fyllt 12 ;-)
  13. Medlem sedan
    Mar 1998
    #7

    Märks att de börjar bli stora

    Jag funderar inte så mycket på just själva åldern, men det märks verkligen på Albin att han inte är ett litet barn längre. Och snart är det dags för högstadiet...
  14. 7
    Märks att de börjar bli stora Jag funderar inte så mycket på just själva åldern, men det märks verkligen på Albin att han inte är ett litet barn längre. Och snart är det dags för högstadiet...
  15. Medlem sedan
    Mar 2007
    #8

    Javisst, gör det

    Märks alltså. Men min har svårt för det här med att vara tonårskaxig och liten snutt! Det svänger vilt och jag har lite svårt att hänga med.

    Ibland blir jag så förvånad och imponerad över hur vuxen och klokt hon beter sig. I nästa sekund är hon värre barnslig än sin lillasyster!
  16. 8
    Javisst, gör det Märks alltså. Men min har svårt för det här med att vara tonårskaxig och liten snutt! Det svänger vilt och jag har lite svårt att hänga med.

    Ibland blir jag så förvånad och imponerad över hur vuxen och klokt hon beter sig. I nästa sekund är hon värre barnslig än sin lillasyster!
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9
    Min lilla A är jättestor! Drar 41 i skor och är lika lång som jag nästan. Var blev våra små babysar som satt i snadlådan och grävde av? (Fast jag tycker faktiskt att det är roligare att vara mamma åt en stor flicka som man kan gå på bio med!)
  18. 9
    Min lilla A är jättestor! Drar 41 i skor och är lika lång som jag nästan. Var blev våra små babysar som satt i snadlådan och grävde av? (Fast jag tycker faktiskt att det är roligare att vara mamma åt en stor flicka som man kan gå på bio med!)
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    En stund kvar, dottern fyller inte förrän i september men jag tror nog att hon redan är tonåring.
    Hon är nog mer tonåring än vår 15 åriga dotter.
    Så skillnaden blir nog inte så stor mellan 12 och 13 skulle jag tro... fast fråga igen efter september
  20. 10
    En stund kvar, dottern fyller inte förrän i september men jag tror nog att hon redan är tonåring.
    Hon är nog mer tonåring än vår 15 åriga dotter.
    Så skillnaden blir nog inte så stor mellan 12 och 13 skulle jag tro... fast fråga igen efter september
  21. Medlem sedan
    Mar 2007
    #11

    Visst är det kul!

    Jag och tjejen hade en tjej-helg i höstas, med hotell, spa, massage, shopping, bio och låååååång hotellfrukost. Det var jättemysigt! Kan varmt rekommenderas.
  22. 11
    Visst är det kul! Jag och tjejen hade en tjej-helg i höstas, med hotell, spa, massage, shopping, bio och låååååång hotellfrukost. Det var jättemysigt! Kan varmt rekommenderas.
  23. Medlem sedan
    Mar 2007
    #12

    September då

    smäller det här också! Fast som hon beter sig kan man tro att 13-årsdagen redan har infallit. *Puh*
  24. 12
    September då smäller det här också! Fast som hon beter sig kan man tro att 13-årsdagen redan har infallit. *Puh*
  25. Medlem sedan
    Mar 2000
    #13
    Om en månad så har jag min första tonåring här hemma, helt otroligt

    Visst märks det att de håller på att bli stora. En mini tonåring har vi haft på G ganska länge nu. Humöret är mer snarstucket(men långt ifrån något problem), utvecklingen till kvinnokropp har börjat och finnarna finns där i ansiktet. Hon är stor i mångt och mycket, saker och ting är barnsliga men sen så blir hon mammas lilla flicka och vill gosa ifamnen framför tv:n

    Jag tycker faktiskt att det är riktigt spännande med dessa nya personer som håller på att "bildas". Det enda man kan hoppas på är väl att få möta dem på en lugn nivå och inte i kollitionskurs hela tiden(misstänker att nr 2 blir sådan).
  26. 13
    Om en månad så har jag min första tonåring här hemma, helt otroligt

    Visst märks det att de håller på att bli stora. En mini tonåring har vi haft på G ganska länge nu. Humöret är mer snarstucket(men långt ifrån något problem), utvecklingen till kvinnokropp har börjat och finnarna finns där i ansiktet. Hon är stor i mångt och mycket, saker och ting är barnsliga men sen så blir hon mammas lilla flicka och vill gosa ifamnen framför tv:n

    Jag tycker faktiskt att det är riktigt spännande med dessa nya personer som håller på att "bildas". Det enda man kan hoppas på är väl att få möta dem på en lugn nivå och inte i kollitionskurs hela tiden(misstänker att nr 2 blir sådan).
  27. Medlem sedan
    Mar 1998
    #14

    Min A är också jättestor

    42 krävs i skor det gattas bara 3 cm tills han är i kapp mig...

    Hmm, jag tycker nog att varje ålder har sin charm. Visst är det härligt att gå på bio ihop - fast i julas såg jag Bond-filmen med 12-åringen och Lasse-Maja med 7-åringen och då uppskattade jag faktiskt Lasse-Maja mer!

    Men det är verkligen kul att se hur de blir alltmer självständiga!
  28. 14
    Min A är också jättestor 42 krävs i skor det gattas bara 3 cm tills han är i kapp mig...

    Hmm, jag tycker nog att varje ålder har sin charm. Visst är det härligt att gå på bio ihop - fast i julas såg jag Bond-filmen med 12-åringen och Lasse-Maja med 7-åringen och då uppskattade jag faktiskt Lasse-Maja mer!

    Men det är verkligen kul att se hur de blir alltmer självständiga!
  29. Medlem sedan
    Aug 2000
    #15
    Det är väl tur att vi inte åldras i samma hastighet! Varje år firar jag min födelsedag och tänker "tänka att det gått ett helt år utan att jag åldras!";-)
  30. 15
    Det är väl tur att vi inte åldras i samma hastighet! Varje år firar jag min födelsedag och tänker "tänka att det gått ett helt år utan att jag åldras!";-)
  31. Medlem sedan
    Aug 2000
    #16
    I decemer blir min "lilla" tonåring, visst ser vi tonårfasoner redan men just nu håller hon och bästisen på och klär ut sig och leker rätt fåniga småbarnslekar i barnkammaren. Jag lyssnar och njuter av deras lek för jag vet att den kommer ta slut snart...
  32. 16
    I decemer blir min "lilla" tonåring, visst ser vi tonårfasoner redan men just nu håller hon och bästisen på och klär ut sig och leker rätt fåniga småbarnslekar i barnkammaren. Jag lyssnar och njuter av deras lek för jag vet att den kommer ta slut snart...
  33. Medlem sedan
    Mar 2007
    #17

    Utvecklas flickor fortare

    nuförtiden än på min tid? Jag minns inte så noga, men nog tycker jag att det går fort nu!
  34. 17
    Utvecklas flickor fortare nuförtiden än på min tid? Jag minns inte så noga, men nog tycker jag att det går fort nu!
  35. Medlem sedan
    Mar 2006
    #18
    blir dom. jag tror jag har förträngt detta. haha. det blir ett nytt äventyr med nya utmaningar.
  36. 18
    blir dom. jag tror jag har förträngt detta. haha. det blir ett nytt äventyr med nya utmaningar.
  37. Medlem sedan
    Mar 2007
    #19

    visst är det

    spännande att se hur den här resan blir? *scary*
  38. 19
    visst är det spännande att se hur den här resan blir? *scary*
  39. Medlem sedan
    Aug 2007
    #20
    Jätte märkligt?
  40. 20
    Jätte märkligt?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vänner som blir bekanta som blir...???
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 09:21
  2. Daniel blir prins, Emma blir prinsessa
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:25
  3. Blir det svårare ju äldre man blir?
    By thuja in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 13:20
  4. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
  5. Vad blir du när du blir stor?
    By Genaro in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 09:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar