TV-mottagare... vilket system har ni
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    TV-mottagare... vilket system har ni

    Vi har ComHem både kabelTV och digitalbox... kabelTV-sändningen fungerar klockrent hela tiden, men digitalboxen har frysbild oftare och oftare och idag har det varit rent katastrofalt (går inte att titta på)...

    Har ni digitalTV?
    Vem har ni i så fall som leverantör?

    Hur länge håller en digitalbox ?
    Supporten på Comhem tycker vår är gammal när den är 4 år och föreslog att vi byter - gratis box mot att vi binder oss i 1 år framåt eller köp en egen på 1000 kr... jag kanske är naiv men inte tusan är 4 år gammalt för en digitalbox...

    Ungefär vad skulle det kosta att ta hit en montör och sätta upp en vanlig antenn på taket (för att sedan kunna köpa ett boxerabonnemang)?

    Parabol är det något att satsa på (tycker det är lite fult med tallriken - var den nu skulle sitta)?


    Är det fullkomligt idiotiskt att ringa till Comhem och be dem rent fysiskt kapa kabeln och istället satsa på en annan leverantör?


    God fortsättning förresten
    KMCB m. Minior 8 år & Junior 13 år


    Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla.
    Hjalmar Söderberg - Doktor Glas


    Fördomar sparar verkligen tid.
    Man kan bilda sig uppfattningar utan att bekanta sig med fakta.
    E. B. White
  2. 1
    TV-mottagare... vilket system har ni Vi har ComHem både kabelTV och digitalbox... kabelTV-sändningen fungerar klockrent hela tiden, men digitalboxen har frysbild oftare och oftare och idag har det varit rent katastrofalt (går inte att titta på)...

    Har ni digitalTV?
    Vem har ni i så fall som leverantör?

    Hur länge håller en digitalbox ?
    Supporten på Comhem tycker vår är gammal när den är 4 år och föreslog att vi byter - gratis box mot att vi binder oss i 1 år framåt eller köp en egen på 1000 kr... jag kanske är naiv men inte tusan är 4 år gammalt för en digitalbox...

    Ungefär vad skulle det kosta att ta hit en montör och sätta upp en vanlig antenn på taket (för att sedan kunna köpa ett boxerabonnemang)?

    Parabol är det något att satsa på (tycker det är lite fult med tallriken - var den nu skulle sitta)?


    Är det fullkomligt idiotiskt att ringa till Comhem och be dem rent fysiskt kapa kabeln och istället satsa på en annan leverantör?


    God fortsättning förresten
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Vi har boxer och har samma problem idag..Milleniebugg?
  4. 2
    Vi har boxer och har samma problem idag..Milleniebugg?
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Vi har egen antenn

    och boxer.

    När vi körde bordsantenn så frös bilden och pixlade sig en del men med den riktiga antennen på taket funkar det klockrent.

    Tycker nog också att boxen borde hålla, varför skulle den gå sönder och få bilden att låsa?
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Vi har egen antenn och boxer.

    När vi körde bordsantenn så frös bilden och pixlade sig en del men med den riktiga antennen på taket funkar det klockrent.

    Tycker nog också att boxen borde hålla, varför skulle den gå sönder och få bilden att låsa?
  7. anchita
    #4
    Tyvärr. 4 år för en box är gammalt. Tror fan att dom är gjorda för att braka ihop, för att man ska binda sig ytterligare 12 månader. Å andra sidan, om det bara är 3:an som fryser, borde det ju inte bero på boxen?
    Jag har ComHem, har haft dem sedan 4,3 år och har bytt box 1 gång.
  8. 4
    Tyvärr. 4 år för en box är gammalt. Tror fan att dom är gjorda för att braka ihop, för att man ska binda sig ytterligare 12 månader. Å andra sidan, om det bara är 3:an som fryser, borde det ju inte bero på boxen?
    Jag har ComHem, har haft dem sedan 4,3 år och har bytt box 1 gång.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Aha - det är alltså fler som har problem... minusgrader ute kanske

    Jag är så trött på Comhems support bara så jag skulle kunna säga upp avtalet bara för att... i och med att vi har en ganska lång antennsladd till TVn (eftersom kabeln in i huset sitter i helt fel rum) och dessutom har vi grenat kabeln för att kunna gå till flera TV-apparater så tycker de att det är där problemet ligger... ja, tillsammans med att vi har får gammal box då...

    Undra hur de tänkt sig att man ska kunna köpa ett systerabonnemang om man inte får grena ut antennkabeln...
  10. 5
    Aha - det är alltså fler som har problem... minusgrader ute kanske

    Jag är så trött på Comhems support bara så jag skulle kunna säga upp avtalet bara för att... i och med att vi har en ganska lång antennsladd till TVn (eftersom kabeln in i huset sitter i helt fel rum) och dessutom har vi grenat kabeln för att kunna gå till flera TV-apparater så tycker de att det är där problemet ligger... ja, tillsammans med att vi har får gammal box då...

    Undra hur de tänkt sig att man ska kunna köpa ett systerabonnemang om man inte får grena ut antennkabeln...
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    håller med, 4 år är gammalt..de är inte skapta att hålla emr än max 2- 2,5 år- ärligt alltså...vi ahr boxer och vi brukar förlänga vårat och få en ny box. vi har även en dreambox för parabolen. vi ahr haft två boxer-apparater som gått sönder under tiden vi ahft boxer, så nog är eran på övertid. dessutom är de nyar "effektivare" genom att de är mindr akänsliga och tar emot signalerna bättre än de äldre.
  12. 6
    håller med, 4 år är gammalt..de är inte skapta att hålla emr än max 2- 2,5 år- ärligt alltså...vi ahr boxer och vi brukar förlänga vårat och få en ny box. vi har även en dreambox för parabolen. vi ahr haft två boxer-apparater som gått sönder under tiden vi ahft boxer, så nog är eran på övertid. dessutom är de nyar "effektivare" genom att de är mindr akänsliga och tar emot signalerna bättre än de äldre.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Nej, det är alla kanaler som fryser... vi har haft digitalTV i 6 år och vi har bytt 1 gång...

    Shit - får väl lov att skaffa en ny box och testa det då
  14. 7
    Nej, det är alla kanaler som fryser... vi har haft digitalTV i 6 år och vi har bytt 1 gång...

    Shit - får väl lov att skaffa en ny box och testa det då
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Det är det jag inte riktigt fattar heller... men den bränns väl sönder då (eftersom vi, helt enligt Comhems instruktioner) inte stänger av den utan den står på hela dagarna...
  16. 8
    Det är det jag inte riktigt fattar heller... men den bränns väl sönder då (eftersom vi, helt enligt Comhems instruktioner) inte stänger av den utan den står på hela dagarna...
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9
    Vi har Boxer och bilden fryser av och till och det blir fågeljvittar i högtalarna. 3:an och 5:an kan vi inte se alls. Som väl är har vi TV via fiber nu också, funkar skitbra.
  18. 9
    Vi har Boxer och bilden fryser av och till och det blir fågeljvittar i högtalarna. 3:an och 5:an kan vi inte se alls. Som väl är har vi TV via fiber nu också, funkar skitbra.
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    Vi har Comhem och det har hänt lite i box-utvecklingen senaste åren. Vi hade en gammal box som vi köpte loss från de för en ynka peng för några år sedan. Men den var fruktansvärt slö att starta. Tog flera minuter.

    Vi bytte till en HD-box för ett tag sen och band upp oss för ett år. Vi ville ändå ha kanalerna så en bindningstid spelade ingen roll för oss.
  20. 10
    Vi har Comhem och det har hänt lite i box-utvecklingen senaste åren. Vi hade en gammal box som vi köpte loss från de för en ynka peng för några år sedan. Men den var fruktansvärt slö att starta. Tog flera minuter.

    Vi bytte till en HD-box för ett tag sen och band upp oss för ett år. Vi ville ändå ha kanalerna så en bindningstid spelade ingen roll för oss.
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11
    Hm... låter ju inte så bra om de inte fixar minusgrader - eller vad ska man tro är felet?
  22. 11
    Hm... låter ju inte så bra om de inte fixar minusgrader - eller vad ska man tro är felet?
  23. Medlem sedan
    Aug 2000
    #12
    Att den är seg håller jag med om - men i vanliga fall så stänger vi aldrig av boxen (bara när det är problem)...

    Vi vill ju egentligen också ha kanalerna, men vi kör large-paketet och jag är lite tveksam till att binda upp mig på en tvingande utgift på 300 kr/mån under året framåt... vem vet hur ekonomin ser ut i sommar
  24. 12
    Att den är seg håller jag med om - men i vanliga fall så stänger vi aldrig av boxen (bara när det är problem)...

    Vi vill ju egentligen också ha kanalerna, men vi kör large-paketet och jag är lite tveksam till att binda upp mig på en tvingande utgift på 300 kr/mån under året framåt... vem vet hur ekonomin ser ut i sommar
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    Ja, det är ett övervägande man får göra. Det är alltid jobbigt att binda upp sig. Vi kör 8 favoriter för 59kr eller något sånt.
  26. 13
    Ja, det är ett övervägande man får göra. Det är alltid jobbigt att binda upp sig. Vi kör 8 favoriter för 59kr eller något sånt.
  27. Medlem sedan
    Apr 2007
    #14
    Vi har sån där mottagare som via antennuttaget men vete tusan vad leverantören heter... förmodligen rätt ointressant i det stora hela ändå med tanke på att vi bor utanför Sverige.
  28. 14
    Vi har sån där mottagare som via antennuttaget men vete tusan vad leverantören heter... förmodligen rätt ointressant i det stora hela ändå med tanke på att vi bor utanför Sverige.
  29. Medlem sedan
    Aug 2000
    #15
    ...men tack för att du svarade ändå
  30. 15
    ...men tack för att du svarade ändå
  31. Medlem sedan
    Apr 2007
    #16
    *s* jamen det var så lite så.
  32. 16
    *s* jamen det var så lite så.

Liknande trådar

  1. Mottagare av någons hjälp?
    By gossan in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 20:15
  2. någon med swedbank, ta bort mottagare?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 10:59
  3. Vad är CRM-system?
    By jojjjo in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 21:39
  4. Män som mottagare av analsex
    By Annika T in forum Sex & erotik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 09:21
  5. Fun system?
    By Marie m Emil o Ebba in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 15:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar