Sluta tjuta!
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Sluta tjuta!

    Jag vet inte om det är någon typisk 3 årsfas som August har kommit in i men just nu tjuter han för ingenting.

    Jag menar INGENTING! (enligt vår vuxna mening)

    Han kan sätta sig ner o börja gråta om tex:

    - pappa puttar igen en kökslåda som August ville stänga.
    -om mamma kommer och ska torka på toaletten fastän han ropat på pappa.
    -om jag råkar ta fram en blå mugg istället för grön
    -om syrran råkar peta på honom i soffan.

    You name it, his done it!

    Någon som känner igen sin 05a i beskrivningen?
  2. 1
    Sluta tjuta! Jag vet inte om det är någon typisk 3 årsfas som August har kommit in i men just nu tjuter han för ingenting.

    Jag menar INGENTING! (enligt vår vuxna mening)

    Han kan sätta sig ner o börja gråta om tex:

    - pappa puttar igen en kökslåda som August ville stänga.
    -om mamma kommer och ska torka på toaletten fastän han ropat på pappa.
    -om jag råkar ta fram en blå mugg istället för grön
    -om syrran råkar peta på honom i soffan.

    You name it, his done it!

    Någon som känner igen sin 05a i beskrivningen?
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2

    Åh det är flera

    Amelia är precis likadan. Skriker för allt el som du skrev ingenting. Vi har muggar med motiv på o får hon den med blomman ska hon ha lejonet, får hon lejonet ska hon ha blomman. Om jag tar på jackan då skulle pappa göra det o gör då han det då skriker hon för att hon ska göra det själv o sen skriks det för att jag inte gör det.
  4. 2
    Åh det är flera Amelia är precis likadan. Skriker för allt el som du skrev ingenting. Vi har muggar med motiv på o får hon den med blomman ska hon ha lejonet, får hon lejonet ska hon ha blomman. Om jag tar på jackan då skulle pappa göra det o gör då han det då skriker hon för att hon ska göra det själv o sen skriks det för att jag inte gör det.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Jo, här med. N grät alldeles nyss för att jag inte hittade hennes tandborste medsamma...Men det är mest när hon är övertrött
  6. 3
    Jo, här med. N grät alldeles nyss för att jag inte hittade hennes tandborste medsamma...Men det är mest när hon är övertrött
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Amen.
    Varje morgpn flyger muggar, bröd etc. för att jag tar fram rätt sak vid fel tid, fel sak vid rätt tid, eller något annat kosmiskt som jag inte förstår. Suck.
    Sedan när allt lägger sig till rätta igen, går resten av dagen rätt bra. Tills vi gör nåt som inte faller Kung Albin på läppen... ;-S

    Vi är i alla fall inte ensamma, och det går ju över. Någon gång....

    Juja o Albin

    GOTT NYTT ÅR 2009! Nu har vi två barn med vattkoppor.
  8. 4
    Amen.
    Varje morgpn flyger muggar, bröd etc. för att jag tar fram rätt sak vid fel tid, fel sak vid rätt tid, eller något annat kosmiskt som jag inte förstår. Suck.
    Sedan när allt lägger sig till rätta igen, går resten av dagen rätt bra. Tills vi gör nåt som inte faller Kung Albin på läppen... ;-S

    Vi är i alla fall inte ensamma, och det går ju över. Någon gång....

    Juja o Albin

    GOTT NYTT ÅR 2009! Nu har vi två barn med vattkoppor.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Samma här. Fast minsting gråter inte så mycket... han skriker argt i falsett. Det ljudet går genom märg och ben och han skriker för absolut ingenting. Åhhhhh - jag hoppas den här fasen går över snart.
  10. 5
    Samma här. Fast minsting gråter inte så mycket... han skriker argt i falsett. Det ljudet går genom märg och ben och han skriker för absolut ingenting. Åhhhhh - jag hoppas den här fasen går över snart.

Liknande trådar

  1. Helt Ot -vill bara "tjuta av mig!"
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 09:24
  2. Idag vill jag tjuta *ot*
    By -ME- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 08:48
  3. Vill bara tjuta..
    By Tess&Adrian in forum _0705 Majbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 10:20
  4. Sluta nattamma=sluta helt o hållet?
    By Ida m. Lova in forum Föräldraskap
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 11:44
  5. Sluta nattamma=sluta amma helt?
    By tizbe in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 18:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar