Vi har hittat en möbel!!!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Vi har hittat en möbel!!!

    Helt otroligt men vi har hittat en möbel vi båda vill ha. Låter kanske inte så revulotionerande men för oss är det det. Vi har super svårt att enas om något än mindre falla för något när vi ser det. Men i veckan var vi till en outlet och såg en kista i läder. Super tuff.

    Idag fixade vi barnvakt och åkte och köpte den. Så nu är det bara resten av vardagsrummet som ska inhandlas. Det lutar nu åt ekmöbler. Det är svårt att hitta bra mediamöbler så vi börjar där och bygger på resten.

    Vi kommer framåt!
    "There is no try. Either you DO, or DO NOT."
    Min skitviktiga blogg: www.skitviktig.worpdress.com
    Min blogg med målningar: www.camillaolssonart.wordpress .com
  2. 1
    Vi har hittat en möbel!!! Helt otroligt men vi har hittat en möbel vi båda vill ha. Låter kanske inte så revulotionerande men för oss är det det. Vi har super svårt att enas om något än mindre falla för något när vi ser det. Men i veckan var vi till en outlet och såg en kista i läder. Super tuff.

    Idag fixade vi barnvakt och åkte och köpte den. Så nu är det bara resten av vardagsrummet som ska inhandlas. Det lutar nu åt ekmöbler. Det är svårt att hitta bra mediamöbler så vi börjar där och bygger på resten.

    Vi kommer framåt!
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Det enda vi aldrig kommer överrens om är lampor, men möbler och färgval tycker vi lika.
  4. 2
    Det enda vi aldrig kommer överrens om är lampor, men möbler och färgval tycker vi lika.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Grattis till er då! Här är det super svårt och nu ska vi göra om i vardagsrum och matrummet. Matrummet bara en spegel och ny färg på väggarna men ändå.

    Sist vi föll för något på samma sätt var för 8 år sedan. Då hittade vi en "ljusvägg" en stålställning på väggen med värmeljushållare på. Så detta är mycket ovanligt.
  6. 3
    Grattis till er då! Här är det super svårt och nu ska vi göra om i vardagsrum och matrummet. Matrummet bara en spegel och ny färg på väggarna men ändå.

    Sist vi föll för något på samma sätt var för 8 år sedan. Då hittade vi en "ljusvägg" en stålställning på väggen med värmeljushållare på. Så detta är mycket ovanligt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Kul! Härligt när man äntligen hittar nåt som båda gillar utan att man behöver kompromissa!
  8. 4
    Kul! Härligt när man äntligen hittar nåt som båda gillar utan att man behöver kompromissa!
  9. Medlem sedan
    Jun 2006
    #5
    Vi kommer överens (läs; JAG bestämmer )

    Nää då skämt å sido... Sambon gillar faktiskt det mesta jag hittar på så han klagar sällan... Fast idag sparkade han bakut när jag fick en (i mitt tycke) briljant idé... Jäkla karl!

    Grattis till ert inköp! Förstår att det är kul när det är så svårt annars
  10. 5
    Vi kommer överens (läs; JAG bestämmer )

    Nää då skämt å sido... Sambon gillar faktiskt det mesta jag hittar på så han klagar sällan... Fast idag sparkade han bakut när jag fick en (i mitt tycke) briljant idé... Jäkla karl!

    Grattis till ert inköp! Förstår att det är kul när det är så svårt annars
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Måste ni göra om då. Hehe, det är kanske enklare att behålla det gamla ibland.
  12. 6
    Måste ni göra om då. Hehe, det är kanske enklare att behålla det gamla ibland.
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Ja.. nu är det bara resten kvar.
  14. 7
    Ja.. nu är det bara resten kvar.
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Önskar att jag kunde få bestämma. Men min karl har så mycket åsikter om allt - visserligen därför jag älskar honom också men... ibland står det ivägen för så mycket.
  16. 8
    Önskar att jag kunde få bestämma. Men min karl har så mycket åsikter om allt - visserligen därför jag älskar honom också men... ibland står det ivägen för så mycket.
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    JAAA. Vi måste göra om. Soffan är en grå skinnhörnsoffa från 85, bordet svarta hörn och ben med vita kakelplattor som ovansida. Sedan en salig blanding av andra möbler. Fult gula väggar - jag skäms för att ta hem folk!
  18. 9
    JAAA. Vi måste göra om. Soffan är en grå skinnhörnsoffa från 85, bordet svarta hörn och ben med vita kakelplattor som ovansida. Sedan en salig blanding av andra möbler. Fult gula väggar - jag skäms för att ta hem folk!
  19. Medlem sedan
    Jun 2006
    #10
    Mmm dessa åsikter är väl inte alltid dom bästa
    Ni får sätta er ner och prata igenom er renovering ordentligt. Kolla vad ni vill ha separat så att säga och så får ni hitta något mellanting kanske?
    Lycka till iaf
  20. 10
    Mmm dessa åsikter är väl inte alltid dom bästa
    Ni får sätta er ner och prata igenom er renovering ordentligt. Kolla vad ni vill ha separat så att säga och så får ni hitta något mellanting kanske?
    Lycka till iaf
  21. Medlem sedan
    Oct 2007
    #11
    Vi har hållit på under hösten men nu tagit en lite paus under julen. Och nu drar det igång igen. Till våren ska vi börja fixa väggar och golv, så vi har lite tid till på oss. Men vi börjar närma oss. Ek... det känns bra för båda just nu.
  22. 11
    Vi har hållit på under hösten men nu tagit en lite paus under julen. Och nu drar det igång igen. Till våren ska vi börja fixa väggar och golv, så vi har lite tid till på oss. Men vi börjar närma oss. Ek... det känns bra för båda just nu.
  23. Medlem sedan
    Jun 2006
    #12
    Låter ju superbra

    Jag och sambon har porrsurfat idag... Ja Hemnet porr alltså!! *sudda bort dina snuskiga tankar nu Camilla!* och vi pratade golv... Självklart samma åsikt där också... Mörka golv vill vi ha i vårt (ännu inte hittade) hus. Mörka, snudd på svarta
  24. 12
    Låter ju superbra

    Jag och sambon har porrsurfat idag... Ja Hemnet porr alltså!! *sudda bort dina snuskiga tankar nu Camilla!* och vi pratade golv... Självklart samma åsikt där också... Mörka golv vill vi ha i vårt (ännu inte hittade) hus. Mörka, snudd på svarta
  25. Medlem sedan
    Oct 2007
    #13
    Äh, -85 är ju som igår. Som nytt!

    Börja med att ta bort bordet helt och hållet. Man klarar sig utan ett tag. Då syns soffan mer tydligt och din man kanske ser hur ful den är och kanske går med på dina förslag.
  26. 13
    Äh, -85 är ju som igår. Som nytt!

    Börja med att ta bort bordet helt och hållet. Man klarar sig utan ett tag. Då syns soffan mer tydligt och din man kanske ser hur ful den är och kanske går med på dina förslag.
  27. Medlem sedan
    Oct 2007
    #14
    Vaddå!?!?! Jag har väl ingen snuskig fantasi.

    Mörka golv vill vi också ha, det är snyggt. Men det beror lite på vad vi hittar för möbler.
  28. 14
    Vaddå!?!?! Jag har väl ingen snuskig fantasi.

    Mörka golv vill vi också ha, det är snyggt. Men det beror lite på vad vi hittar för möbler.
  29. Medlem sedan
    Oct 2007
    #15
    Han behöver inte övertygas om att det behöver göras om det är vi helt överens om. Frågan är bara hur. Men vi börjar närma oss en lösning - känns bra.
  30. 15
    Han behöver inte övertygas om att det behöver göras om det är vi helt överens om. Frågan är bara hur. Men vi börjar närma oss en lösning - känns bra.

Liknande trådar

  1. hjälp mig med en möbel!
    By Hwila & Zion:s mamma in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 17:05
  2. vad har ni för tv-möbel?
    By Anna-78 in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 14:40
  3. DVD-möbel?
    By Vimse. in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 14:28
  4. Tv-möbel
    By mimi64 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 10:09
  5. Platt-Tv:n på möbel??
    By Terese in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 20:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar