Prickar, prickar, prickar...
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Prickar, prickar, prickar...

    Hela Hanna-stackarn är full av dem. Men ändå bra, one down... av barnsjukdomarna alltså. Vi hade ändå tur, klarade jul o nyår för de dök upp på nyårsdag. Dessutom är det ju lägligt när man ändå är hemma med barn efter ledigheterna. Men nu är det en ynklig liten tjej vi har, trots Disney channel och glass i stora lass. Nu är det väl bara en tidsfråga innan Elin har det... Vi som bokat tågbiljetter till Sthlm den 9:e. Jaja.

    Hur som helst... GOD FORTSÄTTNING ALLIHOPA!!
    ^^^^^^^^^^^^^^^ * * * ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Jenny med Hanna -04 och Elin -08
  2. 1
    Prickar, prickar, prickar... Hela Hanna-stackarn är full av dem. Men ändå bra, one down... av barnsjukdomarna alltså. Vi hade ändå tur, klarade jul o nyår för de dök upp på nyårsdag. Dessutom är det ju lägligt när man ändå är hemma med barn efter ledigheterna. Men nu är det en ynklig liten tjej vi har, trots Disney channel och glass i stora lass. Nu är det väl bara en tidsfråga innan Elin har det... Vi som bokat tågbiljetter till Sthlm den 9:e. Jaja.

    Hur som helst... GOD FORTSÄTTNING ALLIHOPA!!
  3. Mia m A o E
    #2

    Fyyy...

    Den där Pricksjukan kan vara en riktig plåga. E hade ju sina prickar i våras (strax innan utlandsresan) och hon mådde prima hela tiden, medans storasyster var helt hysterisk av kliande dag och natt i flera dygn Hoppas att din goding snart är piggelin igen, och att lillasyster får en lindrig variant om hon blir smittad.

    Här har E och jag själv varit magsjuka hela nyårsveckan. Mitt har övergått i nåt läge av magkatarr, men E äter och är glad trots kass mage som luktar burrburr.
    Och nu ligger sambon med feber... kul i jul? Not!

    Bamsekramar och massor med glassbiljetter till Hannastumpan!!
    Gott Nytt År!
  4. 2
    Fyyy... Den där Pricksjukan kan vara en riktig plåga. E hade ju sina prickar i våras (strax innan utlandsresan) och hon mådde prima hela tiden, medans storasyster var helt hysterisk av kliande dag och natt i flera dygn Hoppas att din goding snart är piggelin igen, och att lillasyster får en lindrig variant om hon blir smittad.

    Här har E och jag själv varit magsjuka hela nyårsveckan. Mitt har övergått i nåt läge av magkatarr, men E äter och är glad trots kass mage som luktar burrburr.
    Och nu ligger sambon med feber... kul i jul? Not!

    Bamsekramar och massor med glassbiljetter till Hannastumpan!!
    Gott Nytt År!
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Upptäckte tre prickar på lillasyster idag så resan den 9:e kan jag glömma... I natt har dte varit en sån där natt som man bara vill glömma. Hanna har varit stark o duktig ända tills i går kväll då ALLT bara var skit, och dämed inget bra, maten smakade pecka fast hon själv hade valt den osv. Sen till natten sov hon i 20-30 min intervaller och grät hysteriskt/kliade sig helt galet tills Elin vaknade o vrålade med varigenmurade ögon o gulrinnande näsa. Och sen var cirkusen igång... Heeela natten. stackars Jimmy gick upp 5.30 o körde till jobbet på glashala vägar, behöver jag säga att jag var liiite orolig??

    Näpp, nu ska vi alla saneras o sen så ska vi köra till BVC o få div salvor o medikamenter utskrivna.

    Jippitjohoo...
  6. 3
    Upptäckte tre prickar på lillasyster idag så resan den 9:e kan jag glömma... I natt har dte varit en sån där natt som man bara vill glömma. Hanna har varit stark o duktig ända tills i går kväll då ALLT bara var skit, och dämed inget bra, maten smakade pecka fast hon själv hade valt den osv. Sen till natten sov hon i 20-30 min intervaller och grät hysteriskt/kliade sig helt galet tills Elin vaknade o vrålade med varigenmurade ögon o gulrinnande näsa. Och sen var cirkusen igång... Heeela natten. stackars Jimmy gick upp 5.30 o körde till jobbet på glashala vägar, behöver jag säga att jag var liiite orolig??

    Näpp, nu ska vi alla saneras o sen så ska vi köra till BVC o få div salvor o medikamenter utskrivna.

    Jippitjohoo...
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Glömde ju säga stackars dig!!!!! Vilken jul du har haft då, magsjuka är ju typ det VÄSRSTA! I samband med julskinka o sill dessutom...örk. Fast med tanke på min viktUPPgång pga sömnlösa nätter skulle jag nog behöva en släng :-(

    Krya på dig, gumman! Kram!
  8. 4
    Glömde ju säga stackars dig!!!!! Vilken jul du har haft då, magsjuka är ju typ det VÄSRSTA! I samband med julskinka o sill dessutom...örk. Fast med tanke på min viktUPPgång pga sömnlösa nätter skulle jag nog behöva en släng :-(

    Krya på dig, gumman! Kram!
  9. Mia m A o E
    #5

    Alla sätt är bra...

    ... utom dom dåliga. Var igår så nöjd när jag återsåg en gammal vän som varit osynlig en lååång tid - midjan
    Idag mådde magen liiiiiite bättre, och vad gör jag? Jo, kastar mej över chokladaskar och gotteskålar genast!! Behöver jag säga att magkatarren är tillbaka
    Har du testat GI? Funderar på att gå med och GI:a under ett år... pallar man det?

    Lycka till med prickar, salvor och... ALLT!
    Tänker på er *kram*
  10. 5
    Alla sätt är bra... ... utom dom dåliga. Var igår så nöjd när jag återsåg en gammal vän som varit osynlig en lååång tid - midjan
    Idag mådde magen liiiiiite bättre, och vad gör jag? Jo, kastar mej över chokladaskar och gotteskålar genast!! Behöver jag säga att magkatarren är tillbaka
    Har du testat GI? Funderar på att gå med och GI:a under ett år... pallar man det?

    Lycka till med prickar, salvor och... ALLT!
    Tänker på er *kram*
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Men vad KUL! Hälsa den från mig! Min är spårlöst försvunnen sen länge... Den 10 jan ska jag träna styrka med en kompis, det blir mitt startskott! Inag fler barn=Idealvikt resten av loivet (yeah right?), nja det ska bli min målsättning iallafall! Jag är oxå lite nyfiken på GI, men det låter ju sååå osunt?? Har du testat viktklubben. nu? Jag har tre månader till godo så jag ska nog gå med där igen tror jag... Eller testa GI... Ner SKA jag iaf!

    Ha ha, blev lite fnissig nrä jag läst om djupykningen i chokladasken, så typiskt! Känner igen det.

    By the way, I LOVE mediciner! Hanna sover som ett barn o har varit glad o nöjd sen hon fick sin första dos...Härligt! Det var ändå hennes namnsdag så vi (Jimmy) fjäskade lite o bakade gräddtårta. Jag öste i mig (såklart) o hon knaprade lite marsinpan.

    Kram!
  12. 6
    Men vad KUL! Hälsa den från mig! Min är spårlöst försvunnen sen länge... Den 10 jan ska jag träna styrka med en kompis, det blir mitt startskott! Inag fler barn=Idealvikt resten av loivet (yeah right?), nja det ska bli min målsättning iallafall! Jag är oxå lite nyfiken på GI, men det låter ju sååå osunt?? Har du testat viktklubben. nu? Jag har tre månader till godo så jag ska nog gå med där igen tror jag... Eller testa GI... Ner SKA jag iaf!

    Ha ha, blev lite fnissig nrä jag läst om djupykningen i chokladasken, så typiskt! Känner igen det.

    By the way, I LOVE mediciner! Hanna sover som ett barn o har varit glad o nöjd sen hon fick sin första dos...Härligt! Det var ändå hennes namnsdag så vi (Jimmy) fjäskade lite o bakade gräddtårta. Jag öste i mig (såklart) o hon knaprade lite marsinpan.

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Ååhhh.. fy och usch! Hoppas hon inte känner sig lika ynklig idag (och att systeryster får en mild variant)!

    God fortsättning!!
  14. 7
    Ååhhh.. fy och usch! Hoppas hon inte känner sig lika ynklig idag (och att systeryster får en mild variant)!

    God fortsättning!!
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Det blev tack o lov bättre när vi fick Tavegyl utskrivet, då sov hon 14 timmar i rad på natten och blev vår gamla glada Hanna igen! Halleluja!

    Inkubationstiden för den lilla går ut idag, så vi får väl se om det tar sig (lika bra). Än så länge är hon vrålförkyld, ögonen är igenmurade på mornarna, näsan rinner och hon är konstant gnällig så vi får väl se.

    Kram!
  16. 8
    Det blev tack o lov bättre när vi fick Tavegyl utskrivet, då sov hon 14 timmar i rad på natten och blev vår gamla glada Hanna igen! Halleluja!

    Inkubationstiden för den lilla går ut idag, så vi får väl se om det tar sig (lika bra). Än så länge är hon vrålförkyld, ögonen är igenmurade på mornarna, näsan rinner och hon är konstant gnällig så vi får väl se.

    Kram!

Liknande trådar

  1. prickar
    By knodden77 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 09:03
  2. Vad är ni för prickar?
    By Nyponrosen in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 19:44
  3. Prickar
    By Karin m A & N in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 08:28
  4. Prickar ???
    By mamma_78 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 15:54
  5. Prickar
    By Nalla in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-22, 21:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar