Nu ska vi flytta!
_96 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Nu ska vi flytta!

    Vi har nu äntligen fått fatt i ett hus som vi båda älskar. Detta innebär flytt och skolbyte för våra härliga ungar. Men det är 12-åringen som man känner sig mest nervös för - han vill flytta till hus och är helt på det gröna med detta, men han är tidvis väldigt orolig när det gäller kompisarna.

    De han lämnar efter sig - han har inget sagt om någon oro kring nya kompisar....

    Hur hjälper vi honom bäst? Själv flyttade jag när jag var 11 år och jag har inga dåliga minnen kvar av det - enligt mina föräldrar var jag och mina syskon spända på att få flytta in till en större stad, vi bodde på landet när jag var barn.

    nu är det tvärtom flyttar från större stad till ett mindre samhälle ca 4,5 mil från där vi bor nu....

    Tips?!
  2. 1
    Nu ska vi flytta! Vi har nu äntligen fått fatt i ett hus som vi båda älskar. Detta innebär flytt och skolbyte för våra härliga ungar. Men det är 12-åringen som man känner sig mest nervös för - han vill flytta till hus och är helt på det gröna med detta, men han är tidvis väldigt orolig när det gäller kompisarna.

    De han lämnar efter sig - han har inget sagt om någon oro kring nya kompisar....

    Hur hjälper vi honom bäst? Själv flyttade jag när jag var 11 år och jag har inga dåliga minnen kvar av det - enligt mina föräldrar var jag och mina syskon spända på att få flytta in till en större stad, vi bodde på landet när jag var barn.

    nu är det tvärtom flyttar från större stad till ett mindre samhälle ca 4,5 mil från där vi bor nu....

    Tips?!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Lättare idag att hålla kontakt med de gamla kompisarna via MSN och email kanske.
    Åka och hälsa på dem och bjuda hem dem till ert hus.
    Dottern har en kompis som flyttade till annan stad för några år sedan och de snackar med jämna mellanrum via MSN så de glömmer inte varandra.
  4. 2
    Lättare idag att hålla kontakt med de gamla kompisarna via MSN och email kanske.
    Åka och hälsa på dem och bjuda hem dem till ert hus.
    Dottern har en kompis som flyttade till annan stad för några år sedan och de snackar med jämna mellanrum via MSN så de glömmer inte varandra.

Liknande trådar

  1. Flytta eller inte flytta - det är frågan
    By Annika m M&V in forum _05 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 11:18
  2. Flytta eller inte flytta?!
    By ulrika_74 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 19:20
  3. flytta/inte flytta, och vart?
    By flyttångest in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 08:48
  4. Flytta eller inte flytta
    By eljo72 in forum _01 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 20:51
  5. Om att flytta eller att inte flytta...
    By Olivia70 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 00:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar