Nämen hej!
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Nämen hej!

    Jag har varit borta läänge ifrån detta forum, och trodde inte ens att det fanns var- men minsann det gjorde det visst det!

    Vet inte om ni minns mig, men jag födde en liten Albert på skottdagen 2004. Sedan dess har han vuxit lite mer och blivit en härlig kille med massor av bus på lut. Han har en storebror som heter Ludvig och är 8 år samt en storasyster, Lovisa, som är 7 år nu.
    Själv heter jag Malin.

    Vi bor utanför Basel i Schweiz sedan två år tillbaks. Här trivs vi bra. De två äldsta barnen går i en engelskspråkig skola och har blivit fullt tvåspråkiga. Albert går i något som heter Pre school. Där pratar de både engelska och tyska, och hans tvåspråkighet har inte riktigt fått samma fart ännu, men han är på gång han också

    Hoppas allt är bra med er!

    Kram
    Låt oss öppna dörrar!
  2. 1
    Nämen hej! Jag har varit borta läänge ifrån detta forum, och trodde inte ens att det fanns var- men minsann det gjorde det visst det!

    Vet inte om ni minns mig, men jag födde en liten Albert på skottdagen 2004. Sedan dess har han vuxit lite mer och blivit en härlig kille med massor av bus på lut. Han har en storebror som heter Ludvig och är 8 år samt en storasyster, Lovisa, som är 7 år nu.
    Själv heter jag Malin.

    Vi bor utanför Basel i Schweiz sedan två år tillbaks. Här trivs vi bra. De två äldsta barnen går i en engelskspråkig skola och har blivit fullt tvåspråkiga. Albert går i något som heter Pre school. Där pratar de både engelska och tyska, och hans tvåspråkighet har inte riktigt fått samma fart ännu, men han är på gång han också

    Hoppas allt är bra med er!

    Kram
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Hejsan!

    Klart jag minns dig. Ni boddde väl i Timrå? hur kom det sig att ni bytt land? jag har ju också en Ludvig...då kanske du också kommer ihåg mig...?

    Kram jeanette (Victoria, Ludvig, Hedvoíg och August)
  4. 2
    Hejsan!

    Klart jag minns dig. Ni boddde väl i Timrå? hur kom det sig att ni bytt land? jag har ju också en Ludvig...då kanske du också kommer ihåg mig...?

    Kram jeanette (Victoria, Ludvig, Hedvoíg och August)
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Jodå! Kommer absolut ihåg dig (tror jag kallade mig för Sara med Axel då).

    Roligt att höra från dig! Spännande att flytta sådär.. Får man fråga varför? Schweiz är ju bara så vackert. Var där på semster för många år sedan

    / Sara med Axel, Frej och Sixten
  6. 3
    Jodå! Kommer absolut ihåg dig (tror jag kallade mig för Sara med Axel då).

    Roligt att höra från dig! Spännande att flytta sådär.. Får man fråga varför? Schweiz är ju bara så vackert. Var där på semster för många år sedan

    / Sara med Axel, Frej och Sixten
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Jag minns er båda två Kul!

    Robert, Gubben alltså, blev erbjuden ett jobb här, så vi bestämde oss för ett litet familjeäventyr.
    Jag trivs jättebra, men rent ekonomiskt så går vi back och måste hitta på något annat till hösten...

    HUr är det med er? Berätta!
  8. 4
    Jag minns er båda två Kul!

    Robert, Gubben alltså, blev erbjuden ett jobb här, så vi bestämde oss för ett litet familjeäventyr.
    Jag trivs jättebra, men rent ekonomiskt så går vi back och måste hitta på något annat till hösten...

    HUr är det med er? Berätta!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Vad kul att du hör av dig. Vad spännande det låter att bo i Schweiz. Jag har bott utomlands två gånger (Frankrike och Belgien), men då hade jag inga barn.

    Jag vet inte om du kommer ihåg mig, men jag fick Alva 11/2-04. I februari förra året fick vi Emma så just nu jobbar jag bara 50%.
  10. 5
    Vad kul att du hör av dig. Vad spännande det låter att bo i Schweiz. Jag har bott utomlands två gånger (Frankrike och Belgien), men då hade jag inga barn.

    Jag vet inte om du kommer ihåg mig, men jag fick Alva 11/2-04. I februari förra året fick vi Emma så just nu jobbar jag bara 50%.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Hej! Klart att jag minns dej! Kul att så många är kvar.

    Björna och Villemoa fanns väl också här på den gamla tiden?
  12. 6
    Hej! Klart att jag minns dej! Kul att så många är kvar.

    Björna och Villemoa fanns väl också här på den gamla tiden?
  13. Malla
    #7

    Visst minns

    jag dig Men kallade du dig inte något annat innan du bytte till LoLA? Jag har samma förnamn som du och fick en tjej med namnet Asta i februari -04. Sedan har vi fått en pojke i april 2007. De är barn nummer sex oxh sju i vår barnaskara. Våra stora fyller 12, 14, 16, 18 och 20 år under våren. Välkommen tillbaka!
  14. 7
    Visst minns jag dig Men kallade du dig inte något annat innan du bytte till LoLA? Jag har samma förnamn som du och fick en tjej med namnet Asta i februari -04. Sedan har vi fått en pojke i april 2007. De är barn nummer sex oxh sju i vår barnaskara. Våra stora fyller 12, 14, 16, 18 och 20 år under våren. Välkommen tillbaka!
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8
    Jag minns dig också! Va kul!!!

    Jag kallade mig för LoL:s mamma först, men sedan, när Albert kom, lade jag till ett A och skippade det där med mamma

    Grattis till den nya pojken!
  16. 8
    Jag minns dig också! Va kul!!!

    Jag kallade mig för LoL:s mamma först, men sedan, när Albert kom, lade jag till ett A och skippade det där med mamma

    Grattis till den nya pojken!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Hej igen! Long time no see! Jag saknade dig när du försvarr! Här är alltså Villemo som fick en Majken 1 mars 2004. Hon har två äldre bröder på 10 och 14 också. Var det du som höll på nåt new age-aktigt också? Kristaller eller spåkort eller minns jag totalt fel? Det skulle vara kul att höra dig berätta om livet i Schweiz, skillnader inom barnomsorg osv. Wilkommen, bienvenue, welcome!
  18. 9
    Hej igen! Long time no see! Jag saknade dig när du försvarr! Här är alltså Villemo som fick en Majken 1 mars 2004. Hon har två äldre bröder på 10 och 14 också. Var det du som höll på nåt new age-aktigt också? Kristaller eller spåkort eller minns jag totalt fel? Det skulle vara kul att höra dig berätta om livet i Schweiz, skillnader inom barnomsorg osv. Wilkommen, bienvenue, welcome!
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    Hej Villemo!
    Visst var du Norrlänning, precis som jag?

    Ja, jag håller på med lite New Age, eller vad man ska kalla det. Är healer och vägleder med hjälp av tarot. Men det är bara min bisyssla. Jag är lärare i grunden, och har startat en internetskola för utlandssvenska barn. Kolla gärna in den:
    www.svenskverkstan.se
  20. 10
    Hej Villemo!
    Visst var du Norrlänning, precis som jag?

    Ja, jag håller på med lite New Age, eller vad man ska kalla det. Är healer och vägleder med hjälp av tarot. Men det är bara min bisyssla. Jag är lärare i grunden, och har startat en internetskola för utlandssvenska barn. Kolla gärna in den:
    www.svenskverkstan.se
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Jomenvisst, Västerbotten och närmare bestämt Umeå sedan dryga åtta år. Född i Stockholm dock. Bodde du i Sundsvall? Eller Östersund?

    Vilken fantastisk idé du kommit på med skolan! Har du många elever? Arbetar du heltid med det?
  22. 11
    Jomenvisst, Västerbotten och närmare bestämt Umeå sedan dryga åtta år. Född i Stockholm dock. Bodde du i Sundsvall? Eller Östersund?

    Vilken fantastisk idé du kommit på med skolan! Har du många elever? Arbetar du heltid med det?

Liknande trådar

  1. Nämen vad ska ni äta
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 13:15
  2. Nämen, var är ni?
    By --Ia-- in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 08:49
  3. Nämen!!!
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 22:01
  4. Nämen?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 21:55
  5. Nämen oj...vad nu?
    By AniLov in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 13:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar