Grönt bajs???
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Grönt bajs???

    Min son är 2,5 månad och senaste veckorna har han bajsat grönt bajs (förut var det alltid senapsgult men nu är det mörkt "militärgrönt"). Han verkar inte må dåligt på något sätt, men är det någon som vet vad den gröna färgen kan bero på?
    Han bajsar dessutom väldigt löst efter varje måltid (bortsett från på nätterna), och ibland bajsar han t.o.m. ett par-tre gånger efter en amning eller t.o.m. samtidigt som han äter. Hur vanligt är det?
    Mamma fr.o.m. oktober -08.
  2. 1
    Grönt bajs??? Min son är 2,5 månad och senaste veckorna har han bajsat grönt bajs (förut var det alltid senapsgult men nu är det mörkt "militärgrönt"). Han verkar inte må dåligt på något sätt, men är det någon som vet vad den gröna färgen kan bero på?
    Han bajsar dessutom väldigt löst efter varje måltid (bortsett från på nätterna), och ibland bajsar han t.o.m. ett par-tre gånger efter en amning eller t.o.m. samtidigt som han äter. Hur vanligt är det?
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Oro dig inte! Jag har sett alla varianter från gult till mörkgrönt. Att han bajsar mycket är inte heller någont konstigt. Ju mer som kommer in, ju mer måste komma ut. Tänk på att det är mycket ovanligt att bebisar som helammas blir förstoppade. Fast bajs såg jag inte med mina barn förän de började äta ordentligt med vanlig mat. Så länge din lillkille verkar pigg och som vanligt så kan du vara lugn för att allt är normalt. Men visst blir man lite chockar över färgen första gången man öppnar blöjan och det är illgrönt!
  4. 2
    Oro dig inte! Jag har sett alla varianter från gult till mörkgrönt. Att han bajsar mycket är inte heller någont konstigt. Ju mer som kommer in, ju mer måste komma ut. Tänk på att det är mycket ovanligt att bebisar som helammas blir förstoppade. Fast bajs såg jag inte med mina barn förän de började äta ordentligt med vanlig mat. Så länge din lillkille verkar pigg och som vanligt så kan du vara lugn för att allt är normalt. Men visst blir man lite chockar över färgen första gången man öppnar blöjan och det är illgrönt!
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    grönt bajs kan bero på att han inte äter klart på bröstet och då inte får i sig av den fetare mjölken som kommer på slutet. Så försök hålla koll på att han verligen tömmer bröstet eller om han ammar ofta, börjar med samma bröst som förra amningen för att få den feta mjölkenoch sen fortsätta med det nya bröstet.

    Annars kan grönt bajs komma vid förkylningar och andra infektioner och ibland när tänder är på väg.
  6. 3
    grönt bajs kan bero på att han inte äter klart på bröstet och då inte får i sig av den fetare mjölken som kommer på slutet. Så försök hålla koll på att han verligen tömmer bröstet eller om han ammar ofta, börjar med samma bröst som förra amningen för att få den feta mjölkenoch sen fortsätta med det nya bröstet.

    Annars kan grönt bajs komma vid förkylningar och andra infektioner och ibland när tänder är på väg.

Liknande trådar

  1. grönt bajs>?
    By imported_linn in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 15:02
  2. Grönt bajs m.m. ?
    By Sabina m A&Isabella in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 08:42
  3. Det här med grönt bajs...
    By ~C med Thyra och Love~ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 20:14
  4. grönt bajs...
    By lilla lena in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 17:51
  5. Grönt bajs!!!!
    By Jenny m.Tim & Max in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 17:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar