Simning?
_02 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Simning?

    Kan era 6-åringar simma? Har de gått i simskola eller har ni övat själva? Åker de och simmar med skolan?

    Amanda simmar bra, så länge det är bröst- eller ryggsim. Skall hon crawla sjunker hon som en sten...*s* Hon tog simborgarmärket innan jul *stolt* Hon går i simskola. På hennes skola åker de och simmar två gånger/termin, men 6-åringarna får inte följa med.
  2. 1
    Simning? Kan era 6-åringar simma? Har de gått i simskola eller har ni övat själva? Åker de och simmar med skolan?

    Amanda simmar bra, så länge det är bröst- eller ryggsim. Skall hon crawla sjunker hon som en sten...*s* Hon tog simborgarmärket innan jul *stolt* Hon går i simskola. På hennes skola åker de och simmar två gånger/termin, men 6-åringarna får inte följa med.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Vi har gått på babysimning sen Robin var 4 månader men det är egentligen föst nu han lärt sig att simma ordentligt, innan har han tagit sig fram i vattnet, mest under.

    Skolan åker iväg med 2a-klassare till simhallen en gång i veckan.
  4. 2
    Vi har gått på babysimning sen Robin var 4 månader men det är egentligen föst nu han lärt sig att simma ordentligt, innan har han tagit sig fram i vattnet, mest under.

    Skolan åker iväg med 2a-klassare till simhallen en gång i veckan.
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Våra 6-åringar går i simskola. Får se hur länge till de ska gå där, nu kan de simma ganska bra.
    Inga simhallsutflykter med skolan än.
  6. 3
    Våra 6-åringar går i simskola. Får se hur länge till de ska gå där, nu kan de simma ganska bra.
    Inga simhallsutflykter med skolan än.
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4
    I somras lärde sig Elsa simma av sig själv när vi var på semester. Hon hade då gått en termin i förberedande simskola för att bli av med sin rädsla att doppa huvudet under vattnet. I höstas gick hon sista simskolegruppen och fick mest fick träna på ryggsim. Hon simmar helt bra bröstsim men på rygg går det inte lika bra.
    De åker inte och simmar med skolan förrän de går i trean.
  8. 4
    I somras lärde sig Elsa simma av sig själv när vi var på semester. Hon hade då gått en termin i förberedande simskola för att bli av med sin rädsla att doppa huvudet under vattnet. I höstas gick hon sista simskolegruppen och fick mest fick träna på ryggsim. Hon simmar helt bra bröstsim men på rygg går det inte lika bra.
    De åker inte och simmar med skolan förrän de går i trean.
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Elias går i simskola

    idenna terminen är det simborgarmärket som hägrar. Han har lärt sig simma på simskolan.
    Elias har simning på schemat var tredje vecka. Den veckan byts gympatimmen ut mot simning.
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  10. 5
    Elias går i simskola idenna terminen är det simborgarmärket som hägrar. Han har lärt sig simma på simskolan.
    Elias har simning på schemat var tredje vecka. Den veckan byts gympatimmen ut mot simning.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Hej!
    Ida har gått i simskola tre terminer. Dte har gått trögt för hon är så försiktig av sig och har varit väldigt rädd för att få huvudet under vattnet. Hon har halkat efter i märkestagningen hela tiden så vi har tagit märkena själva i efterhand. Nu vill hon inte fortsätta längre för hon säger att hon känner sig nervös för att gå dit. De övade inte på bröstsim utan började med crawl, vilket ju nnebär att man skall ha ansiktet ner i vattnet och det är inte hennes grej, så jag förstår att det inte kändes så kul.

    Vi har nu "simskola" själva, åker till simhallen på lördagmorgnar. Hon kan flyta på rygg och även simma sakta på rygg. Bröstsim kude hon själv när vi var i Tunisien på semester (=salt medelhavsvatten) så jag tror att det kommer mycket snart även i simhallsvatten.
  12. 6
    Hej!
    Ida har gått i simskola tre terminer. Dte har gått trögt för hon är så försiktig av sig och har varit väldigt rädd för att få huvudet under vattnet. Hon har halkat efter i märkestagningen hela tiden så vi har tagit märkena själva i efterhand. Nu vill hon inte fortsätta längre för hon säger att hon känner sig nervös för att gå dit. De övade inte på bröstsim utan började med crawl, vilket ju nnebär att man skall ha ansiktet ner i vattnet och det är inte hennes grej, så jag förstår att det inte kändes så kul.

    Vi har nu "simskola" själva, åker till simhallen på lördagmorgnar. Hon kan flyta på rygg och även simma sakta på rygg. Bröstsim kude hon själv när vi var i Tunisien på semester (=salt medelhavsvatten) så jag tror att det kommer mycket snart även i simhallsvatten.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Kalle kan inte simma

    Min 02:a har gått på simskola under hösten (privat) och nu har han simskola en gång i veckan i sexårsverksamheten. Simma kan han dock inte.

    Det verkar kunna ta ett tag att lära sig tycker jag. Min äldsta grabb, född -00, kan inte heller simma än, trots att han gått i simskola både under hösten, förra sommaren samt i sexårsverksamheten. Ändå är båda killarna otroligt glada i vatten och allmänt försigkomna och aktiva. Men just att simma verkar vara svårt... iofs är de (särskilt Kalle) väldigt smala och kanske är det extra svårt att lära sig simma när man flyter så dåligt? (bara en teori *s*)
  14. 7
    Kalle kan inte simma Min 02:a har gått på simskola under hösten (privat) och nu har han simskola en gång i veckan i sexårsverksamheten. Simma kan han dock inte.

    Det verkar kunna ta ett tag att lära sig tycker jag. Min äldsta grabb, född -00, kan inte heller simma än, trots att han gått i simskola både under hösten, förra sommaren samt i sexårsverksamheten. Ändå är båda killarna otroligt glada i vatten och allmänt försigkomna och aktiva. Men just att simma verkar vara svårt... iofs är de (särskilt Kalle) väldigt smala och kanske är det extra svårt att lära sig simma när man flyter så dåligt? (bara en teori *s*)
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8
    Nu kan hon simma! Åtminstone sisådär 5 meter. Lungt och fint, så hon har kommit på knepet. Viftar inte längre hysteriskt framför sig utan SIMMAR! Så himla kul!
  16. 8
    Nu kan hon simma! Åtminstone sisådär 5 meter. Lungt och fint, så hon har kommit på knepet. Viftar inte längre hysteriskt framför sig utan SIMMAR! Så himla kul!
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9
    Och idag tog hon guldpingvinen, 10 m rygg, 10 meter bröst, flyta 10 sek och hoppa från kanten. Så stolta är vi både mamma och dotter!
  18. 9
    Och idag tog hon guldpingvinen, 10 m rygg, 10 meter bröst, flyta 10 sek och hoppa från kanten. Så stolta är vi både mamma och dotter!

Liknande trådar

  1. Simning.....
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 15:37
  2. simning
    By annabe in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 18:54
  3. Simning
    By Madde m Meja-01 & Nova-03 in forum _01 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 12:56
  4. Simning???
    By Gloria m 3 in forum Träning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 12:57
  5. Simning.
    By Gloria m 3 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 21:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar