Gatwick eller Stansted
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Gatwick eller Stansted

    Ska åka till London i april. VIlken flygplats är bäst av Gatwick och Stansted? Tänker mest på transporten till och från London.
  2. 1
    Gatwick eller Stansted Ska åka till London i april. VIlken flygplats är bäst av Gatwick och Stansted? Tänker mest på transporten till och från London.
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    Gatwick är ju klart närmast stan och lätt att ta sig direkt in till centrum! Stansted ett bra tag utanför, ca 1,5 tim om jag inte missminner mig.

    Skoj med London, I like!!!
  4. 2
    Gatwick är ju klart närmast stan och lätt att ta sig direkt in till centrum! Stansted ett bra tag utanför, ca 1,5 tim om jag inte missminner mig.

    Skoj med London, I like!!!
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Heathrow är absolut bäst med tanke på avstånd in till centrala London. Stansted är ganska lätt att ta sig in med direkttåg till centrum och byte till t-bana eller vad man nu behöver men det tar nästan en timma. Gatwick är lite mittemellan skulle jag säga, problemfritt med transportmedel som finns, närmare än stansted men längre än Heathrow.
  6. 3
    Heathrow är absolut bäst med tanke på avstånd in till centrala London. Stansted är ganska lätt att ta sig in med direkttåg till centrum och byte till t-bana eller vad man nu behöver men det tar nästan en timma. Gatwick är lite mittemellan skulle jag säga, problemfritt med transportmedel som finns, närmare än stansted men längre än Heathrow.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Har aldrig landat på Gatwick, däremot Stanstead och Heathrow.
    Från Stansted åkte vi buss (Terranova) in till Victoria Station. Det tog ca 1 tim, bekväma och fina bussar.
    Från Heathrow tar man tunnelbanan direkt in till stan, det tar ca 40 min och den blir knökfull ju närmare stan man kommer!
  8. 4
    Har aldrig landat på Gatwick, däremot Stanstead och Heathrow.
    Från Stansted åkte vi buss (Terranova) in till Victoria Station. Det tog ca 1 tim, bekväma och fina bussar.
    Från Heathrow tar man tunnelbanan direkt in till stan, det tar ca 40 min och den blir knökfull ju närmare stan man kommer!
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Gatwick är närmare men jag vet inte hur det är med kommunikationer. Stansted har ett snabbtåg som tar 40 min har jag för mig. Gå in på resp flygplats hemsida och kolla!
  10. 5
    Gatwick är närmare men jag vet inte hur det är med kommunikationer. Stansted har ett snabbtåg som tar 40 min har jag för mig. Gå in på resp flygplats hemsida och kolla!
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Vi ska flyga i mars och jag hade också de två alternativen. Jag valde enkelt Stansted för flygtiderna dit är otroligt mycket bättre från och till Kastrup. Kanske är det så för dig också?? Billigast därifrån är Easyjets egna bussar (måste inte flyga med dom) men den tar 1 tim 45 min. Tåget kostar mer men tar 45 min. Vi valde tåg då jag ska åka med 14-åring som på tåget åker för halva priset men på bussen för fullt pris, så det blev inte så mycket dyrare ändå.
  12. 6
    Vi ska flyga i mars och jag hade också de två alternativen. Jag valde enkelt Stansted för flygtiderna dit är otroligt mycket bättre från och till Kastrup. Kanske är det så för dig också?? Billigast därifrån är Easyjets egna bussar (måste inte flyga med dom) men den tar 1 tim 45 min. Tåget kostar mer men tar 45 min. Vi valde tåg då jag ska åka med 14-åring som på tåget åker för halva priset men på bussen för fullt pris, så det blev inte så mycket dyrare ändå.

Liknande trådar

  1. ryanair stansted!!!
    By London? in forum Resesnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 14:41
  2. Luton - Stansted
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 22:22
  3. Flyg från Gatwick
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 05:30
  4. Stansted - Paddington?
    By allina in forum Resesnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 18:40
  5. Stansted busstransfer?
    By Helen+ in forum Resesnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 16:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar