ADHD medicin?
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    ADHD medicin?

    Vår son har diagnosen asperger och ADHD. Nu ska vi testa medicin för ADHD. Är det nån här som har erfarenhet av detta att medicinera och vill dela med sig. Jag ororar mig mest för att hans autistiska drag ska förstärkas av en ev. medicin.
  2. 1
    ADHD medicin? Vår son har diagnosen asperger och ADHD. Nu ska vi testa medicin för ADHD. Är det nån här som har erfarenhet av detta att medicinera och vill dela med sig. Jag ororar mig mest för att hans autistiska drag ska förstärkas av en ev. medicin.
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    svar på frågan om medicin, sonen nu 17 år äter strattera med bra resultat, det var en jobbig tid när medicinen sattes in med nu 1 år senar så ser vi att det varit en stor förändring, du får gärna mejle mig om du vill [email protected] om du har frågor ,,,min son har diagnoden hfa plus adhd
  4. 2
    svar på frågan om medicin, sonen nu 17 år äter strattera med bra resultat, det var en jobbig tid när medicinen sattes in med nu 1 år senar så ser vi att det varit en stor förändring, du får gärna mejle mig om du vill [email protected] om du har frågor ,,,min son har diagnoden hfa plus adhd
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Det är svårt att säga nåt allmängiltigt, för det finns de som funkar toppen på första medicinen de testar, de som funkar bra först på andra, tredje eller fjärde eller på en kombination av flera, och så finns det också såna som inget funkar tillräckligt bra för. T ex kan de ha mer biverkningar än positiv effekt.

    Aspiga drag kan man säga förstärks av att de får mer plats att synas när det adhd-iga dämpas. Vidare kanske man blir ännu mer benägen att fastna i somligt man gillar om man har större koncentration och fokus.

    Alltså beror även det här på på vilket man är adhd-ig och aspig. Förstår du min tanke?

    Lycka till, hursomhelst! Och välkommen hit!
  6. 3
    Det är svårt att säga nåt allmängiltigt, för det finns de som funkar toppen på första medicinen de testar, de som funkar bra först på andra, tredje eller fjärde eller på en kombination av flera, och så finns det också såna som inget funkar tillräckligt bra för. T ex kan de ha mer biverkningar än positiv effekt.

    Aspiga drag kan man säga förstärks av att de får mer plats att synas när det adhd-iga dämpas. Vidare kanske man blir ännu mer benägen att fastna i somligt man gillar om man har större koncentration och fokus.

    Alltså beror även det här på på vilket man är adhd-ig och aspig. Förstår du min tanke?

    Lycka till, hursomhelst! Och välkommen hit!
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4

    vi medicinerar...

    med concerta 36 mg. det går väl sådär, han klarar väl skoltiden, men sen är det inte mkt mer. Hans aspergersdrag, kom fram mkt mer nu och han är ganska manisk o får ticks av o till, men nu är det nämnvärt bättre för tillfället.

    min son får även en ritalin på eftermiddagen, men den funkar väl med sådär.
    hur eller hur, man ser skillnad med medicin, men får vår sons del, inte tillräckligt.
  8. 4
    vi medicinerar... med concerta 36 mg. det går väl sådär, han klarar väl skoltiden, men sen är det inte mkt mer. Hans aspergersdrag, kom fram mkt mer nu och han är ganska manisk o får ticks av o till, men nu är det nämnvärt bättre för tillfället.

    min son får även en ritalin på eftermiddagen, men den funkar väl med sådär.
    hur eller hur, man ser skillnad med medicin, men får vår sons del, inte tillräckligt.

Liknande trådar

  1. Migrän och ADHD medicin
    By makiko in forum Bokstavsbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 22:11
  2. Inga mer ADHD-medicin
    By "Es mamma" in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 18:01
  3. mycket medicin- adhd
    By fem troll in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 00:47
  4. Autism + ADHD + CS-medicin = ?
    By Mammuten in forum Autismspektrum
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 20:25
  5. adhd:are se hit ang medicin
    By sagis in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 00:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar