Har tomten dött?
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Har tomten dött?

    Albert har visat sig vara en riktig funderare och klurare och hans slutsatser kan vara lite lustiga ibland...

    I går, tre veckor efter julafton frågade han helt plötsligt "Mamma, dog Tomten förra året?"
    "Nej, varför undrar du det?" svarade jag
    "Jo, för på julafton var det någon annan som hade mask och klädde ut sig till honom som kom"

    Häpp! Så var det ingen i vår familj som tror att Tomten finns längre
    Låt oss öppna dörrar!
  2. 1
    Har tomten dött? Albert har visat sig vara en riktig funderare och klurare och hans slutsatser kan vara lite lustiga ibland...

    I går, tre veckor efter julafton frågade han helt plötsligt "Mamma, dog Tomten förra året?"
    "Nej, varför undrar du det?" svarade jag
    "Jo, för på julafton var det någon annan som hade mask och klädde ut sig till honom som kom"

    Häpp! Så var det ingen i vår familj som tror att Tomten finns längre
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2
    Hehe skojigt! Håller med om att dem är ena riktiga klurare just nu. Har oxå märkt på Simon att han funderar en hel del angående vissa saker. Sen kommer han med ett fyndigt svar. Jätte skoj tycker jag att det är.
  4. 2
    Hehe skojigt! Håller med om att dem är ena riktiga klurare just nu. Har oxå märkt på Simon att han funderar en hel del angående vissa saker. Sen kommer han med ett fyndigt svar. Jätte skoj tycker jag att det är.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Det var kul! Mina barn har trott på tomten tills de varit ca 10 år - och de vet fortfarande inte vem det är. men så har vi fantastiska tomtar - de brukar vara två - som kommer på skoter med släde och fackla, är klädda i stor päls och är närmare två meter långa. Vem tror inte på tomten då? Men de har tyckt synd om andra barn som får hålla till godo med låtsastomtar...
  6. 3
    Det var kul! Mina barn har trott på tomten tills de varit ca 10 år - och de vet fortfarande inte vem det är. men så har vi fantastiska tomtar - de brukar vara två - som kommer på skoter med släde och fackla, är klädda i stor päls och är närmare två meter långa. Vem tror inte på tomten då? Men de har tyckt synd om andra barn som får hålla till godo med låtsastomtar...
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Hehe, vad gulligt...
  8. 4
    Hehe, vad gulligt...
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Fniss, ja men det är väl klart att det är så det måste vara. Det var ju helt uppenbart en annan snubbe i år. Lillebror tror fortfarande stenhårt på tomen (även om han såg att det var pappa som kom till oss i år). Lillebrors största bekymmer just nu är att han inte fick något från tomten i år, vi hade glömt att skriva från tomten på någon av etiketterna. Så nu är frågorna många, glömde tomten bort honom, har tomten inte fått hans önskelistor. Vad hände?

    Och välkommen tillbaka också. Det var allt ett tag sen vi började hänga här.
  10. 5
    Fniss, ja men det är väl klart att det är så det måste vara. Det var ju helt uppenbart en annan snubbe i år. Lillebror tror fortfarande stenhårt på tomen (även om han såg att det var pappa som kom till oss i år). Lillebrors största bekymmer just nu är att han inte fick något från tomten i år, vi hade glömt att skriva från tomten på någon av etiketterna. Så nu är frågorna många, glömde tomten bort honom, har tomten inte fått hans önskelistor. Vad hände?

    Och välkommen tillbaka också. Det var allt ett tag sen vi började hänga här.

Liknande trådar

  1. här var det dött
    By dumspak in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 15:13
  2. Här var det dött...
    By Ecorelle in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-14, 21:20
  3. Gud så dött det
    By j med 4 in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-05, 14:52
  4. Här var det dött!
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 21:14
  5. Dött dött härinne!
    By therese & t in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar