AJ - nageln rakt in i ögat
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    AJ - nageln rakt in i ögat

    och fanken vad ont jag har....det svider, rinner och går inte att öppna knappt. Jag viftade med handen och råkade på nåt vis köra fingret och nageln rakt in i öppet öga och vet ni hur hemskt ont det gör???!!!!
  2. 1
    AJ - nageln rakt in i ögat och fanken vad ont jag har....det svider, rinner och går inte att öppna knappt. Jag viftade med handen och råkade på nåt vis köra fingret och nageln rakt in i öppet öga och vet ni hur hemskt ont det gör???!!!!
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Nej, jag har inte provat
  4. 2
    Nej, jag har inte provat
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    Ja, det kan jag

    föreställa mig. Det kan sitta i några dagar och du KAN ha fått någon liten rispa på hornhinnan, men det läker ska du se.
  6. 3
    Ja, det kan jag föreställa mig. Det kan sitta i några dagar och du KAN ha fått någon liten rispa på hornhinnan, men det läker ska du se.
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Usch :(

    Sådär råkade jag göra på min 4-åring för ett tag sedan, fick så dåligt samvete Usch, det var inte kul men gick över fort tack och lov. Inte kul när mamma gör illa en precis
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  8. 4
    Usch :( Sådär råkade jag göra på min 4-åring för ett tag sedan, fick så dåligt samvete Usch, det var inte kul men gick över fort tack och lov. Inte kul när mamma gör illa en precis
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Vid sällsynta fall kan man faktiskt skada hornhinnan på det sättet, så man behöver hjälp av en ögonläkare. Så om du inte kan få upp ögat imorgon heller, eller om du upplever några konstiga synfenomomen somtex att det ser ut som en rullgardin som åker när du tittar, så bör du uppsöka läkare.
  10. 5
    Vid sällsynta fall kan man faktiskt skada hornhinnan på det sättet, så man behöver hjälp av en ögonläkare. Så om du inte kan få upp ögat imorgon heller, eller om du upplever några konstiga synfenomomen somtex att det ser ut som en rullgardin som åker när du tittar, så bör du uppsöka läkare.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Ja jag undrade just för

    värsta smärtan släppte nu men det värker i ögat och jag ser alldeles suddigt...
  12. 6
    Ja jag undrade just för värsta smärtan släppte nu men det värker i ögat och jag ser alldeles suddigt...
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7

    Ser suddigt gör jag men det

    kanske hör till när man kört nåt vasst rakt in i ögat...
  14. 7
    Ser suddigt gör jag men det kanske hör till när man kört nåt vasst rakt in i ögat...
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8
    Klipp naglarna.
  16. 8
    Klipp naglarna.
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Ja suddigt lär du se ett tag, men det ska gå över. Oftast händer inget, men just det där att jag vet att det kan fick mig att bara skicka ut en liten "om i fall varning"
  18. 9
    Ja suddigt lär du se ett tag, men det ska gå över. Oftast händer inget, men just det där att jag vet att det kan fick mig att bara skicka ut en liten "om i fall varning"
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10

    Ser man en rullgardin så

    inte bara BÖR man uppsöka läkare utan SKA, om man är rädd om synen.

    Men är det en komplikation av att man skadat hornhinnan?
  20. 10
    Ser man en rullgardin så inte bara BÖR man uppsöka läkare utan SKA, om man är rädd om synen.

    Men är det en komplikation av att man skadat hornhinnan?
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Då ar nog nageln kommit in på näthinnan
  22. 11
    Då ar nog nageln kommit in på näthinnan
  23. Medlem sedan
    Oct 1999
    #12

    Ingen rullgardin i sikte

    som tur är.
  24. 12
    Ingen rullgardin i sikte som tur är.
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13

    Och det har den

    nog inte för det märker man. Väl ?
  26. 13
    Och det har den nog inte för det märker man. Väl ?
  27. Medlem sedan
    Feb 2008
    #14
    Det är ett tecken på näthinneavlossning, men man KAN få liknande symtom om man skadat hormhinnan så att den behöver sys ihop tex. Man kan även få sår som behöver antibiotika hjälop för att läkas snabbt.
  28. 14
    Det är ett tecken på näthinneavlossning, men man KAN få liknande symtom om man skadat hormhinnan så att den behöver sys ihop tex. Man kan även få sår som behöver antibiotika hjälop för att läkas snabbt.
  29. Medlem sedan
    Feb 2008
    #15
    Det kanske inte är det första man märker väl?
  30. 15
    Det kanske inte är det första man märker väl?
  31. Medlem sedan
    Oct 1999
    #16

    Usch då...

    det vill jag inte ha. Hoppas det ger sig av lite sömnt. Ögat störs av ljus märker jag oxå, titta på skärmen är jobbigt.
  32. 16
    Usch då... det vill jag inte ha. Hoppas det ger sig av lite sömnt. Ögat störs av ljus märker jag oxå, titta på skärmen är jobbigt.
  33. Medlem sedan
    Aug 2005
    #17

    Inte? Om man får

    en nagel på hornhinnan? DET märker man väl
    Då har man ju haft fingret typ en meter en i ögat....
  34. 17
    Inte? Om man får en nagel på hornhinnan? DET märker man väl
    Då har man ju haft fingret typ en meter en i ögat....
  35. Medlem sedan
    Feb 2008
    #18
    Ja, stackars dig. ONT gör det.
  36. 18
    Ja, stackars dig. ONT gör det.
  37. Medlem sedan
    Aug 2005
    #19

    Ja, det vet

    jag, men det ska en oftamolog avgöra, det kan man inte själv.
    Så har rullgardinen gått ner så ska man till doktorn.
  38. 19
    Ja, det vet jag, men det ska en oftamolog avgöra, det kan man inte själv.
    Så har rullgardinen gått ner så ska man till doktorn.
  39. Medlem sedan
    Aug 2005
    #20

    Det är inget

    konstigt om det gör ont och om du är ljuskänslig i ca 2 dagar, men skulle det bli värre, så gå till doktorn.
  40. 20
    Det är inget konstigt om det gör ont och om du är ljuskänslig i ca 2 dagar, men skulle det bli värre, så gå till doktorn.

Liknande trådar

  1. Infektion under nageln
    By Nagelsjukan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2023-09-23, 16:31
  2. Rakt på sak...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 11:42
  3. blåmärke på nageln
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 09:58
  4. rakt på sak .
    By mussimi in forum Sex & erotik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 20:21
  5. Slå inte nageln i
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 09:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar