Hur löser vi detta?
Resesnack
  1. anonymt namn
    #1

    Hur löser vi detta?

    Vi är en familj med tre barn mellan 2-9 år som letar hotell i Alcudia. Vi har bokat ett hotell genom booking.com men inte kunnat få svar om vi kan bo där i samma rum. De flesta hotell har inte rum så vi kan bo tillsammans allihopa (2 vuxna 3 barn) och vi vill inte sova i olika rum. Vårt ena barn sover oftast mellan oss på natten så vi funderade på om det går att boka ett rum för 4 personer. Vi skulle kunna ta med resesängen till 2 åringen också kunde en av oss vuxna sova på mellanbarnets säng i så fall om det inte går så bra att sova tillsammans i deras sängar kanske glider dem isär eller något?! Vad tusan är det så få familjerum för? Jag vill inte behöva välja mellan 3 hotell när det finns minst 100! Och jag vill inte sova själv utan min man där då (håll er för skratt) tycker det är obehagligt!

    Hur löser vi detta?

    Det blir en budgetresa i år eftersom jag pga olika anledningar inte kommer ha så mycket inkomst detta året.
  2. 1
    Hur löser vi detta? Vi är en familj med tre barn mellan 2-9 år som letar hotell i Alcudia. Vi har bokat ett hotell genom booking.com men inte kunnat få svar om vi kan bo där i samma rum. De flesta hotell har inte rum så vi kan bo tillsammans allihopa (2 vuxna 3 barn) och vi vill inte sova i olika rum. Vårt ena barn sover oftast mellan oss på natten så vi funderade på om det går att boka ett rum för 4 personer. Vi skulle kunna ta med resesängen till 2 åringen också kunde en av oss vuxna sova på mellanbarnets säng i så fall om det inte går så bra att sova tillsammans i deras sängar kanske glider dem isär eller något?! Vad tusan är det så få familjerum för? Jag vill inte behöva välja mellan 3 hotell när det finns minst 100! Och jag vill inte sova själv utan min man där då (håll er för skratt) tycker det är obehagligt!

    Hur löser vi detta?

    Det blir en budgetresa i år eftersom jag pga olika anledningar inte kommer ha så mycket inkomst detta året.
  3. Medlem sedan
    Jun 1998
    #2
    Men lägenhetshotell då?
  4. 2
    Men lägenhetshotell då?
  5. Anonym
    #3
    Hittar inga med rum för fem personer förutom långt ut i ingenstans eller så jättedyra!

    Har du förslag på var man kan leta på lägenhetshotell?
  6. 3
    Hittar inga med rum för fem personer förutom långt ut i ingenstans eller så jättedyra!

    Har du förslag på var man kan leta på lägenhetshotell?
  7. Anonym
    #4
    Annars får vi boka två rum/lägenheter och endast använda ett! Så kan de i alla fall inte säga något om att vi bor fem personer på hotellet. Men det känns ju löjligt att behöva betala 10.000 kr för något man inte använder!
  8. 4
    Annars får vi boka två rum/lägenheter och endast använda ett! Så kan de i alla fall inte säga något om att vi bor fem personer på hotellet. Men det känns ju löjligt att behöva betala 10.000 kr för något man inte använder!
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5

    Det finns

    Alcudia Garden och Palm garden.

    Palm är billigare och har liten pool, men man går bara över en liten gata så får man fritt använda Alcudias fina poolomårde. Går man över stora vägen så är det bara 500 meter till stranden + att det ligger nära staden.
  10. 5
    Det finns Alcudia Garden och Palm garden.

    Palm är billigare och har liten pool, men man går bara över en liten gata så får man fritt använda Alcudias fina poolomårde. Går man över stora vägen så är det bara 500 meter till stranden + att det ligger nära staden.
  11. Anonym
    #6
    Jo men jag hittar inga rum där vi kan bo alla 5 på de hotellen. Kan man det?
  12. 6
    Jo men jag hittar inga rum där vi kan bo alla 5 på de hotellen. Kan man det?
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7

    Ja, visst kan

    man det

    Sök på google efter Garden hotel mallorca tex, så tror jag att du kommer till deras hemsida och så är det bara att mejla dem.

    Vi är 6 i familjen.
  14. 7
    Ja, visst kan man det

    Sök på google efter Garden hotel mallorca tex, så tror jag att du kommer till deras hemsida och så är det bara att mejla dem.

    Vi är 6 i familjen.
  15. Anonym
    #8
    Det ska jag försöka! Tack för hjälpen!
  16. 8
    Det ska jag försöka! Tack för hjälpen!
  17. Anonym
    #9
    Har ni bott på det hotellet? På Palm Garden alltså? Ligger det brevid Alcudia Garden? Problemet är egentligen att vi föredrar att bo längre ut från hamnen på Playa de muro. Men man kan ju inte få allt
  18. 9
    Har ni bott på det hotellet? På Palm Garden alltså? Ligger det brevid Alcudia Garden? Problemet är egentligen att vi föredrar att bo längre ut från hamnen på Playa de muro. Men man kan ju inte få allt
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10

    När ungefär ska

    ni åka och vad betalar ni för flyget?
  20. 10
    När ungefär ska ni åka och vad betalar ni för flyget?
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11

    Ja, på

    Palm bodde vi.

    Jag vet ett hotell mot Muro som har rum för fem. Kan bara inte komma på vad det heter. Kompisar bodde där.
  22. 11
    Ja, på Palm bodde vi.

    Jag vet ett hotell mot Muro som har rum för fem. Kan bara inte komma på vad det heter. Kompisar bodde där.
  23. Anonym
    #12
    Det hade jag gärna velat höra om hotellet mot Muro alltså. Är stranden lika fina inne vid Palm Garden som den är mot Muro? Har fått för mig att den inte är det.
  24. 12
    Det hade jag gärna velat höra om hotellet mot Muro alltså. Är stranden lika fina inne vid Palm Garden som den är mot Muro? Har fått för mig att den inte är det.
  25. Anonym
    #13
    Också undrar jag givetvis hur ni upplevde Palm Garden. Måste man gå ut om på gatan för att gå in på Alcudia garden och bada? Eller man kan gå någon bakväg?
  26. 13
    Också undrar jag givetvis hur ni upplevde Palm Garden. Måste man gå ut om på gatan för att gå in på Alcudia garden och bada? Eller man kan gå någon bakväg?
  27. Anonym
    #14
    Vi åker i mitten på juni och betalar under 6000 för flyget.
  28. 14
    Vi åker i mitten på juni och betalar under 6000 för flyget.
  29. Medlem sedan
    Aug 2005
    #15

    Vi tyckte

    om Palm. Det var inte speciellt bra utan bara bra...

    Man går över en liten, liten väg. Hur stranden är jämfört med Muro vet jag inte, men stranden var finare i Palma Nova iallafall.
  30. 15
    Vi tyckte om Palm. Det var inte speciellt bra utan bara bra...

    Man går över en liten, liten väg. Hur stranden är jämfört med Muro vet jag inte, men stranden var finare i Palma Nova iallafall.
  31. Anonym
    #16
    Jag hittar tyvärr inte hotellens hemsidor när jag söker. Ska prova google vilket jag aldrig använder.
  32. 16
    Jag hittar tyvärr inte hotellens hemsidor när jag söker. Ska prova google vilket jag aldrig använder.
  33. Anonym
    #17
    Då tror jag att stranden är finare ute mot Muro. Men den var tillräckligt bra vid Palm garden så det är värt det ändå eller?

    Vad jag tjatar!

    Egentligen vill vi ju ha hotellet vi hittat i Muro även om det inte är superfint så känner vi till området. Och det känns tryggt första gången man åker själv utan charter.
  34. 17
    Då tror jag att stranden är finare ute mot Muro. Men den var tillräckligt bra vid Palm garden så det är värt det ändå eller?

    Vad jag tjatar!

    Egentligen vill vi ju ha hotellet vi hittat i Muro även om det inte är superfint så känner vi till området. Och det känns tryggt första gången man åker själv utan charter.
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18
    Hotellets hemsida

    Länk

    http://www.palmgardenhotels.com/
  36. 18
    Hotellets hemsida

    Länk

    http://www.palmgardenhotels.com/
  37. Anonym
    #19
    Tackar så jättemycket för hjälpen! Verkar inte finnas några lediga rum alls på deras hemsida! Innebär det att man måste leta på andra sidor då, eller? Är ju rena djungeln detta!
  38. 19
    Tackar så jättemycket för hjälpen! Verkar inte finnas några lediga rum alls på deras hemsida! Innebär det att man måste leta på andra sidor då, eller? Är ju rena djungeln detta!
  39. Medlem sedan
    Aug 2005
    #20

    Det är bara att

    mejla hotellet, men gör de snart.
  40. 20
    Det är bara att mejla hotellet, men gör de snart.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fan då... Hur löser jag detta?!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 21:01
  2. Hur löser vi detta?
    By Anna m V & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 08:53
  3. Hur löser man detta....
    By ♥Helena♥ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 21:10
  4. Hur löser jag detta nu då?
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 22:02
  5. Går detta? Hur löser man det?
    By anonymt namn in forum Styvfamiljer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 11:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar