Överbliven nutella
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Överbliven nutella

    Jag städade kylskåpet häromdagen och upptäckte att burken med nutella som jag köpt till ett julgodis hade sällskap av en gammal burk nutella som jag inte visste att jag hade. Måste nog städa kylen oftare...
    Nu har jag alltså 250-300 g nutella som jag inte alls vet vad jag ska göra av. Godis känns inte så lockande och som pålägg gillar jag saltare alternativ
    Nån som har tips?
    Hur ofta städar ni ur kylen och har ni hittat nåt ni inte visste att ni hade?
  2. 1
    Överbliven nutella Jag städade kylskåpet häromdagen och upptäckte att burken med nutella som jag köpt till ett julgodis hade sällskap av en gammal burk nutella som jag inte visste att jag hade. Måste nog städa kylen oftare...
    Nu har jag alltså 250-300 g nutella som jag inte alls vet vad jag ska göra av. Godis känns inte så lockande och som pålägg gillar jag saltare alternativ
    Nån som har tips?
    Hur ofta städar ni ur kylen och har ni hittat nåt ni inte visste att ni hade?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Perfekt att blanda med vispad grädde till barnkalastårta. Jag hade den fyllningen till chokladbottnar förra året till tårta på dagis och kalas hemma. Alla barnen åt upp sin tårta!
  4. 2
    Perfekt att blanda med vispad grädde till barnkalastårta. Jag hade den fyllningen till chokladbottnar förra året till tårta på dagis och kalas hemma. Alla barnen åt upp sin tårta!
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Vår son har inte börjat med tårta ännu. Iofs är maken som ett barn när det gäller tårta...
  6. 3
    Vår son har inte börjat med tårta ännu. Iofs är maken som ett barn när det gäller tårta...
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Inget tips om nutellan tyvärr, men själv hittade jag ett paket pepparkaksdeg häromdagen. Skulle precis till att gå ut. Orkade verkligen inte ställa mig och "baka pepparkakor" utan tog helt sonika en kniv och skar tunna skivor av degen och gräddade. Funkade alldeles ypperligt
  8. 4
    Inget tips om nutellan tyvärr, men själv hittade jag ett paket pepparkaksdeg häromdagen. Skulle precis till att gå ut. Orkade verkligen inte ställa mig och "baka pepparkakor" utan tog helt sonika en kniv och skar tunna skivor av degen och gräddade. Funkade alldeles ypperligt
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Det lät som en smidig lösning!
    Jag lyckades dra på mig en burk jordnötssmör istället för att få ut nåt vettigt av nutellan... Det ska bli fläskfilé med jordnötssås senare i veckan, med idag blev det chokladbiskvier med jordnötscrème Kolla in min blogg för recept
  10. 5
    Det lät som en smidig lösning!
    Jag lyckades dra på mig en burk jordnötssmör istället för att få ut nåt vettigt av nutellan... Det ska bli fläskfilé med jordnötssås senare i veckan, med idag blev det chokladbiskvier med jordnötscrème Kolla in min blogg för recept

Liknande trådar

  1. ha nutella ÄR nyttigt!!
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 19:46
  2. Är Nutella ok?
    By Cameli in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 19:44
  3. Nutella och kaviar?
    By Mactilda in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 20:00
  4. Brioche med nutella
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 09:17
  5. Tårta med nutella?
    By majsanr in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 15:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar