GRATTIS
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    GRATTIS

    Frej på namnsdagen!

    Hedvig fyller 5 år nästa söndag och har bjudit 6 dagisflickor. Har ni tips på någon enkel och rolig lek man kan göra på kalaset? Fiskdamm, sätta knorr på gris...men mer?

    Kram och Trevlig helg!
    Mamma till: Victoria, Ludvig, Hedvig och August.
    Matte till Svea, Putte och Mors Lilla Olle
    och fru till Fredrik.

    Ska börja plugga! Till hösten ska jag läsa samhälls- beteendevetarprogrammet vid Örebro Universitet.
  2. 1
    GRATTIS Frej på namnsdagen!

    Hedvig fyller 5 år nästa söndag och har bjudit 6 dagisflickor. Har ni tips på någon enkel och rolig lek man kan göra på kalaset? Fiskdamm, sätta knorr på gris...men mer?

    Kram och Trevlig helg!
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Grattis från mig mé!

    När Hanna fyllde år hade jag hela havet stormar, men utan stolar för att ingen skulle bli ledsen. Barnen tyckte det var skitkul att se Hannas feta mamma shaka galet loss till häftig musik. När musiken stängdes av skulle alla frysa, svårt när man lider av skrattkramper (o jag av flås). Sen kan man ju fixa en Mora Träsk-CD o följa deras anvisningar i den där låten som olika djur, det gillades också... De var iofs ett år yngre då men jag tror att de hade uppskattat lekarna nu också. Följa John kan man också göra... O bilda ballonger till benen och föröska trampa sönder varandras ballonger. fast det kan ju gå vilt till o de är kanske rädda för smällar? Vi gjorde det på nyårsafton bland vuxna o det var jättekul (jag vann!),

    Vi fegar annars ut i år o kör ungarna till Busfabriken :-) de har ett prinsesskalasrum som Hanna bara ÄLSKAR så vi har vikit oss för hennes önskemål i år.

    Kram o lycka till!
  4. 2
    Grattis från mig mé!

    När Hanna fyllde år hade jag hela havet stormar, men utan stolar för att ingen skulle bli ledsen. Barnen tyckte det var skitkul att se Hannas feta mamma shaka galet loss till häftig musik. När musiken stängdes av skulle alla frysa, svårt när man lider av skrattkramper (o jag av flås). Sen kan man ju fixa en Mora Träsk-CD o följa deras anvisningar i den där låten som olika djur, det gillades också... De var iofs ett år yngre då men jag tror att de hade uppskattat lekarna nu också. Följa John kan man också göra... O bilda ballonger till benen och föröska trampa sönder varandras ballonger. fast det kan ju gå vilt till o de är kanske rädda för smällar? Vi gjorde det på nyårsafton bland vuxna o det var jättekul (jag vann!),

    Vi fegar annars ut i år o kör ungarna till Busfabriken :-) de har ett prinsesskalasrum som Hanna bara ÄLSKAR så vi har vikit oss för hennes önskemål i år.

    Kram o lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Tackar

    Oj.. kalaslekar har jag ingen koll på alls! Kurragömma? Björnen sover? Det kanske är lite väl röriga lekar..
    Hoppas någon annan har några bra förslag.

    Hoppas helgen var bra! Kram
  6. 3
    Tackar

    Oj.. kalaslekar har jag ingen koll på alls! Kurragömma? Björnen sover? Det kanske är lite väl röriga lekar..
    Hoppas någon annan har några bra förslag.

    Hoppas helgen var bra! Kram
  7. Mia m A o E
    #4

    Kul med kalas!

    Är lite kass på lekar själv, men senast Emilia var på kalas så hade man ordnat med "flaskleken" vid presentöppningen. Dvs barnen satt på golvet i ring, snurrade en flaska, och den som flaskan pekade på fick lämna sin present och fyllebarnet fick öppna. Det tyckte jag lät som en bra idé. Dels så tar det lite tid, och sen håller man lite koll på från vem presenten kommer
    Fiskdammen är ju en given avslutning, eller hur?

    Ha så skoj!! Vi väntar några veckor med 6-årskalaset
  8. 4
    Kul med kalas! Är lite kass på lekar själv, men senast Emilia var på kalas så hade man ordnat med "flaskleken" vid presentöppningen. Dvs barnen satt på golvet i ring, snurrade en flaska, och den som flaskan pekade på fick lämna sin present och fyllebarnet fick öppna. Det tyckte jag lät som en bra idé. Dels så tar det lite tid, och sen håller man lite koll på från vem presenten kommer
    Fiskdammen är ju en given avslutning, eller hur?

    Ha så skoj!! Vi väntar några veckor med 6-årskalaset

Liknande trådar

  1. GRATTIS GRATTIS till alla
    By Ewa_Olivia03_Oscar05 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 22:29
  2. tack för alla grattis och grattis
    By molga in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 11:29
  3. Grattis Dina! och grattis Fläkt-Annas L!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 09:26
  4. Grattis Grattis Alma och Bella!!!
    By Everlonn in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 18:54
  5. Grattis grattis till fodelse-D
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 20:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar