Skaffa ett barn till????
_0709 Septemberbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Skaffa ett barn till????

    Hur många månader får de gå innan man blir gravid igen om man vill behålla sin Spi?
    Jag går o tvekar på hur vi ska göra, vill gärna ha barnen relativt nära men å andra sidan har jag nu min sista termin i skolan o chansen är nog ganska stor att jag skulle få jobb efter. Nu säger sambon ja o tycker vi ska köra o då velar jag, innan var de tvärtom....
  2. 1
    Skaffa ett barn till???? Hur många månader får de gå innan man blir gravid igen om man vill behålla sin Spi?
    Jag går o tvekar på hur vi ska göra, vill gärna ha barnen relativt nära men å andra sidan har jag nu min sista termin i skolan o chansen är nog ganska stor att jag skulle få jobb efter. Nu säger sambon ja o tycker vi ska köra o då velar jag, innan var de tvärtom....
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2
    Du ska väl få det andra barnet inom 2½ år för att kvarstå i sgi, om jag inte missminner mig helt.
    Så då ska du bli gravid som senast när barn nummer ett är 21 månader, så än finns det lite tid kvar
    Kolla med FK för säkert svar!
  4. 2
    Du ska väl få det andra barnet inom 2½ år för att kvarstå i sgi, om jag inte missminner mig helt.
    Så då ska du bli gravid som senast när barn nummer ett är 21 månader, så än finns det lite tid kvar
    Kolla med FK för säkert svar!
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Har dålig koll på det men gör som Carola sa, kolla efter med FK. Stär säkert på deras hemsida.
  6. 3
    Har dålig koll på det men gör som Carola sa, kolla efter med FK. Stär säkert på deras hemsida.
  7. Anonym
    #4
    Annan gravidfråga... Vad händer om man blir gravid och just blivit arbetslös, går på A-kassa? Hur beräknas föräldrapenningen då när barnet föds?
  8. 4
    Annan gravidfråga... Vad händer om man blir gravid och just blivit arbetslös, går på A-kassa? Hur beräknas föräldrapenningen då när barnet föds?
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    kan inte svara på det säkert men min föräldrar penning basserades på de fasta jobb jag hade 6 mån innan jag blev gravid inte den provanställningen jag hade när jag blev gravid som nu är min fasta tjänst
  10. 5
    kan inte svara på det säkert men min föräldrar penning basserades på de fasta jobb jag hade 6 mån innan jag blev gravid inte den provanställningen jag hade när jag blev gravid som nu är min fasta tjänst
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Ja, har med för mig att det är baserat på den inkomsten man haft de senaste 6 månaderna. Men det står säkert med inne på FK hemsida.

    Får ju erkänna att man blir lite nyfiken nu vem det är som planerar för fler!! Lycka till!
  12. 6
    Ja, har med för mig att det är baserat på den inkomsten man haft de senaste 6 månaderna. Men det står säkert med inne på FK hemsida.

    Får ju erkänna att man blir lite nyfiken nu vem det är som planerar för fler!! Lycka till!
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    ja jag är oxå nyfiken men brukar jobba med uteslutnings förmågan och se vemsom inte svarar man ser ju på nicken men här var det för många som saknas
  14. 7
    ja jag är oxå nyfiken men brukar jobba med uteslutnings förmågan och se vemsom inte svarar man ser ju på nicken men här var det för många som saknas
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Fast även om man skriver som anonym kan man ju ge ett svar från sig själv med sitt nick med så det är ju inte alltid det fungerar inte.

    Men man kan ju vara mer nyfiken och kolla in ankomstsidorna med om man vill. Endel outar sig där före de gör det i sina andra grupper.
  16. 8
    Fast även om man skriver som anonym kan man ju ge ett svar från sig själv med sitt nick med så det är ju inte alltid det fungerar inte.

    Men man kan ju vara mer nyfiken och kolla in ankomstsidorna med om man vill. Endel outar sig där före de gör det i sina andra grupper.
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    så sant så sant
  18. 9
    så sant så sant
  19. Anonym
    #10
    Fast de var inte jag som ställde den andra grav frågan, så då är vi 2. O jag tror inte ni kan lista ut vem jag är
    Men jag avslöjar mig när vi bestämt oss.
  20. 10
    Fast de var inte jag som ställde den andra grav frågan, så då är vi 2. O jag tror inte ni kan lista ut vem jag är
    Men jag avslöjar mig när vi bestämt oss.
  21. Medlem sedan
    Jan 2007
    #11
    Spännande, Det ser vi fram emot. Misstänkte med att det var två anonyma i det här. Ännu mer spännande då!
  22. 11
    Spännande, Det ser vi fram emot. Misstänkte med att det var två anonyma i det här. Ännu mer spännande då!

Liknande trådar

  1. Om ni skulle skaffa ett barn till
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 18:42
  2. skaffa ett barn till
    By stoltpappa1 in forum Flerhandikapp
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 14:41
  3. Ska vi skaffa ett barn till?
    By Velig in forum _03 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 13:07
  4. skulle ni skaffa ett barn till om
    By Annas & Emmas mamma in forum Planera för barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 14:17
  5. skulle ni skaffa ett barn till om
    By Annas & Emmas mamma in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 21:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar