Slalomskidor
Fritidsaktiviteter
  1. Emma11
    #1

    Slalomskidor

    Vi har köpt begagnade skidor till våra 2 barn, pjäxorna har vi fått av vänner. Men hur kan vi ställa in skidorna till pjäxorna, hur gör man???
  2. 1
    Slalomskidor Vi har köpt begagnade skidor till våra 2 barn, pjäxorna har vi fått av vänner. Men hur kan vi ställa in skidorna till pjäxorna, hur gör man???
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Det är svårt att beskriva med ord. Det bästa är kanske att gå till en skidverkstad och få hjälp, och be dem visa er hur ni gör själva i fortsättningen. Kanske även kosta på slipning av stålkanterna, om barnen inte är mycket små. Jag brukar sen ställa in bindningarna så att de löser ut ännu lättare, eftersom jag tycker att proffsen ställer in för hårt. Alla jag känner som har skadat sig i backen har haft proffsinställda bindningar, när vi ställt in själva (har gjort det i hela min släkt i 35 år nu) har aldrig någon skadat sig.
  4. 2
    Det är svårt att beskriva med ord. Det bästa är kanske att gå till en skidverkstad och få hjälp, och be dem visa er hur ni gör själva i fortsättningen. Kanske även kosta på slipning av stålkanterna, om barnen inte är mycket små. Jag brukar sen ställa in bindningarna så att de löser ut ännu lättare, eftersom jag tycker att proffsen ställer in för hårt. Alla jag känner som har skadat sig i backen har haft proffsinställda bindningar, när vi ställt in själva (har gjort det i hela min släkt i 35 år nu) har aldrig någon skadat sig.

Liknande trådar

  1. Slalomskidor
    By Annikamfl in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 22:54
  2. slalomskidor - längd
    By giggi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 16:26
  3. Hur långa slalomskidor?
    By ellba in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 18:50
  4. slalomskidor
    By Anjiru_24 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 20:26
  5. Slalomskidor
    By Annikamfl in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar