Högstadiet
_96 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 1998
    #1

    Högstadiet

    I fredags kom sonen hem med papper från högstadiet. En inbjudan till Öppet hus en lördag och en informationskväll inför 7:an. Han tycker att det är mycket spännande att börja på högstadiet. Här innebär det en helt annan skola i ett annat samhälle, dvs skolbuss, och dessutom ny klass med elever från fyra olika samhällen. Jag känner mig lite nervös inför att han ska lämna allt det invanda, i mina ögon trygga. Det har varit mycket bråk på högstadiet den senaste tiden men jag vet att de jobbar aktivt med det.
    Hur ser det ut för era 96r?
  2. 1
    Högstadiet I fredags kom sonen hem med papper från högstadiet. En inbjudan till Öppet hus en lördag och en informationskväll inför 7:an. Han tycker att det är mycket spännande att börja på högstadiet. Här innebär det en helt annan skola i ett annat samhälle, dvs skolbuss, och dessutom ny klass med elever från fyra olika samhällen. Jag känner mig lite nervös inför att han ska lämna allt det invanda, i mina ögon trygga. Det har varit mycket bråk på högstadiet den senaste tiden men jag vet att de jobbar aktivt med det.
    Hur ser det ut för era 96r?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Här kommer J

    att gå kvar på samma skola, möjligen att det blir lite om ändring i klasserna då en grannbys barn kommer att börja på skolan.
    Skolskjuts har hon åkt sedan hon började förskolan på samma skola så allt är i stort sätt som vanligt förutom en sak och det är att storasyrran slutar 9:an till sommaren och det kan hon tycka är både skönt och ledsamt

    Det har varit en hel del bråk på högstadiet här också så det där har J redan upplevt och de största bråkstakarna kommer att lämna när hon börjar sjuan eftersom det varit mest nior som strulat och även de som gick ut förra året som återkommit till skolan och sina kompisar (nuvarande 9: or).
    Det är inget som hon känt sig rädd för och det är skönt.

    Känner mig inte så orolig för det alltså men jag känner igen det eftersom jag kände samma sak då storasyster började högstadiet och då utan att behöva byta skola.
    Tur kanske att jag inte oroar mig för J, det räcker att jag känner oro för gymnasistarten
    för storasyster som säger - Men mammaaaaa, sluta. ;o)
    2 dagar i veckan ska vi inte bekymra oss om
    - i går och imorgon...
    ... det lämnar bara
    1 dag kvar - IDAG!!

    Lev därför det bästa du kan
    1 dag i taget...
    Lev nu!
  4. 2
    Här kommer J att gå kvar på samma skola, möjligen att det blir lite om ändring i klasserna då en grannbys barn kommer att börja på skolan.
    Skolskjuts har hon åkt sedan hon började förskolan på samma skola så allt är i stort sätt som vanligt förutom en sak och det är att storasyrran slutar 9:an till sommaren och det kan hon tycka är både skönt och ledsamt

    Det har varit en hel del bråk på högstadiet här också så det där har J redan upplevt och de största bråkstakarna kommer att lämna när hon börjar sjuan eftersom det varit mest nior som strulat och även de som gick ut förra året som återkommit till skolan och sina kompisar (nuvarande 9: or).
    Det är inget som hon känt sig rädd för och det är skönt.

    Känner mig inte så orolig för det alltså men jag känner igen det eftersom jag kände samma sak då storasyster började högstadiet och då utan att behöva byta skola.
    Tur kanske att jag inte oroar mig för J, det räcker att jag känner oro för gymnasistarten
    för storasyster som säger - Men mammaaaaa, sluta. ;o)
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Lilla a går på en liten skola. Det är bara en klass i varje årskurs och eleverna flyttas över till högstadiets korridor när de går i åk 6. Så hon går redan på högstadiet. Det är dock öppna dörrar överallt och skillnaden mellan mellan och högstadiet är mycket liten bortsett från att de har fler lärare nu. Många av dem känner de dock sedan innan. Skolan är ju som sagt liten och alla lärare är någon gång inne i alla klasser och kan barnens namn.
  6. 3
    Lilla a går på en liten skola. Det är bara en klass i varje årskurs och eleverna flyttas över till högstadiets korridor när de går i åk 6. Så hon går redan på högstadiet. Det är dock öppna dörrar överallt och skillnaden mellan mellan och högstadiet är mycket liten bortsett från att de har fler lärare nu. Många av dem känner de dock sedan innan. Skolan är ju som sagt liten och alla lärare är någon gång inne i alla klasser och kan barnens namn.
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4
    Vi bor oxå på en liten ort och här har skolan from iår gjorts om till en 5-9 skola.
    Så Julia kommer att få gå kvar i samma skola och och samma klassrum i ytterligare ett år.

    År 5-7 ska ha sina klassrum bredvid varandra, men de nyttjar naturligtvis skolans andra klassrum. År 8-9 har sina klassrum brevid varandra på annan våning.
  8. 4
    Vi bor oxå på en liten ort och här har skolan from iår gjorts om till en 5-9 skola.
    Så Julia kommer att få gå kvar i samma skola och och samma klassrum i ytterligare ett år.

    År 5-7 ska ha sina klassrum bredvid varandra, men de nyttjar naturligtvis skolans andra klassrum. År 8-9 har sina klassrum brevid varandra på annan våning.
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5
    här är högstadiet bara huset bredvid. sannah har slöjd, musik, no,hemkunskap i högstadiets lokaler.
    dessutom äter dom i samma matsal.
    hon har fått hem pappaer om val av språk och slöjd.
    usch så konkret det blev att min lilla blivit stor
  10. 5
    här är högstadiet bara huset bredvid. sannah har slöjd, musik, no,hemkunskap i högstadiets lokaler.
    dessutom äter dom i samma matsal.
    hon har fått hem pappaer om val av språk och slöjd.
    usch så konkret det blev att min lilla blivit stor
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Vi bor en mellanstor stad (drygt 70 000 invånare), men vi har valt en liten skola, så hon kommer att fortsätta högstadiet i samma skola.
  12. 6
    Vi bor en mellanstor stad (drygt 70 000 invånare), men vi har valt en liten skola, så hon kommer att fortsätta högstadiet i samma skola.

Liknande trådar

  1. Högstadiet?
    By Mactilda in forum _00 Alla barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 08:47
  2. Högstadiet
    By eli70 in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 13:12
  3. Högstadiet
    By BM66 in forum Singelmingel
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 10:47
  4. Högstadiet.
    By ar72 in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 08:37
  5. Eng för högstadiet
    By marib in forum Skolbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 08:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar