Pärlplattor!
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Pärlplattor!

    Pärlplattor är det som gäller för Ville just nu. Tidigare var det pussel. Den ungen har tålamod han. Det har han då INTE ärvt av mig. Jag får nästan panik av att se honom sitta och hålla på med de där små, små pärlorna och göra stora hjärtan och annat. Det är ju så små pärlor. Och ibland stöter han till några när han ska sätta dit en ny. Då säger han bara oj, och börjar om. Han satt minst en timme på dagis både torsdag och fredag och höll på med sina pärlor. Usch, kryper i kroppen när jag tänker på det. Maken tycker jag ska börja jag också. Som terapi .
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  2. 1
    Pärlplattor! Pärlplattor är det som gäller för Ville just nu. Tidigare var det pussel. Den ungen har tålamod han. Det har han då INTE ärvt av mig. Jag får nästan panik av att se honom sitta och hålla på med de där små, små pärlorna och göra stora hjärtan och annat. Det är ju så små pärlor. Och ibland stöter han till några när han ska sätta dit en ny. Då säger han bara oj, och börjar om. Han satt minst en timme på dagis både torsdag och fredag och höll på med sina pärlor. Usch, kryper i kroppen när jag tänker på det. Maken tycker jag ska börja jag också. Som terapi .
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Haha :)

    Att du skulle börja med pärlplattor. Det var ju ett välvilligt förslag! Sedan jag nämnde på jobbet att mina tjejer gillar pärlplattor så har jag blivit utsatt för någon överexponerad gåvoverksamhet av dylika saker. Det har legat pärlor och pärlplattor på mitt skrivbord flera ggr som jag kommit till jobbet, sånt som andra har fått eller vars barn har ledsnat på. Så vi har en hel hylla med sånt här hemma. L är sååå nöjd emd att gå omkring och pula på här hemma hon. Stoppa saker i väskor, sortera smågrejer i "hemliga lådor och askar" och i helgen har hon återupptäckt leklera. Vet inte hur många djur och pizzor och har skapat idag.

    Tja, pärlplattor är kanske en bra terapi. Eller virkning. Lycka till!

    Annica
    Annica m. Amanda 030628 och Linnéa 051005

  4. 2
    Haha :) Att du skulle börja med pärlplattor. Det var ju ett välvilligt förslag! Sedan jag nämnde på jobbet att mina tjejer gillar pärlplattor så har jag blivit utsatt för någon överexponerad gåvoverksamhet av dylika saker. Det har legat pärlor och pärlplattor på mitt skrivbord flera ggr som jag kommit till jobbet, sånt som andra har fått eller vars barn har ledsnat på. Så vi har en hel hylla med sånt här hemma. L är sååå nöjd emd att gå omkring och pula på här hemma hon. Stoppa saker i väskor, sortera smågrejer i "hemliga lådor och askar" och i helgen har hon återupptäckt leklera. Vet inte hur många djur och pizzor och har skapat idag.

    Tja, pärlplattor är kanske en bra terapi. Eller virkning. Lycka till!

    Annica
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    asg

    och mönstren som mina äldre barn kan sitta och pilla med. Jissus!
    Jag har inte heller ro till sånt där (knappt ens till att stryka eländäna efteråt...)

    Vad duktig han är din kille! Snacka om finmotorik.
    Astrid har precis lärt sig att göra halsband och tycker det är jättemysigt. Varje gång tittar hon dock på mig med isna stora blå och säger "jag är för liten för pärlor på dagis"
    Astrid och Greta går på en syskonavdelning och varje dag delar de av avdelning till storbarn och småbarn. Astrid är småbarn....
  6. 3
    asg och mönstren som mina äldre barn kan sitta och pilla med. Jissus!
    Jag har inte heller ro till sånt där (knappt ens till att stryka eländäna efteråt...)

    Vad duktig han är din kille! Snacka om finmotorik.
    Astrid har precis lärt sig att göra halsband och tycker det är jättemysigt. Varje gång tittar hon dock på mig med isna stora blå och säger "jag är för liten för pärlor på dagis"
    Astrid och Greta går på en syskonavdelning och varje dag delar de av avdelning till storbarn och småbarn. Astrid är småbarn....
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Tyvärr, gillar Katja pärlplattor men saknar tålamod med plockandet. Jag tar fram dem - och sedan vill hon att jag gör dem också! Imponerande av Ville! Skulle kännas jätte bra om man kunde placera Katja vid något pyssel som hon fortsatte med i en timma!
  8. 4
    Tyvärr, gillar Katja pärlplattor men saknar tålamod med plockandet. Jag tar fram dem - och sedan vill hon att jag gör dem också! Imponerande av Ville! Skulle kännas jätte bra om man kunde placera Katja vid något pyssel som hon fortsatte med i en timma!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Usch...

    ... virka.... nääää. Har länge klagat på att jag inte har någon hobby, intresse eller vad man kan kalla det. Maken föreslog pärlplattor. Att det kanske kan lära mig allt om tålamod. Nä, tack. Fortsätter följa Häxan surtant i hennes jakt på ett fritidsintresse istället .
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  10. 5
    Usch... ... virka.... nääää. Har länge klagat på att jag inte har någon hobby, intresse eller vad man kan kalla det. Maken föreslog pärlplattor. Att det kanske kan lära mig allt om tålamod. Nä, tack. Fortsätter följa Häxan surtant i hennes jakt på ett fritidsintresse istället .
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Ville....

    .... går också på syskonavdelning. Men han är INTE liten, INTE småbarn. Inte enligt honom i alla fall . Nu har han fått börja göra det mesta som de stora. Nu återstår att få vara med och härja i kuddrummet också, som de största får göra utan personal i rummet. Han längtar .
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  12. 6
    Ville.... .... går också på syskonavdelning. Men han är INTE liten, INTE småbarn. Inte enligt honom i alla fall . Nu har han fått börja göra det mesta som de stora. Nu återstår att få vara med och härja i kuddrummet också, som de största får göra utan personal i rummet. Han längtar .
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7

    Katja....

    ... låter precis som JAG . Förstår inte var Villes tålamod kommer ifrån. INTE från mig, det är ett som är säkert. Inte ens maken har sådant tålamod även om han har mer än vad jag har av den varan.
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  14. 7
    Katja.... ... låter precis som JAG . Förstår inte var Villes tålamod kommer ifrån. INTE från mig, det är ett som är säkert. Inte ens maken har sådant tålamod även om han har mer än vad jag har av den varan.
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8

    Samma här

    Mina barn har ju varit pärlplattefreaks i många år, så Sara började redan förra vintern. Helt fascinerad över hennes tålamod, men hon har ju alltid varit en "pillare". Dessutom tömmer hon pärlplattan när hon är klar. Bra iofs för huset svämmaröver av smälta pärlföremål Just nu är Sara inne på pussel.
  16. 8
    Samma här Mina barn har ju varit pärlplattefreaks i många år, så Sara började redan förra vintern. Helt fascinerad över hennes tålamod, men hon har ju alltid varit en "pillare". Dessutom tömmer hon pärlplattan när hon är klar. Bra iofs för huset svämmaröver av smälta pärlföremål Just nu är Sara inne på pussel.

Liknande trådar

  1. Pärlplattor är kul!
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 20:56
  2. Pärlplattor
    By Cia_med_M in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 18:33
  3. Pärlplattor
    By 71an in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 11:01
  4. Pärlplattor?
    By hemulen in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 18:36
  5. pärlplattor???
    By pallella in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar