Lillebror 5 år igår
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Lillebror 5 år igår

    Tänk att dom är 5 år nu våra småttingar!!! Men Lillebror och jag har kommit överens om att han alltid ska vara min bebis lite grann, oavsett hur stor han blir. Lillebror hade också sitt kalas igår och jisses, nu fick vi för första gången uppleva ett sådant där omtalat stökigt pojkkalas. Hitills har Lillebror haft kalas där han och hans kompisar suttit i hans rum och lugnt och stilla lekt tillsammans, någon liten organserad lek kanske men väldigt lugnt och stilla. I år var det fullständig kalabalik, alla stackars organsierade lekar var inte att tänka på, alla pojkarna (några flickor var också bjudna men dom märktes inte) sprang planlöst omkring och förde oväsen. Både jag och maken var HELT slut efteråt och var tvugna att gå och lägga oss att sova. Varför blir pojkar så här? Vad är det som händer?

    Men Lillebror var dock mycket nöjd och tyckte att han haft sin bästa födelsedag någonsin och han var hemskt nöjd med sina presenter (dvs MYCKET lego).
    Och huvudsaken är väl att han är nöjd......
  2. 1
    Lillebror 5 år igår Tänk att dom är 5 år nu våra småttingar!!! Men Lillebror och jag har kommit överens om att han alltid ska vara min bebis lite grann, oavsett hur stor han blir. Lillebror hade också sitt kalas igår och jisses, nu fick vi för första gången uppleva ett sådant där omtalat stökigt pojkkalas. Hitills har Lillebror haft kalas där han och hans kompisar suttit i hans rum och lugnt och stilla lekt tillsammans, någon liten organserad lek kanske men väldigt lugnt och stilla. I år var det fullständig kalabalik, alla stackars organsierade lekar var inte att tänka på, alla pojkarna (några flickor var också bjudna men dom märktes inte) sprang planlöst omkring och förde oväsen. Både jag och maken var HELT slut efteråt och var tvugna att gå och lägga oss att sova. Varför blir pojkar så här? Vad är det som händer?

    Men Lillebror var dock mycket nöjd och tyckte att han haft sin bästa födelsedag någonsin och han var hemskt nöjd med sina presenter (dvs MYCKET lego).
    Och huvudsaken är väl att han är nöjd......
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Gu dså drygt med pojkkalas *mardröm* får se hur kalaset blir hos oss på söndag...6 artiga flickor som sitter tysta och snälla

    Hälsa och Grattulera 5åringen din! och klapp på amgen. Kram j
  4. 2
    Gu dså drygt med pojkkalas *mardröm* får se hur kalaset blir hos oss på söndag...6 artiga flickor som sitter tysta och snälla

    Hälsa och Grattulera 5åringen din! och klapp på amgen. Kram j
  5. Malla
    #3

    Grattis

    i efterskott till Lillebror Vi får vänta lite till på 5-årsdagen. A vill ha ett jättekalas men vi får se hur det blir. Jag gillar inte att plocka ut vissa barn ur gruppen så det blir nog så. Eventuell delar vi upp det i två kalas. Ett för alla de grannbarn hon leker med och ett för dagiskompisarna. Annars blir det enormt Just nu väntar vi på att hon ska friskna till. Hon fick magsjuka natten till i fredags och vill inte bli frisk. Hon ska till läkaren imorgon fm för hon har verkligen gått ner sig de här dagarna. Det är bara skinn och ben kvar. Dessutom är hon väldig trött.
  6. 3
    Grattis i efterskott till Lillebror Vi får vänta lite till på 5-årsdagen. A vill ha ett jättekalas men vi får se hur det blir. Jag gillar inte att plocka ut vissa barn ur gruppen så det blir nog så. Eventuell delar vi upp det i två kalas. Ett för alla de grannbarn hon leker med och ett för dagiskompisarna. Annars blir det enormt Just nu väntar vi på att hon ska friskna till. Hon fick magsjuka natten till i fredags och vill inte bli frisk. Hon ska till läkaren imorgon fm för hon har verkligen gått ner sig de här dagarna. Det är bara skinn och ben kvar. Dessutom är hon väldig trött.
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4
    Grattis i efterskott till lillebror.

    Angående barnkalas så ska Simon ha sitt andra nu i slutet på feb. Pga av detta som du skriver har vi valt att ha kalaset utanför hemmet. Orkar inte med sånt som du skriver.
  8. 4
    Grattis i efterskott till lillebror.

    Angående barnkalas så ska Simon ha sitt andra nu i slutet på feb. Pga av detta som du skriver har vi valt att ha kalaset utanför hemmet. Orkar inte med sånt som du skriver.
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Grattis i efterskott Lillebror!

    Vi har så smått börjat planera för Alvas kalas och jag hoppas att det kommer att gå lugnare till Annars får vi nog lämna bort lillasyster.
  10. 5
    Grattis i efterskott Lillebror!

    Vi har så smått börjat planera för Alvas kalas och jag hoppas att det kommer att gå lugnare till Annars får vi nog lämna bort lillasyster.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Vad tiden går... Suck.
    Grattis i efterskott lillebror!! Då blev jag lite extra nöjd över att ha två flickor, även om de har HUMÖR och ÅSIKTER så det står härliga till!

    Ha det gott!
  12. 6
    Vad tiden går... Suck.
    Grattis i efterskott lillebror!! Då blev jag lite extra nöjd över att ha två flickor, även om de har HUMÖR och ÅSIKTER så det står härliga till!

    Ha det gott!
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Tillägg!
    Så underbart att provet var ok!! Har glömt skriva det :-)

    Du tog såklart inte reda på kön...

    Eller?
  14. 7
    Tillägg!
    Så underbart att provet var ok!! Har glömt skriva det :-)

    Du tog såklart inte reda på kön...

    Eller?
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8
    Grattis i efterskott till Lillebror.

    Det låter som ett drömkalas - för honom i alla fall!

    Här blir det nog ett piratkalas när det väl är dags. Med skattjakt och sånt som hör till
  16. 8
    Grattis i efterskott till Lillebror.

    Det låter som ett drömkalas - för honom i alla fall!

    Här blir det nog ett piratkalas när det väl är dags. Med skattjakt och sånt som hör till
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Vad jag skriver slarvigt....hur är det med magen? Tyckte förresten inte lillebror att det var jobbigt själv med kalaset? det tyckte min son ett år, han sa efteråt. Nästa år får bara farmor och mormor komma...hehe. Här var det väldigt lugnt på flickkalaset. Lite lekar och pyssel med pärlor .)
  18. 9
    Vad jag skriver slarvigt....hur är det med magen? Tyckte förresten inte lillebror att det var jobbigt själv med kalaset? det tyckte min son ett år, han sa efteråt. Nästa år får bara farmor och mormor komma...hehe. Här var det väldigt lugnt på flickkalaset. Lite lekar och pyssel med pärlor .)

Liknande trådar

  1. Igår blev min lillebror
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 16:04
  2. LIllebror vid frukosten igår:
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 13:13
  3. lillebror kom Igår
    By Nitte in forum _0807 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 22:19
  4. Igår kväll ropade Lillebror
    By Bjorna_B in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 09:00
  5. Lillebror var på BVC igår
    By Bjorna_B in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 13:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar