Vad har era Marsianer för gossedjur?
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Vad har era Marsianer för gossedjur?

    Jag kom och tänka på det nu när jag har tvättat Frasse i 90 grader. Hon blev söt, men lite tuffsig, och lite mindre än innan. Hon är en katt, och Parvels favorit, tillsammans med Brummelisa, som är en mjuk gossebjörn med stora tassar. Vad har era för barn för favoritgossisar? Är de en han eller en hon, och har barnen gett dem namn? Parvel har till exempel en liten nalle som heter Lillnalle och är en hon, och en uggla som heter Hektor.
  2. 1
    Vad har era Marsianer för gossedjur? Jag kom och tänka på det nu när jag har tvättat Frasse i 90 grader. Hon blev söt, men lite tuffsig, och lite mindre än innan. Hon är en katt, och Parvels favorit, tillsammans med Brummelisa, som är en mjuk gossebjörn med stora tassar. Vad har era för barn för favoritgossisar? Är de en han eller en hon, och har barnen gett dem namn? Parvel har till exempel en liten nalle som heter Lillnalle och är en hon, och en uggla som heter Hektor.
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Här är det snutten= örngott med nalle Phu på. Hon har två. Hon har sagt själv att nu är jag så stor så jag behöver dem inte. Men de ligger oftast i hennes säng och där får de lov att ligga.
    http://www.youtube.com/watch?v=IoiY-_twSFs&NR=1

    Så sant så.

    Lycklig mamma till R -04, Z-06, I -07, J -10 Och till stora syster i himmelen född -03
  4. 2
    Här är det snutten= örngott med nalle Phu på. Hon har två. Hon har sagt själv att nu är jag så stor så jag behöver dem inte. Men de ligger oftast i hennes säng och där får de lov att ligga.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Elsa har en brun vädurskanin som är med över allt, Kanini heter den (hon). Kanini har nyligen fått sällskap av en liten kaninunge i samma färg som har fått namnet Agnes (hennes barn, såklart). Förutom dem är det en mjukis-Nalle Puh som är ljus och lite lurvig, mer lik orginalet än disneys gula nalle, som står högt i kurs. Den heter Nalle Puh Mjukisdockan Saga-Sofia gillar hon också.
  6. 3
    Elsa har en brun vädurskanin som är med över allt, Kanini heter den (hon). Kanini har nyligen fått sällskap av en liten kaninunge i samma färg som har fått namnet Agnes (hennes barn, såklart). Förutom dem är det en mjukis-Nalle Puh som är ljus och lite lurvig, mer lik orginalet än disneys gula nalle, som står högt i kurs. Den heter Nalle Puh Mjukisdockan Saga-Sofia gillar hon också.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Jennie har nalle

    Nalle är en hon och heter också ibland Nalja.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  8. 4
    Jennie har nalle Nalle är en hon och heter också ibland Nalja.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Leo har en anka som han har haft sen han föddes. Den heter ankan och om det är en han eller en hon vet jag inte. Jag säger nog hon, men vad Leo anser att det är vet jag inte. Den är välanvänd, men nu är det inte så viktig som den var när han var mindre.
    Nu har han den ibalnd och gosar med i soffan eller när han ska sova...
  10. 5
    Leo har en anka som han har haft sen han föddes. Den heter ankan och om det är en han eller en hon vet jag inte. Jag säger nog hon, men vad Leo anser att det är vet jag inte. Den är välanvänd, men nu är det inte så viktig som den var när han var mindre.
    Nu har han den ibalnd och gosar med i soffan eller när han ska sova...
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Gosedjur? Elin har hela sängen full med dockor när hon går och lägger sig Visst slinker det med ett och annat gosedjur ibland också, men oftast är det bara dockor och dockkläder. Hon leker några minuter och bäddar ner alla innan hon somnar. Hon har framförallt en waldorf-docka som jag har sytt som hon har haft med sig i sängen de senaste åren och sen har det byggts på med andra dockor.
  12. 6
    Gosedjur? Elin har hela sängen full med dockor när hon går och lägger sig Visst slinker det med ett och annat gosedjur ibland också, men oftast är det bara dockor och dockkläder. Hon leker några minuter och bäddar ner alla innan hon somnar. Hon har framförallt en waldorf-docka som jag har sytt som hon har haft med sig i sängen de senaste åren och sen har det byggts på med andra dockor.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Albin har inget speciellt gosedjur. Vi brukar fråga honom när han ska sova om han vill ha något gosedjur och det varierer, men det finns en liten tendens till att "den ljusa nallen" och "dockan" väljs lite oftare än de andra.
  14. 7
    Albin har inget speciellt gosedjur. Vi brukar fråga honom när han ska sova om han vill ha något gosedjur och det varierer, men det finns en liten tendens till att "den ljusa nallen" och "dockan" väljs lite oftare än de andra.
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8
    hunden "Torget" är hett älskad sedan 5 år och är så sliten och gosig så!
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  16. 8
    hunden "Torget" är hett älskad sedan 5 år och är så sliten och gosig så!
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Torget? Vilket roligt namn! : )
  18. 9
    Torget? Vilket roligt namn! : )
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Fram till för något år sen var det tigern Tila. Nu är det olika dockor och djur hela tiden som gäller... Alla har fantasifulla namn. Junse, Ängla, Della. Och just det som hon vill sova med är ofta det som hon inte hittar, så man får ränna runt hela huset och leta.
  20. 10
    Fram till för något år sen var det tigern Tila. Nu är det olika dockor och djur hela tiden som gäller... Alla har fantasifulla namn. Junse, Ängla, Della. Och just det som hon vill sova med är ofta det som hon inte hittar, så man får ränna runt hela huset och leta.
  21. Medlem sedan
    Apr 2007
    #11
    Ja, det där känns igen! Fast mest med Skruttan, hon ville alltid ha det man inte kunde hitta.
  22. 11
    Ja, det där känns igen! Fast mest med Skruttan, hon ville alltid ha det man inte kunde hitta.
  23. Medlem sedan
    Jul 2007
    #12
    A har en tvättbjörn som har fått namnet "Racke" efter engelskans "raccoon"... Sedan har hon dille på ett gäng jättefina drakar som heter "Schamoo" "Drakus" Drakula" och "Rödklippan".. A är verkligen gossedjursfantast och önskar sig ständigt nya (helst mamma med barn). Hon bäddar åt dem och drar runt dem i dockvagn och Racke får följa med överallt fortfarande (han följer med på dagis varje dag fortfarande). Racke har föresten en speciell magisk tass som A klappar när hon är trött och skall sova, eller som tröst om hon blir ledsen..
  24. 12
    A har en tvättbjörn som har fått namnet "Racke" efter engelskans "raccoon"... Sedan har hon dille på ett gäng jättefina drakar som heter "Schamoo" "Drakus" Drakula" och "Rödklippan".. A är verkligen gossedjursfantast och önskar sig ständigt nya (helst mamma med barn). Hon bäddar åt dem och drar runt dem i dockvagn och Racke får följa med överallt fortfarande (han följer med på dagis varje dag fortfarande). Racke har föresten en speciell magisk tass som A klappar när hon är trött och skall sova, eller som tröst om hon blir ledsen..
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13
    Mitt hår... Så har det alltid varit, Lucie har varken haft napp eller gosedjur, trots ihärdiga försök från oss. Men mitt hår älskar hon att snurra, dra i, lukta på och ha sig. Sist utbrast hon lyckligt: "mmmm, ditt hår luktar som änglar som gifter sig!". Lillebror August är precis likadan, bara mammas (ibland pappas) hår duger.
  26. 13
    Mitt hår... Så har det alltid varit, Lucie har varken haft napp eller gosedjur, trots ihärdiga försök från oss. Men mitt hår älskar hon att snurra, dra i, lukta på och ha sig. Sist utbrast hon lyckligt: "mmmm, ditt hår luktar som änglar som gifter sig!". Lillebror August är precis likadan, bara mammas (ibland pappas) hår duger.
  27. Medlem sedan
    Jul 2002
    #14
    Javisst är det
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  28. 14
    Javisst är det
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Oliver har en gul nallen han fick när han föddes, ursöt men lite sliten. Han har också en snutte som han tyvärr drar trådar ifrån, så den börjar gå sönder...

    Sen barnen var små har jag tvättat snuttar och djur då och då, med ett "-mmmm, KÄNN så gott han luktar nu!" för att övertyga dem om att det är mysigt med nytvättat När de är grå åker de i maskinen!
  30. 15
    Oliver har en gul nallen han fick när han föddes, ursöt men lite sliten. Han har också en snutte som han tyvärr drar trådar ifrån, så den börjar gå sönder...

    Sen barnen var små har jag tvättat snuttar och djur då och då, med ett "-mmmm, KÄNN så gott han luktar nu!" för att övertyga dem om att det är mysigt med nytvättat När de är grå åker de i maskinen!
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16
    Ååå så gulligt hon sagt om ditt hår! Vilken fantastisk liknelse!
  32. 16
    Ååå så gulligt hon sagt om ditt hår! Vilken fantastisk liknelse!
  33. Medlem sedan
    Sep 2003
    #17
    Ja, ibland poppar det ut de mest faktiska liknelser ur den lilla munnen. det är så mysigt! Just nu är hon inne i en mamma-love-boost och överöser mig med komplimanger dagarna i ända. "Du är den vackraste flickan på jorden, jag är så kär i dig...". Det kunde gott hennes pappa säga lite oftare ;-)
  34. 17
    Ja, ibland poppar det ut de mest faktiska liknelser ur den lilla munnen. det är så mysigt! Just nu är hon inne i en mamma-love-boost och överöser mig med komplimanger dagarna i ända. "Du är den vackraste flickan på jorden, jag är så kär i dig...". Det kunde gott hennes pappa säga lite oftare ;-)
  35. Medlem sedan
    Apr 2007
    #18
    Jag vill också ha ett gosedjur med magisk tass. Den skulle jag klappa när jag vaknar 5 på morgonen och inte kan somna om...
  36. 18
    Jag vill också ha ett gosedjur med magisk tass. Den skulle jag klappa när jag vaknar 5 på morgonen och inte kan somna om...

Liknande trådar

  1. Förvaring av gossedjur?
    By mamma till D & A in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-09-16, 05:13
  2. Marsianer
    By Minnea in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 08:37
  3. Marsianer
    By xyzzy in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 11:02
  4. Tvätta gossedjur?
    By 2prinsar in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 21:29
  5. Mumintroll gossedjur
    By matild in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar