E dagistjej nu
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    E dagistjej nu

    Så har min sista "bebis" börjat dagis och på måndag är det dags för mig att börja jobba igen. Känns jättekonstigt att gå in i en annan fas i livet med bara "stora" barn. E går på samma dagis som storasyster A, fast det är olika avdelningar, och på andra sidan staketet finns storebror L på sin skola.
    E gillar dagis och sin fröken skarpt och springer till hallen härhemma och rycker i overallen när jag säger att vi ska "gå och leka dagis". Det är en liten avdelning med 15 barn mellan 1-3 år, varav sällan alla barn är där samtidigt pga skiftarbetande föräldrar, så det är lagom många barn tycker jag. Utöver E är det bara ett annat barn som skolas in nu och den familjen känner vi, så det är en lugn och trygg avdelning hon går på. Känns sååå skönt!
    Fler barn här inne som börjat dagis nu efter helgerna? Vi har skolat in alla våra tre barn i den här åldern, 21-22 månader, och upplever att det är en jättebra ålder när barnen inte är så klängiga utan är nyfikna på nya saker och trygga i sig själva.
    *kram*
    Kristina med 3♥
  2. 1
    E dagistjej nu Så har min sista "bebis" börjat dagis och på måndag är det dags för mig att börja jobba igen. Känns jättekonstigt att gå in i en annan fas i livet med bara "stora" barn. E går på samma dagis som storasyster A, fast det är olika avdelningar, och på andra sidan staketet finns storebror L på sin skola.
    E gillar dagis och sin fröken skarpt och springer till hallen härhemma och rycker i overallen när jag säger att vi ska "gå och leka dagis". Det är en liten avdelning med 15 barn mellan 1-3 år, varav sällan alla barn är där samtidigt pga skiftarbetande föräldrar, så det är lagom många barn tycker jag. Utöver E är det bara ett annat barn som skolas in nu och den familjen känner vi, så det är en lugn och trygg avdelning hon går på. Känns sååå skönt!
    Fler barn här inne som börjat dagis nu efter helgerna? Vi har skolat in alla våra tre barn i den här åldern, 21-22 månader, och upplever att det är en jättebra ålder när barnen inte är så klängiga utan är nyfikna på nya saker och trygga i sig själva.
    *kram*
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Vi skolade in vår lilla redan i höstas vid ett och halvt år Jag har haft de andra hemma längre men denna gång mådde jag inte bra av att vara hemma länge,jag längtade till skolan, och maken ville inte heller stanna hemma på heltid så vi startade upp med dagis på halvtid istället Så nu gick hon halvtid förra terminen,halvtid denna och halvtid nästa det känns som en bra start
    I sommar ska jag vara hemma heltid,visserligen utan ersättning men skönt iallafall
  4. 2
    Vi skolade in vår lilla redan i höstas vid ett och halvt år Jag har haft de andra hemma längre men denna gång mådde jag inte bra av att vara hemma länge,jag längtade till skolan, och maken ville inte heller stanna hemma på heltid så vi startade upp med dagis på halvtid istället Så nu gick hon halvtid förra terminen,halvtid denna och halvtid nästa det känns som en bra start
    I sommar ska jag vara hemma heltid,visserligen utan ersättning men skönt iallafall
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Måste lägga till att jag tycker det är skönt att ha stora barn nu Längatr tills jag och maken kan gå en promenad på kvällen själva eller ligga kvar med en bok i sängen på lördagmorgon
    Och tänk så skönt när man inte har några blöjor att byta
  6. 3
    Måste lägga till att jag tycker det är skönt att ha stora barn nu Längatr tills jag och maken kan gå en promenad på kvällen själva eller ligga kvar med en bok i sängen på lördagmorgon
    Och tänk så skönt när man inte har några blöjor att byta
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4

    Jo

    det har du ju rätt i, det kan jag också längta efter. Mmm, det gäller att börja se de positiva sidorna med stora barn.
    Kristina med 3♥
  8. 4
    Jo det har du ju rätt i, det kan jag också längta efter. Mmm, det gäller att börja se de positiva sidorna med stora barn.

Liknande trådar

  1. Dagistjej här med..
    By Karin m Elias & Ebba in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 19:41
  2. Min blivande dagistjej!
    By Katja + tjejerna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 16:15
  3. Jag är en dagistjej nu jag!
    By Hojhoj in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 19:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar