utetider för 15 åring
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    utetider för 15 åring

    vardagar och helger - hur ser det ut för er?
  2. 1
    utetider för 15 åring vardagar och helger - hur ser det ut för er?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    22v
    24 h
  4. 2
    22v
    24 h
  5. Medlem sedan
    Jun 1998
    #3
    21.30 på vardagar, beroende på vad de gör på helgen flyter de lite. Inte fritt, men från gång till gång.
  6. 3
    21.30 på vardagar, beroende på vad de gör på helgen flyter de lite. Inte fritt, men från gång till gång.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    För mig har det varit frågan om förtroende när de var i den åldern. Och mina gränser för utetider gäller ju att det ska passa resten av familjen också, för en tonåring är trots allt en inneboende i _mitt_ hem och då är det _mina_ tider som gäller. Jag vill inte få störd nattsömn om jag ska upp dagen efter t.ex.

    Men generellt har jag inte haft några bestämda utetider alls. Så jag är rätt generös om det fungerar mig _mig_ att vara ute länge. Och jag hämtar i så fall med bilen om det är sent.
  8. 4
    För mig har det varit frågan om förtroende när de var i den åldern. Och mina gränser för utetider gäller ju att det ska passa resten av familjen också, för en tonåring är trots allt en inneboende i _mitt_ hem och då är det _mina_ tider som gäller. Jag vill inte få störd nattsömn om jag ska upp dagen efter t.ex.

    Men generellt har jag inte haft några bestämda utetider alls. Så jag är rätt generös om det fungerar mig _mig_ att vara ute länge. Och jag hämtar i så fall med bilen om det är sent.
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    21.30 vardagar om inte det är nåt speciellt. 24 max 01 på en helg. Jag litar på min son o så länge han inte gör nåt får han göra mkt som han vill...
  10. 5
    21.30 vardagar om inte det är nåt speciellt. 24 max 01 på en helg. Jag litar på min son o så länge han inte gör nåt får han göra mkt som han vill...
  11. Loppan66
    #6
    21.30-22.00 vardag (förhandlingsbar halvtimme)
    23-23.30 (sama här, förhandlingsbart.

    Sen om det är en aktivitet som innefattar vuxna så kan det bli senare.
  12. 6
    21.30-22.00 vardag (förhandlingsbar halvtimme)
    23-23.30 (sama här, förhandlingsbart.

    Sen om det är en aktivitet som innefattar vuxna så kan det bli senare.
  13. mandelblomma
    #7
    parkera mig här och tillägger att det också beror på vad hon ska göra.
    Har inge bestämda tider utan det bestäms från gång till gång.
  14. 7
    parkera mig här och tillägger att det också beror på vad hon ska göra.
    Har inge bestämda tider utan det bestäms från gång till gång.
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    Håller med dig i allt utom...

    ...det där med "mitt hem" - det stämmer inte på en fläck - det är vårt hem, vår mat, våra datorer osv...
    Förresten så har jag ett tillägg till det berodde då oxå mkt på var hon befann sig!...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  16. 8
    Håller med dig i allt utom... ...det där med "mitt hem" - det stämmer inte på en fläck - det är vårt hem, vår mat, våra datorer osv...
    Förresten så har jag ett tillägg till det berodde då oxå mkt på var hon befann sig!...
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Sådär fungerar det hemma hos oss också.
  18. 9
    Sådär fungerar det hemma hos oss också.
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Har inga bestämda tider utan det varierar beroende på vad som ska göras.
    Eftersom hon är beroende av att vi hämtar de flesta gånger p.g av att vi bor som vi gör så måste det ju passa den som ska hämta också.
  20. 10
    Har inga bestämda tider utan det varierar beroende på vad som ska göras.
    Eftersom hon är beroende av att vi hämtar de flesta gånger p.g av att vi bor som vi gör så måste det ju passa den som ska hämta också.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    det beror på vad de gör, helt ok att vara borta till kl 0200 på helgerna bara jag VET var de är och de har skjuts/jag hämtar eller om tar sig hem på någon annat vettigt sätt. Ute och bara "drälla" får de inte vara så sent fast det vill de inte heller så det är inget problem. I veckorna vill jag att de är hemma till 21:30 och det är de alltid oftast ännu tidigare de har ju läxor och annat de måste göra.
  22. 11
    det beror på vad de gör, helt ok att vara borta till kl 0200 på helgerna bara jag VET var de är och de har skjuts/jag hämtar eller om tar sig hem på någon annat vettigt sätt. Ute och bara "drälla" får de inte vara så sent fast det vill de inte heller så det är inget problem. I veckorna vill jag att de är hemma till 21:30 och det är de alltid oftast ännu tidigare de har ju läxor och annat de måste göra.
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #12
    okej´, min son har precis fått moppe och är nu ute och kör med kompisarna. Går litervis med bension...*ler* men jag är bara glad att han kommer ut, har alltid annars suttit själv hemma.
    Ibland hamnar de hemma hos någon och ser film eller dylikt.
  24. 12
    okej´, min son har precis fått moppe och är nu ute och kör med kompisarna. Går litervis med bension...*ler* men jag är bara glad att han kommer ut, har alltid annars suttit själv hemma.
    Ibland hamnar de hemma hos någon och ser film eller dylikt.
  25. Medlem sedan
    Mar 1998
    #13
    Har inte haft några tider hittills alls för något av våra barn. Det funkar inte när man måste skjutsa och hämta överallt. Det beror helt på vad de ska göra.
  26. 13
    Har inte haft några tider hittills alls för något av våra barn. Det funkar inte när man måste skjutsa och hämta överallt. Det beror helt på vad de ska göra.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    min son har inte fyllt moppe än, får väl se hur det blir i höst :-)
  28. 14
    min son har inte fyllt moppe än, får väl se hur det blir i höst :-)
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15

    Faktum är att

    vi inte haft/har några bestämda utetider, utan det får bli efter hur det ser ut då och beroende på vad han ska göra.
    Till saken hör också att han inte är ute eller borta på speciellt mkt över huvudtaget. Vilket ju kan vara på skönt o trist på samma gång. :S
  30. 15
    Faktum är att vi inte haft/har några bestämda utetider, utan det får bli efter hur det ser ut då och beroende på vad han ska göra.
    Till saken hör också att han inte är ute eller borta på speciellt mkt över huvudtaget. Vilket ju kan vara på skönt o trist på samma gång. :S
  31. Medlem sedan
    Jun 1998
    #16
    Tur man bor i stan! Inte skulle jag då vilja ha dem ute och farandes på moppe...
  32. 16
    Tur man bor i stan! Inte skulle jag då vilja ha dem ute och farandes på moppe...

Liknande trådar

  1. Sena utetider där vi bor
    By mamma24h in forum Tonåringar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 11:15
  2. Angående utetider
    By knäpp tonnåring in forum Tonåringar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 18:52
  3. Sommarlov och utetider för 12 åringar
    By mamma24h in forum Tonåringar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 08:31
  4. Utetider för 13-åring?
    By Circe in forum Tonåringar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 18:41
  5. Utetider?!
    By Magda lycklig 4-barns mor in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-23, 15:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar