När börjar magen synas?
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    När börjar magen synas?

    - Frågar nu jag som kommer att bli 3-barnsmamma!
    Jag vet ju att det är så olika, men jag har nog fått alldeles hjärnsläpp! Funderade lite innan idag och kom nog fram till att jag är väl "svullen" fram till v12, 13, 14... Gissningsvis!
    Sen kanske det börjar synas lite...?
    Sitter här och flinar lite åt min egna glömska! Detta som var så viktiga milstolpar förr! Nu har jag nog tacklat av och glömt allt!
    Vad tror ni? Är jag helt ute och cyklar?
    /Virrpannan- sent på kvällen!
  2. 1
    När börjar magen synas? - Frågar nu jag som kommer att bli 3-barnsmamma!
    Jag vet ju att det är så olika, men jag har nog fått alldeles hjärnsläpp! Funderade lite innan idag och kom nog fram till att jag är väl "svullen" fram till v12, 13, 14... Gissningsvis!
    Sen kanske det börjar synas lite...?
    Sitter här och flinar lite åt min egna glömska! Detta som var så viktiga milstolpar förr! Nu har jag nog tacklat av och glömt allt!
    Vad tror ni? Är jag helt ute och cyklar?
    /Virrpannan- sent på kvällen!
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Min syntes runt v.14 sist
  4. 2
    Min syntes runt v.14 sist
  5. Fröken Z
    #3
    Min mage syntes egentligen ganska se´nt men det beror på att jag är så fet innan. Men jag behövde toidigare grav börja använda mammakläder i v. 9-10 ungefär eftersom det gjorde så jäkla ont med byxor som satt åt i midjan.

    Nu har jag heller aldrig fått någon sådan fin mage utan sett mer eller mindre fet ut fram till v30 typ. Men min kropp lägger på sig reservfett nu i början också och har gjort med alla tidigare. Konstatera i morse att trots illamående och att jag inte äter så himla mycket så har jag gått upp nästan 3 kg på två veckor.

    Jaja massa babbel från mig. Just nu är jag dock glad att det inte syns ännu.
  6. 3
    Min mage syntes egentligen ganska se´nt men det beror på att jag är så fet innan. Men jag behövde toidigare grav börja använda mammakläder i v. 9-10 ungefär eftersom det gjorde så jäkla ont med byxor som satt åt i midjan.

    Nu har jag heller aldrig fått någon sådan fin mage utan sett mer eller mindre fet ut fram till v30 typ. Men min kropp lägger på sig reservfett nu i början också och har gjort med alla tidigare. Konstatera i morse att trots illamående och att jag inte äter så himla mycket så har jag gått upp nästan 3 kg på två veckor.

    Jaja massa babbel från mig. Just nu är jag dock glad att det inte syns ännu.
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Jag är i V.11 och jag tycker att miinmage har fått en tydlig "rundning" redan. Detta är mitt första barn och jag väntade mig inte att det skulle synas såhär tidigt! =)
  8. 4
    Jag är i V.11 och jag tycker att miinmage har fått en tydlig "rundning" redan. Detta är mitt första barn och jag väntade mig inte att det skulle synas såhär tidigt! =)
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    jag väntar mitt andra barn och är i v 10.. min mage började synas redan i v 6.. eller svullen kanske man ska säga... har inte kunnat ha annat än mamma byxor sen v 6.. dom på jobbet skrattar å undrar om det är 2 bebisar.. *L*
  10. 5
    jag väntar mitt andra barn och är i v 10.. min mage började synas redan i v 6.. eller svullen kanske man ska säga... har inte kunnat ha annat än mamma byxor sen v 6.. dom på jobbet skrattar å undrar om det är 2 bebisar.. *L*
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    3:e gången min livmoder tänjes ut, så den vet hur man gör. Såg bebistjock ut ganska fort, v.7 kanske, men då var det nog mest de stackars tarmarna som var ihoptryckta och svullna. Sedan lugnade de sig och magen blev plattare igen, i slutet av v.8. Men för uppmärksamma ögon syntes det fortfarande att jag var gravid, och det gör det definitivt nu också i v.10.
    Så inte borde du behöva vänta till v. 12 om det är ditt tredje barn... Om det nu är bra... (själv skulle jag vilja passera v.12 innan alla ser det...)
  12. 6
    3:e gången min livmoder tänjes ut, så den vet hur man gör. Såg bebistjock ut ganska fort, v.7 kanske, men då var det nog mest de stackars tarmarna som var ihoptryckta och svullna. Sedan lugnade de sig och magen blev plattare igen, i slutet av v.8. Men för uppmärksamma ögon syntes det fortfarande att jag var gravid, och det gör det definitivt nu också i v.10.
    Så inte borde du behöva vänta till v. 12 om det är ditt tredje barn... Om det nu är bra... (själv skulle jag vilja passera v.12 innan alla ser det...)
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7
    Det syns nu på mig, sedan någon vecka tillbaka, iaf på kvällen och utan kläder. Jag har gått 9 fulla veckor idag.
  14. 7
    Det syns nu på mig, sedan någon vecka tillbaka, iaf på kvällen och utan kläder. Jag har gått 9 fulla veckor idag.

Liknande trådar

  1. Börjar magen synas?
    By Vall in forum _1210 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 17:00
  2. när börjar det synas?
    By fian86 in forum Gravidsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 19:42
  3. När börjar magen synas?
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-11, 14:50
  4. På tal om att synas på magen...
    By treblevfyra in forum _1106 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 08:57
  5. När börjar det synas?
    By Lillstrumpa in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-02, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar