Storlek??
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Storlek??

    Hej! Vad har era tvååringar för storlek nu ?? Vår tjej har 92 eller 86/92.Läkarna tycker att hon är så liten men jag tycker hon är alldeles lagom
    Skulle vara kul att få jämföra klädstorlekar med en hel bunt tvååringar
    Livet stjälps inte över ända
    Det ställs på sin spets

    En dag möts vi
    men längta inte
    lev istället
    lev varje dag för mig
    då hedrar du mig
    om vi lever tillsammans
    *Lisa f/d 31 /5 2000*
  2. 1
    Storlek?? Hej! Vad har era tvååringar för storlek nu ?? Vår tjej har 92 eller 86/92.Läkarna tycker att hon är så liten men jag tycker hon är alldeles lagom
    Skulle vara kul att få jämföra klädstorlekar med en hel bunt tvååringar
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    86/92 här med... och vi har inte fått höra nått om att han är liten?? 86 i byxor men kanse 92 i tröjor.
  4. 2
    86/92 här med... och vi har inte fått höra nått om att han är liten?? 86 i byxor men kanse 92 i tröjor.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Då ligger vi ju på samma storlek.Vet att pojkkläder ofta är lite rymligare men ändå
  6. 3
    Då ligger vi ju på samma storlek.Vet att pojkkläder ofta är lite rymligare men ändå
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4

    80-86

    har vår tös (född 1/4). Hon var 78,5 cm lång vid 18-månaderskollen (en kurva under medel för flickor).
    E har en del rena 86-kläder, men fortfarande mycket 80. Den storleken är väldigt "lagom" just nu, ingen växtmån alls kvar, så när armar och ben blir en cm längre är det bara att plocka fram lådan med nästa storlek i garderoben. Men jag gillar inte "för stora" kläder på barn, vi viker nästan aldrig upp vare sig byxor/tröjor här, kläder ska vara "lagom"
    Däremot har jag insett att E har långa ben. Hon har hela tiden haft samma storlek på över- och underdelar. När hon växte ur sin vinteroverall i stl 80 för någon månad sedan fick jag till slut köpa en smidig overall i stl 92 (!) för att få tillräckligt långa ben till henne.
    Kristina med 3♥
  8. 4
    80-86 har vår tös (född 1/4). Hon var 78,5 cm lång vid 18-månaderskollen (en kurva under medel för flickor).
    E har en del rena 86-kläder, men fortfarande mycket 80. Den storleken är väldigt "lagom" just nu, ingen växtmån alls kvar, så när armar och ben blir en cm längre är det bara att plocka fram lådan med nästa storlek i garderoben. Men jag gillar inte "för stora" kläder på barn, vi viker nästan aldrig upp vare sig byxor/tröjor här, kläder ska vara "lagom"
    Däremot har jag insett att E har långa ben. Hon har hela tiden haft samma storlek på över- och underdelar. När hon växte ur sin vinteroverall i stl 80 för någon månad sedan fick jag till slut köpa en smidig overall i stl 92 (!) för att få tillräckligt långa ben till henne.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    98/104

    passar oftast bäst. Mest 98, fast hon kan ha vissa 92r när det gäller byxor. Har en lång tjej!
  10. 5
    98/104 passar oftast bäst. Mest 98, fast hon kan ha vissa 92r när det gäller byxor. Har en lång tjej!
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Ja det säger jag då Min fyraåring har precis växt ur 98/104.
  12. 6
    Ja det säger jag då Min fyraåring har precis växt ur 98/104.
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Just det,vi har 86/92 och de är med växtmån.Overall köpte vi i 92 för att det ska rymmas mycket under. Har precis konstaterat att till sommaren har vi inte ett enda plagg *shopping*
  14. 7
    Just det,vi har 86/92 och de är med växtmån.Overall köpte vi i 92 för att det ska rymmas mycket under. Har precis konstaterat att till sommaren har vi inte ett enda plagg *shopping*
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    Hon var

    89,5 cm på 1,5- årskontrollen, min tjej.

    Min kille som fyller 4 i sommar, har 110/116... Lång pappa, långa barn. Pappan är 196 cm...
  16. 8
    Hon var 89,5 cm på 1,5- årskontrollen, min tjej.

    Min kille som fyller 4 i sommar, har 110/116... Lång pappa, långa barn. Pappan är 196 cm...
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Här har A 80-86 i stl. tycker det är märkligt att du fått kommentar att hon är liten!

    Min stora tjej hade även hon 80-86 runt 2-års ålder så jag tycker det är normalt!

    Du frågade inte läkarn vad han/hon menade med att hon var liten?

    Kan han/hon menat att hon var liten i förhållande till vad hon vägde och längd när hon föddes? Bara tankar och funderingar!
  18. 9
    Här har A 80-86 i stl. tycker det är märkligt att du fått kommentar att hon är liten!

    Min stora tjej hade även hon 80-86 runt 2-års ålder så jag tycker det är normalt!

    Du frågade inte läkarn vad han/hon menade med att hon var liten?

    Kan han/hon menat att hon var liten i förhållande till vad hon vägde och längd när hon föddes? Bara tankar och funderingar!
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10
    Salomon har oftast 98, men även vissa kläder i stl. 92 går på. Stor kille
  20. 10
    Salomon har oftast 98, men även vissa kläder i stl. 92 går på. Stor kille
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11
    Adam har 86, det är det som är lagom just nu. Men jag har börjat köpa 92, eftersom han ändå växer, om än lite. Adam ligger på strecket under mittenstrecket på både längd och vikt, men börjar närma sig mittstrecket på längd.
  22. 11
    Adam har 86, det är det som är lagom just nu. Men jag har börjat köpa 92, eftersom han ändå växer, om än lite. Adam ligger på strecket under mittenstrecket på både längd och vikt, men börjar närma sig mittstrecket på längd.
  23. Medlem sedan
    Mar 2008
    #12
    Alicia har ca 86 i storlek så jag tycker att din tjej verkar vara rätt lagom, men sen är det nog skillnad på klädesmärkena också.

    http://mamaauroras.blogg.se/
  24. 12
    Alicia har ca 86 i storlek så jag tycker att din tjej verkar vara rätt lagom, men sen är det nog skillnad på klädesmärkena också.

    http://mamaauroras.blogg.se/
  25. Medlem sedan
    Jan 2005
    #13
    Vi använder 92 el 98.. 86 har jag plockat bort.
  26. 13
    Vi använder 92 el 98.. 86 har jag plockat bort.
  27. Medlem sedan
    Jan 2006
    #14
    Dom har ju jag fått, litegrann i alla fall ;-)
  28. 14
    Dom har ju jag fått, litegrann i alla fall ;-)
  29. Medlem sedan
    Mar 2004
    #15

    Ehhhh, liten...

    barnen skall väl dra stl 86/92 nu när de närmar sig 2-årsåldern. BVC är ena riktiga stollar med så mkt åsikter. Mår ditt barn bra så är hon säkert aldeles lagom stor. Har hon följt sin kurva?

    Nåväl, Rikard är normal"tjock" och lite åt det längre hållet. Eller var vid 1½ i alla fall, har inte någon direkt koll just nu. Han drar för närvarande stl 86 på kläder, men är påväg in i stl 92, det är i alla fall den storleken jag syr hans kläder i nu (jo jag syr alla barnens kläder numera och de är större i storlek än de vanliga kedjornas kläder, jag följer 70-talets storlekstabeller där stl 86 skulle börja användas FRÅN det att barnet var 86 cm, idag är ju kläderna urvuxna då tycker jag).
  30. 15
    Ehhhh, liten... barnen skall väl dra stl 86/92 nu när de närmar sig 2-årsåldern. BVC är ena riktiga stollar med så mkt åsikter. Mår ditt barn bra så är hon säkert aldeles lagom stor. Har hon följt sin kurva?

    Nåväl, Rikard är normal"tjock" och lite åt det längre hållet. Eller var vid 1½ i alla fall, har inte någon direkt koll just nu. Han drar för närvarande stl 86 på kläder, men är påväg in i stl 92, det är i alla fall den storleken jag syr hans kläder i nu (jo jag syr alla barnens kläder numera och de är större i storlek än de vanliga kedjornas kläder, jag följer 70-talets storlekstabeller där stl 86 skulle börja användas FRÅN det att barnet var 86 cm, idag är ju kläderna urvuxna då tycker jag).
  31. Medlem sedan
    Jan 2006
    #16
    Tack för alla svar Jag är inte orolig över hennes tillväxt bara läkarna Hon var dessutom bara 47 lång när hon föddes
    Kul iallafall att se att de flesta drar samma storlek som vår lilla
  32. 16
    Tack för alla svar Jag är inte orolig över hennes tillväxt bara läkarna Hon var dessutom bara 47 lång när hon föddes
    Kul iallafall att se att de flesta drar samma storlek som vår lilla
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17
    Det låter inte så litet tycker jag. A har precis bytt upp sig till 92 och 98. Han kommer fortfarande i många 80 och 86-plagg men han gillar inte att de är trånga i huvudet mm och så har vi så mycket större kläder .

    Lillasyster är däremot en stor tjej och drar redan 80 i flera plagg nu som fyramånaders!!
  34. 17
    Det låter inte så litet tycker jag. A har precis bytt upp sig till 92 och 98. Han kommer fortfarande i många 80 och 86-plagg men han gillar inte att de är trånga i huvudet mm och så har vi så mycket större kläder .

    Lillasyster är däremot en stor tjej och drar redan 80 i flera plagg nu som fyramånaders!!
  35. Medlem sedan
    Sep 2005
    #18
    Jonathan är 86 i kläder.. 92 är aldeles för stort... Men det är oftast 86/92... pyamas får vara stort och vissa, men byxor är lite jobbigt!

    Bvc tycker han är lite liten, men han har ju vart de hela tiden så... de är ingen fara !
    jo han är lagom här oxå *ler*
  36. 18
    Jonathan är 86 i kläder.. 92 är aldeles för stort... Men det är oftast 86/92... pyamas får vara stort och vissa, men byxor är lite jobbigt!

    Bvc tycker han är lite liten, men han har ju vart de hela tiden så... de är ingen fara !
    jo han är lagom här oxå *ler*

Liknande trådar

  1. Sko-storlek.
    By Lurpan in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 13:28
  2. Storlek 38
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 13:35
  3. WS storlek?
    By Ellens mamma in forum Småbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 17:17
  4. Hm storlek
    By grufflan in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 22:28
  5. storlek l&b
    By mammis in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 18:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar