Vad betyder sårbar?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Vad betyder sårbar?

    Alltså om nån säger till dig "Du verkar så sårbar" eller "Du visar dig så sårbar". Vad fasen menas med det?

    Om det behövs kontext så gick replikskiftet ungefär så här:
    -Du är sötast i världen!
    -Eh jaha vad menar du?
    -Du verkar så sårbar (alternativt Du visar dig så sårbar)
  2. 1
    Vad betyder sårbar? Alltså om nån säger till dig "Du verkar så sårbar" eller "Du visar dig så sårbar". Vad fasen menas med det?

    Om det behövs kontext så gick replikskiftet ungefär så här:
    -Du är sötast i världen!
    -Eh jaha vad menar du?
    -Du verkar så sårbar (alternativt Du visar dig så sårbar)
  3. Gretah
    #2
    Om man är sårbar har man lätt till tårar... att inte kunna höra nåt gott om sej själv, man är i ett tillstånd där det är lätt för andra att krossa en om de vill...
  4. 2
    Om man är sårbar har man lätt till tårar... att inte kunna höra nåt gott om sej själv, man är i ett tillstånd där det är lätt för andra att krossa en om de vill...
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Att du verkar lite skör och man vill ta hand om dig. Du är söt som en skrämd ekorre eller nåt sånt? ,)
  6. 3
    Att du verkar lite skör och man vill ta hand om dig. Du är söt som en skrämd ekorre eller nåt sånt? ,)
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Inte så smickrande alltså
  8. 4
    Inte så smickrande alltså
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    Hmm. Den här människan känner nog inte mig. Tror jag
  10. 5
    Hmm. Den här människan känner nog inte mig. Tror jag
  11. Gretah
    #6
    Nja det är kanske inte så smickrande att vara sårbar... Men det är ju ett sinnestillstånd man ÄR i och kanske inte kan göra så mycket åt för stunden. Man kan vara sårbar på ett nytt jobb, i en ny relation...sårbar om man har svårt att hitta, svårt att förstå...Vad som helst.
  12. 6
    Nja det är kanske inte så smickrande att vara sårbar... Men det är ju ett sinnestillstånd man ÄR i och kanske inte kan göra så mycket åt för stunden. Man kan vara sårbar på ett nytt jobb, i en ny relation...sårbar om man har svårt att hitta, svårt att förstå...Vad som helst.
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Då är det bara ett intryck personen fått att du är lätt att såra antar jag och tycker att det är en söt egenskap. Kanske en person vom tycker om att ta hand andra?
  14. 7
    Då är det bara ett intryck personen fått att du är lätt att såra antar jag och tycker att det är en söt egenskap. Kanske en person vom tycker om att ta hand andra?

Liknande trådar

  1. va betyder
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 17:37
  2. vad betyder....
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 22:09
  3. Vad betyder
    By H med E in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 13:57
  4. Vad betyder S.R.C?
    By madridemma in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 15:38
  5. Vad betyder.....
    By AnnanK in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 15:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar