skaffa ett barn till
Flerhandikapp
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    skaffa ett barn till

    hej ja är en pappa till världens gulligaste 4 åring. han har en grov cp skada. ja och min fru skulle gärna vilja skaffa ett barn till. finns det nån som har erfarenhet avdetta. man tänker ju på så det inte händer igen. ska man lämna prover osv??? mvh stolt pappa
  2. 1
    skaffa ett barn till hej ja är en pappa till världens gulligaste 4 åring. han har en grov cp skada. ja och min fru skulle gärna vilja skaffa ett barn till. finns det nån som har erfarenhet avdetta. man tänker ju på så det inte händer igen. ska man lämna prover osv??? mvh stolt pappa
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Hej! Cp skada uppstår väl oftast genom syrebrist under förlossningen? min son fick cp-skad (bla) när han var ett år, men risken att ni skulle få ett barn till med funktionshinder är väl ganska liten om ni inte har nåt genetiskt som gör att risken för skada är större? om ni väljer att lämna prover, vad ska ni ta för beslut om även det barnet har någon skada? mn fråga är rent hypotetisk för jag förstår att den är näst intill omöjlig att svara på. Men tänk så här, de flesta barn som föds föds friska, men det finns ju inga garantier. Jag har valt att inte skaffa fler barn, skälen är att jag ser mig bara som D´s mamma han behöver mig och visst finns rädslan där att något skulle hända även nästa barn, men det är inte därför jag inte skaffat fler och om ni vill ha fler barn tycker jag absolut ni ska försöka, men oroliga kommer ni förstås vara. Ja jag hade ju inte mycket att tillföra men jag önskar er lycka till!!
  4. 2
    Hej! Cp skada uppstår väl oftast genom syrebrist under förlossningen? min son fick cp-skad (bla) när han var ett år, men risken att ni skulle få ett barn till med funktionshinder är väl ganska liten om ni inte har nåt genetiskt som gör att risken för skada är större? om ni väljer att lämna prover, vad ska ni ta för beslut om även det barnet har någon skada? mn fråga är rent hypotetisk för jag förstår att den är näst intill omöjlig att svara på. Men tänk så här, de flesta barn som föds föds friska, men det finns ju inga garantier. Jag har valt att inte skaffa fler barn, skälen är att jag ser mig bara som D´s mamma han behöver mig och visst finns rädslan där att något skulle hända även nästa barn, men det är inte därför jag inte skaffat fler och om ni vill ha fler barn tycker jag absolut ni ska försöka, men oroliga kommer ni förstås vara. Ja jag hade ju inte mycket att tillföra men jag önskar er lycka till!!
  5. Medlem sedan
    Feb 2009
    #3
    tack. alla svar o tips är välkomna. ja min son är tre mån för tidig så med all sannorlikhet så beror ju cp-skadan på det men man undrar ju förstås varför han ville ut så tidigt.hehe mvh rikard
  6. 3
    tack. alla svar o tips är välkomna. ja min son är tre mån för tidig så med all sannorlikhet så beror ju cp-skadan på det men man undrar ju förstås varför han ville ut så tidigt.hehe mvh rikard

Liknande trådar

  1. Skaffa ett barn till????
    By anonymt namn in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 18:04
  2. Ska vi skaffa ett barn till?
    By Velig in forum _03 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 13:07
  3. skulle ni skaffa ett barn till om
    By Annas & Emmas mamma in forum Planera för barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 14:17
  4. skulle ni skaffa ett barn till om
    By Annas & Emmas mamma in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 21:57
  5. skulle ni skaffa ett barn till om
    By Annas & Emmas mamma in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 09:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar