Hemorrojder
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    Hemorrojder

    Brukar barn få hemorrojder? Någon som vet? Vad behandlar man med? Vår son är bara 1,5år, vi ska ha telefonkontakt med läkare om två veckor pga av att det kommit blod, ibland ljusrött, ibland slemmigt, när han bajsat. Men igår såg jag något som såg ut som en hemorrojd efter att jag torkat honom, när jag försökte torka bort det, jag trodde ju först att det var mörk avföring, gled den in i ändtarmen igen! Är det någon som har erfarenhet av detta???
  2. 1
    Hemorrojder Brukar barn få hemorrojder? Någon som vet? Vad behandlar man med? Vår son är bara 1,5år, vi ska ha telefonkontakt med läkare om två veckor pga av att det kommit blod, ibland ljusrött, ibland slemmigt, när han bajsat. Men igår såg jag något som såg ut som en hemorrojd efter att jag torkat honom, när jag försökte torka bort det, jag trodde ju först att det var mörk avföring, gled den in i ändtarmen igen! Är det någon som har erfarenhet av detta???
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    det är inte ovanligt, särskilt inte om han har problem med förstoppning (vilket också kan förklara blödningarna) Du kan köpa xyloproct och smörja in med (tror att supparna är för stora för honom) hör med dem på apoteket.
  4. 2
    det är inte ovanligt, särskilt inte om han har problem med förstoppning (vilket också kan förklara blödningarna) Du kan köpa xyloproct och smörja in med (tror att supparna är för stora för honom) hör med dem på apoteket.
  5. Medlem sedan
    Feb 2009
    #3
    Tack så mycket för rådet!
  6. 3
    Tack så mycket för rådet!

Liknande trådar

  1. Hemorrojder...
    By Pinsamt... in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 17:07
  2. Hemorrojder
    By Anonym in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 12:26
  3. hemorrojder:(
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 10:58
  4. Hemorrojder
    By Linda_T_M_ in forum _0906 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 01:58
  5. Hemorrojder?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 17:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar