Avslag
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Avslag

    Är det nån som vet hur länge man avråds från att bada efter man fött barn? Jag ska på efterkontroll nästa vecka och då är det ju 5 v efter förlossningen. Redan nu är avslaget ganska minimalt, mest som en flytning, ngt lite ljusrosa ibland. Längtar så jag håller på att dö efter att sjunka ned i ett varmt bad Om nån vet får ni gärna svara så jag slipper vänta tills efterkontrollen.
  2. 1
    Avslag Är det nån som vet hur länge man avråds från att bada efter man fött barn? Jag ska på efterkontroll nästa vecka och då är det ju 5 v efter förlossningen. Redan nu är avslaget ganska minimalt, mest som en flytning, ngt lite ljusrosa ibland. Längtar så jag håller på att dö efter att sjunka ned i ett varmt bad Om nån vet får ni gärna svara så jag slipper vänta tills efterkontrollen.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Jag tror det är ca 6 veckor... men det beror säkert på hur mycket avslag man har?? Jag längtar också! Tyvärr äter jag waran nu så jag får fortfarande en del blod (tror det är pga waranet). Jag väntar tills efter kontrollen i slutet av februari.
  4. 2
    Jag tror det är ca 6 veckor... men det beror säkert på hur mycket avslag man har?? Jag längtar också! Tyvärr äter jag waran nu så jag får fortfarande en del blod (tror det är pga waranet). Jag väntar tills efter kontrollen i slutet av februari.
  5. På besök
    #3
    Hej, alltså det beror ju på var du ska bada, jag hade definitivt badat hemma i mitt eget badkar men kanske hoppat över bubblet på badhuset. Är det fem veckor och minimalt med avslag så är det ingen fara, det är ju infektionsrisken man kalkylerar med när man avråder från bad och avslag är ju rester av rå slemhinneyta i livmodern där som moderkakan suttit. Efter så lång tid är "såret" i livmodern såpass läkt att det är ok att bada i hemmiljö.
  6. 3
    Hej, alltså det beror ju på var du ska bada, jag hade definitivt badat hemma i mitt eget badkar men kanske hoppat över bubblet på badhuset. Är det fem veckor och minimalt med avslag så är det ingen fara, det är ju infektionsrisken man kalkylerar med när man avråder från bad och avslag är ju rester av rå slemhinneyta i livmodern där som moderkakan suttit. Efter så lång tid är "såret" i livmodern såpass läkt att det är ok att bada i hemmiljö.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Efter min förra förlossning var det bland det första jag tog reda på. Älskar också att bada.
    Det svar som var enklast att förstå var att "vänta tills avslaget inte längre är blodblandat". Sen tar det väl olika lång tid för alla. Tror du kan vara lugn.
  8. 4
    Efter min förra förlossning var det bland det första jag tog reda på. Älskar också att bada.
    Det svar som var enklast att förstå var att "vänta tills avslaget inte längre är blodblandat". Sen tar det väl olika lång tid för alla. Tror du kan vara lugn.

Liknande trådar

  1. Avslag..
    By Virriga Vimsa in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 20:35
  2. Avslag och bad
    By Mamma.Harjula-Gad in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 23:46
  3. Avslag
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 00:42
  4. Avslag
    By Lisa_82 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 12:18
  5. Avslag
    By milu in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 15:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar