Hej...igen
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    Hej...igen

    Hej på er alla!
    Jag var här för länge sedan(flera år sen) och presenterade mig, men tiden att sitta vid datorn fanns inte riktigt då. Tänkte nu att jag ska göra ett försök till.
    Jag är mamma till två busiga killar på 6 och 4 år. Min äldsta pojke föddes med ryggmärgsbråck. En diagnos som de sedan ändrade till LippoMMC, dvs. fett bråck. Han är gångare, men har stora bekymmer med tarm och blåsa. Eftersom han inte har så stora motoriska problem fick vi avslag X flera hos habiliteringen (eftersom de anser att problemet enbart finns fysiskt??? är ngt ironisk här ,,,,).
    I alla fall...tänkte att jag kanske kunde få vara med här hos er och bolla lite tankar och idéer och se om jag kanske kan bidra med ngt klokt.
    Vill gärna vet mer om er, då jag förstår att det är en ganska trogen skara som rör sig på detta forum.
    Allt gott till er, så hoppas jag att vi hörs!
  2. 1
    Hej...igen Hej på er alla!
    Jag var här för länge sedan(flera år sen) och presenterade mig, men tiden att sitta vid datorn fanns inte riktigt då. Tänkte nu att jag ska göra ett försök till.
    Jag är mamma till två busiga killar på 6 och 4 år. Min äldsta pojke föddes med ryggmärgsbråck. En diagnos som de sedan ändrade till LippoMMC, dvs. fett bråck. Han är gångare, men har stora bekymmer med tarm och blåsa. Eftersom han inte har så stora motoriska problem fick vi avslag X flera hos habiliteringen (eftersom de anser att problemet enbart finns fysiskt??? är ngt ironisk här ,,,,).
    I alla fall...tänkte att jag kanske kunde få vara med här hos er och bolla lite tankar och idéer och se om jag kanske kan bidra med ngt klokt.
    Vill gärna vet mer om er, då jag förstår att det är en ganska trogen skara som rör sig på detta forum.
    Allt gott till er, så hoppas jag att vi hörs!
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Hej

    Om du vill veta mer om mig ser en presentation ut som följer. Är själv född med ryggmärgsbråck det gyllene året 1956. Om ett par månader fyller jag alltså 53 år.

    Jag lever som singel och bor i en tvårumslägenhet i Tumba söder om Stockholm tillsammans med min hund, en fyra år gammal dansk-svensk gårdshund. Har stomi för urinen men ingen shunt då man inte kunde den tekniken när jag föddes.

    Då jag var tjugo år gammal började jag arbete vid dåvarande Televerket i dess kundtjänst och blev kvar i det företaget i nästan 22 år. Sedan 11 år arbetar jag på en bilfirma där jag har sysslat med att sälja bilar och att fixa med administration. Nu har tyvärr den ekonomiska krisen slagit till och jag är uppsagd och arbetsbefriad men har lön fram till i slutet av mars. Hur mitt yrkesliv ska se ut i framtiden är just nu ett stort frågetecken.

    Har du några frågor till mig så är det bara att hojta till så ska jag försöka svara.
  4. 2
    Hej Om du vill veta mer om mig ser en presentation ut som följer. Är själv född med ryggmärgsbråck det gyllene året 1956. Om ett par månader fyller jag alltså 53 år.

    Jag lever som singel och bor i en tvårumslägenhet i Tumba söder om Stockholm tillsammans med min hund, en fyra år gammal dansk-svensk gårdshund. Har stomi för urinen men ingen shunt då man inte kunde den tekniken när jag föddes.

    Då jag var tjugo år gammal började jag arbete vid dåvarande Televerket i dess kundtjänst och blev kvar i det företaget i nästan 22 år. Sedan 11 år arbetar jag på en bilfirma där jag har sysslat med att sälja bilar och att fixa med administration. Nu har tyvärr den ekonomiska krisen slagit till och jag är uppsagd och arbetsbefriad men har lön fram till i slutet av mars. Hur mitt yrkesliv ska se ut i framtiden är just nu ett stort frågetecken.

    Har du några frågor till mig så är det bara att hojta till så ska jag försöka svara.
  5. Medlem sedan
    Feb 2009
    #3
    Hmm, nu ska jag se om jag får till det här eller om svaret hamnar helt galet..

    Hej Peter
    Kul att höra från dig.
    Trist att du inte får jobba kvar. Jag tycker att det varslas til höger och vänster runtom i landet. Vad känner du att du skulle vilja göra nu då? Prova på en ny bana kanske?
    Själv pluggar jag på heltid, och börjar längta till jag blir klar så man får vila huvudet lite .
    Jag kommer säkert på massor med frågor till dig, så jag spar på det erbjudandet.
    Hoppas du har en bra dag!
  6. 3
    Hmm, nu ska jag se om jag får till det här eller om svaret hamnar helt galet..

    Hej Peter
    Kul att höra från dig.
    Trist att du inte får jobba kvar. Jag tycker att det varslas til höger och vänster runtom i landet. Vad känner du att du skulle vilja göra nu då? Prova på en ny bana kanske?
    Själv pluggar jag på heltid, och börjar längta till jag blir klar så man får vila huvudet lite .
    Jag kommer säkert på massor med frågor till dig, så jag spar på det erbjudandet.
    Hoppas du har en bra dag!
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Vill fortsätta

    Svaret på vad jag vill göra efter det att jag blivit uppsagd från mitt jobb är att jag helst vill fortsätta inom bilbranschen och som bilsäljare. Men samtidigt är jag medveten om att det nog är svårt att få ett nytt arbete inom mitt yrke. Bilförsäljningen går sämre än på mång år så jag får nog försöka hitta något annat sätt att försörja mig och jag vet i nuläget inte vad jag ska syssla med i fortsättningen.
  8. 4
    Vill fortsätta Svaret på vad jag vill göra efter det att jag blivit uppsagd från mitt jobb är att jag helst vill fortsätta inom bilbranschen och som bilsäljare. Men samtidigt är jag medveten om att det nog är svårt att få ett nytt arbete inom mitt yrke. Bilförsäljningen går sämre än på mång år så jag får nog försöka hitta något annat sätt att försörja mig och jag vet i nuläget inte vad jag ska syssla med i fortsättningen.

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. Känner igen mig själv igen
    By camilla_73 in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 18:18
  3. amma igen efter tre dygn?(igen)
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:15
  4. Barn igen-igen efter ängel
    By Mamma till ängel in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 07:22
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar