Värkar och molande "mensvärk" - UVI?
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Värkar och molande "mensvärk" - UVI?

    Hela natten var ett smärre h-vete med molande mensvärk (4:e dagen i rad men som verkligen tilltog i natt) som toppades av rejäla sammandragningar. I morse ringde jag förlossningen för att rådgöra med dem, satt redan i bilen och skulle åka till jobbet. De sa direkt att första åtgärd är att lämna urinprov för att utesluta UVI. Ska lämna i morgon och sitter alltså här på jobbet med så j-la mensvärk att jag i princip vill klappa till någon (eh...nä, jag är inte våldsbenägen). Har någon erfarenhet av mensvärk vid just UVI? Tycker ju jag borde känna av något annat men det kan tydligen vara "tyst UVI".
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  2. 1
    Värkar och molande "mensvärk" - UVI? Hela natten var ett smärre h-vete med molande mensvärk (4:e dagen i rad men som verkligen tilltog i natt) som toppades av rejäla sammandragningar. I morse ringde jag förlossningen för att rådgöra med dem, satt redan i bilen och skulle åka till jobbet. De sa direkt att första åtgärd är att lämna urinprov för att utesluta UVI. Ska lämna i morgon och sitter alltså här på jobbet med så j-la mensvärk att jag i princip vill klappa till någon (eh...nä, jag är inte våldsbenägen). Har någon erfarenhet av mensvärk vid just UVI? Tycker ju jag borde känna av något annat men det kan tydligen vara "tyst UVI".
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2

    Just det ja

    Hon sa att det naturligtvis kan vara frågan om förvärkar men att de vill utesluta UVI först. Hoppas ärligt talat på att det är någon lätt UVI så att den här värken försvinner för att gå och ha det så här i ca 5 veckor funkar ju bara inte.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  4. 2
    Just det ja Hon sa att det naturligtvis kan vara frågan om förvärkar men att de vill utesluta UVI först. Hoppas ärligt talat på att det är någon lätt UVI så att den här värken försvinner för att gå och ha det så här i ca 5 veckor funkar ju bara inte.
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Jag har haft problem med uvi och bakterier under mina förra graviditeter (dock inte denna gång tack och lov). Det kunde vara väldigt olika från gång till gång; ibland hade jag jättemycket sammandragningar och allmänt kasst tillstånd, ibland kände jag inget alls men bar ändå på bakterier. Så det är riktigt lurigt! Tycker det är bra att de kollar upp det. När ska du lämna prov?
  6. 3
    Jag har haft problem med uvi och bakterier under mina förra graviditeter (dock inte denna gång tack och lov). Det kunde vara väldigt olika från gång till gång; ibland hade jag jättemycket sammandragningar och allmänt kasst tillstånd, ibland kände jag inget alls men bar ändå på bakterier. Så det är riktigt lurigt! Tycker det är bra att de kollar upp det. När ska du lämna prov?
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Hade UVI i julhelgen och då fick jag sammandragningar som gjorde ont... enda gången jag haft UVI så jag har inget direkt att jämföra med i ’normala’ fall... ingen mensvärk direkt dock...
  8. 4
    Hade UVI i julhelgen och då fick jag sammandragningar som gjorde ont... enda gången jag haft UVI så jag har inget direkt att jämföra med i ’normala’ fall... ingen mensvärk direkt dock...
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    I morgon

    Bm ville ha morgonurin så jag åker dit med det i morgon innan jobbet. Jag hoppas faktiskt att det visar något, hellre det än att jag ska ha det så här. Förvärkar i all ära men detta konstanta molande, nej tack.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  10. 5
    I morgon Bm ville ha morgonurin så jag åker dit med det i morgon innan jobbet. Jag hoppas faktiskt att det visar något, hellre det än att jag ska ha det så här. Förvärkar i all ära men detta konstanta molande, nej tack.
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6

    Ok

    Men då verkar det kunna vara UVI. Får väl se i morgon, eller så är det "bara" förvärkar.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  12. 6
    Ok Men då verkar det kunna vara UVI. Får väl se i morgon, eller så är det "bara" förvärkar.

Liknande trådar

  1. Molande "mensaktig värk"
    By Amazing in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 11:54
  2. Blir gaaaalen på denna "mensvärk"
    By Folle in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 17:29
  3. fakta om "mensvärk" under tidig grav
    By siempre1 in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 18:02
  4. Molande "mensvärk"
    By Anna-Elias in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 18:01
  5. "Mensvärk" i vecka 27?? Hjälp!
    By 1annapanna in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 21:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar