Jag o dotter nya här
  1. anonymt namn
    #1

    Jag o dotter nya här

    Hej,
    får vi vara med här? Jag o min dotter på 12år, blir 13 år i sommar.
    Just nu beter hon sig som vilken tonåring som helst.
    Hon ska alltid flytta, så fort ngt inte passar, stänger igen dörrar,
    hatar, o älskar om vartannat.
    Gillar Inte killar än, men har en jätte snäll killkompis som är 5 år äldre.
    Min dotter väger bara 34, kg o är 151 cm lång,
    hon kom 7v förtidit, pga av havandeskapsförgiftning.
    Dottern är mitt o makens enda barn.
    Jag är 30+ o maken 40+..
    Min dotters intressen är: The Sims, Wii, åka konståkning, va med kompisar,
    o Älskar skolan.
    Nu är det dax o völja högstadie, hon har valt Hälsa, o sedan allmänt.
    Hon älskar språk, engelska o spanska..
    Är mkt intelligent. ( Vad hon fått det ifrån..
    Är anonym tills jag ser att man är välkommen.
    Vår tid går mest åt till konståkninges fyra timmar iv eckan, har bara åkt i
    3 månader.
    Ja, det var lite om oss..
    Hälsnigar: Mor o dotter.
  2. 1
    Jag o dotter nya här Hej,
    får vi vara med här? Jag o min dotter på 12år, blir 13 år i sommar.
    Just nu beter hon sig som vilken tonåring som helst.
    Hon ska alltid flytta, så fort ngt inte passar, stänger igen dörrar,
    hatar, o älskar om vartannat.
    Gillar Inte killar än, men har en jätte snäll killkompis som är 5 år äldre.
    Min dotter väger bara 34, kg o är 151 cm lång,
    hon kom 7v förtidit, pga av havandeskapsförgiftning.
    Dottern är mitt o makens enda barn.
    Jag är 30+ o maken 40+..
    Min dotters intressen är: The Sims, Wii, åka konståkning, va med kompisar,
    o Älskar skolan.
    Nu är det dax o völja högstadie, hon har valt Hälsa, o sedan allmänt.
    Hon älskar språk, engelska o spanska..
    Är mkt intelligent. ( Vad hon fått det ifrån..
    Är anonym tills jag ser att man är välkommen.
    Vår tid går mest åt till konståkninges fyra timmar iv eckan, har bara åkt i
    3 månader.
    Ja, det var lite om oss..
    Hälsnigar: Mor o dotter.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Välkommen hit. Jag är mamma till en 12-åring. Född i december så det är långt kvar till tonåren, även om vi märker att de närmar sig. Hon har dock alltid varit en ganska lugn person så vi tror väl inte på nägra häftigare frigörelser. Lilla a är allt annat än liten, vad hon väger vet jag inte men hon är 167 cm lång och drar 41 i skor. Hon började sitt liv på 56 cm och 4600g så det var väl inte annat att vänta. Sin tid lägger hon på sin fiol och på att sjunga singstar. Scouter en gång i veckan hinner hon också med. Lilla a är dyslektiker så vi lägger rätt mycket tid på skolarbet här hemma, annars hamnar hon långt efter i skolan.
  4. 2
    Välkommen hit. Jag är mamma till en 12-åring. Född i december så det är långt kvar till tonåren, även om vi märker att de närmar sig. Hon har dock alltid varit en ganska lugn person så vi tror väl inte på nägra häftigare frigörelser. Lilla a är allt annat än liten, vad hon väger vet jag inte men hon är 167 cm lång och drar 41 i skor. Hon började sitt liv på 56 cm och 4600g så det var väl inte annat att vänta. Sin tid lägger hon på sin fiol och på att sjunga singstar. Scouter en gång i veckan hinner hon också med. Lilla a är dyslektiker så vi lägger rätt mycket tid på skolarbet här hemma, annars hamnar hon långt efter i skolan.
  5. Anonym
    #3
    OKej tack..
    då har jag en Liten tjej, hon väger mellan 34-35 kg och är bara 150 cm lång, men så vägde hon endast
    2042 gr o var 44,5 cm lång. Vi låg 1 mån på prematuren i Sörmland.
    Men, träningen ger hennemer styrka. Sedan har hon en hudsjukdom i underlivet som vi kämpar med.
    Den har jag med plus att jag har en form av Adhd, så jag ör hemmamamma.
    Min dotter har inga problem iskolan, hon ligger nästan steget före.
    Nu till Högstadiet har hon valt Hälsa. Just nu går hon på en liten skola med 400 elver, odom r 20 st i klassen.
    Sedan så kommer hon till en skola med 800 elever..
    Men, tror hon ser fram emot det.
    Har aldrig blivit retad för sin vikt,
    I somras var hon modell i tidningen Glitter..
    Det tycker hon var kanonkul..
    En hel dag i Sthlm.
    Det är en del om oss..idag är det träning igen
    Jag har inga fler barn..men önskar ändå innerst inne.
    Men hon kom med katastrosnitt, så man får leva med det, o året innan miste vi pojken pga av förlite fostervatten..o hade inre skador, detta berode på min sjukdom, o den fick jag inte reda på förren jag var 35 år genom prover, min dotter har den inte.
    SKriv gärna igen min msn är [email protected]
  6. 3
    OKej tack..
    då har jag en Liten tjej, hon väger mellan 34-35 kg och är bara 150 cm lång, men så vägde hon endast
    2042 gr o var 44,5 cm lång. Vi låg 1 mån på prematuren i Sörmland.
    Men, träningen ger hennemer styrka. Sedan har hon en hudsjukdom i underlivet som vi kämpar med.
    Den har jag med plus att jag har en form av Adhd, så jag ör hemmamamma.
    Min dotter har inga problem iskolan, hon ligger nästan steget före.
    Nu till Högstadiet har hon valt Hälsa. Just nu går hon på en liten skola med 400 elver, odom r 20 st i klassen.
    Sedan så kommer hon till en skola med 800 elever..
    Men, tror hon ser fram emot det.
    Har aldrig blivit retad för sin vikt,
    I somras var hon modell i tidningen Glitter..
    Det tycker hon var kanonkul..
    En hel dag i Sthlm.
    Det är en del om oss..idag är det träning igen
    Jag har inga fler barn..men önskar ändå innerst inne.
    Men hon kom med katastrosnitt, så man får leva med det, o året innan miste vi pojken pga av förlite fostervatten..o hade inre skador, detta berode på min sjukdom, o den fick jag inte reda på förren jag var 35 år genom prover, min dotter har den inte.
    SKriv gärna igen min msn är [email protected]
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4
    Välkommen hit

    Jag är mamma till 3 barn och det är min äldsta dam Julia som idag faktiskt fyller 13 år.

    Hon är i ständiga kontroverser med den 1 år yngre systern men mot oss är hon fortfarande mammas/pappas lilla flicka som gärna kramas och myser i soffan. Killar är fortfarande pest och pina när vi hör på, men vem vet vad hon viskar om med sina tjejkompisar

    Det är inte direkt någon liten tös jag har, Julia är 169cm lång och väger en 53kg. Hon har passerat mig i längd med 1 cm nu och tar upp jakten på sin långa pappa(men hoppas att hon stannar en bit före hans 196cm).

    Julia gillar oxå sims & wii, men även att laga mat, baka, se tv, yoga, åka/köra skoter mm.

    Inför högstadiet har hon valt spanska till språk och visade glatt upp spanskaboken som hon fått nyligen.
    Som slöjd valde hon trä, då hon tycker att man kan göra mer nyttiga och användbara saker i där än i syslöjden. Hon håller just nu på med ett grillspett(fick välja mellan grillspett och eldgaffel - hon gillar att grilla korv när vi är ute på vårarna med skoter, så valet var självklart *s*).

    Tror inte att de har gjort några andra val ännu eller om de kommer att göra det heller - det är ju så olika mellan olika kommuner och skolor.
  8. 4
    Välkommen hit

    Jag är mamma till 3 barn och det är min äldsta dam Julia som idag faktiskt fyller 13 år.

    Hon är i ständiga kontroverser med den 1 år yngre systern men mot oss är hon fortfarande mammas/pappas lilla flicka som gärna kramas och myser i soffan. Killar är fortfarande pest och pina när vi hör på, men vem vet vad hon viskar om med sina tjejkompisar

    Det är inte direkt någon liten tös jag har, Julia är 169cm lång och väger en 53kg. Hon har passerat mig i längd med 1 cm nu och tar upp jakten på sin långa pappa(men hoppas att hon stannar en bit före hans 196cm).

    Julia gillar oxå sims & wii, men även att laga mat, baka, se tv, yoga, åka/köra skoter mm.

    Inför högstadiet har hon valt spanska till språk och visade glatt upp spanskaboken som hon fått nyligen.
    Som slöjd valde hon trä, då hon tycker att man kan göra mer nyttiga och användbara saker i där än i syslöjden. Hon håller just nu på med ett grillspett(fick välja mellan grillspett och eldgaffel - hon gillar att grilla korv när vi är ute på vårarna med skoter, så valet var självklart *s*).

    Tror inte att de har gjort några andra val ännu eller om de kommer att göra det heller - det är ju så olika mellan olika kommuner och skolor.
  9. Medlem sedan
    Mar 2007
    #5
    Min 12-åring är som en humörsvängande pendel och det är ok, bara lite svårt att hänga med i svängarna ibland.

    Hon är enligt mig, normallång, ca 154. Var 50 cm vid födseln och vägde 3,5.

    På fritiden är det hästar för hela slanten, ridskola, böcker, saker, prao.
  10. 5
    Min 12-åring är som en humörsvängande pendel och det är ok, bara lite svårt att hänga med i svängarna ibland.

    Hon är enligt mig, normallång, ca 154. Var 50 cm vid födseln och vägde 3,5.

    På fritiden är det hästar för hela slanten, ridskola, böcker, saker, prao.

Liknande trådar

  1. Min dotter är verkligen MIN dotter...
    By Zinita in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 16:57
  2. 5 maj - Min dotter 18 år!!!! OT
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 22:06
  3. Mer om min dotter
    By ANoNymA in forum Skolbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 12:30
  4. Nu är min dotter här!
    By e-l-m-l in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 15:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar