Sova eller inte sova, det är frågan
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Sova eller inte sova, det är frågan

    Jag har inte sovit en blund inatt. Inte ens en timme. Jag kunde inte somna eller slappna av vare sig fysiskt eller psykiskt. Jag försöker vänja av mig med sömntabletterna, eller åtminstone hålla upp några dagar så jag slipper överdosera för att somna. Med resultatet att jag inte sover. Vid uppehåll brukar jag åtminstone sova runt 3 timmar men inatt gick det bara inte.
    Barnen är på skola resp dagis. Jag har 6 timmar på mig att antingen sova, eller städa.

    Ska jag hålla mig vaken och aktiv, och hoppas på att jag somnar inatt eller ska jag lägga mig och vila ( och kanske somna)?

    Sova eller inte sova?
    http://www.tjock-till-smal.bloggplatsen.se

    Älska mig som mest, när jag förtjänar det som minst,för då behöver jag det mest.
  2. 1
    Sova eller inte sova, det är frågan Jag har inte sovit en blund inatt. Inte ens en timme. Jag kunde inte somna eller slappna av vare sig fysiskt eller psykiskt. Jag försöker vänja av mig med sömntabletterna, eller åtminstone hålla upp några dagar så jag slipper överdosera för att somna. Med resultatet att jag inte sover. Vid uppehåll brukar jag åtminstone sova runt 3 timmar men inatt gick det bara inte.
    Barnen är på skola resp dagis. Jag har 6 timmar på mig att antingen sova, eller städa.

    Ska jag hålla mig vaken och aktiv, och hoppas på att jag somnar inatt eller ska jag lägga mig och vila ( och kanske somna)?

    Sova eller inte sova?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Inte sova

    Tycker jag då.. Det är väl bättre du försöker hålla igång så är du extra trött ikväll.. Och då får du kanske få sova
    Vet hur det är att inte få sova, det är ett helsike
    Hoppas det löser sig för dig..
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  4. 2
    Inte sova Tycker jag då.. Det är väl bättre du försöker hålla igång så är du extra trött ikväll.. Och då får du kanske få sova
    Vet hur det är att inte få sova, det är ett helsike
    Hoppas det löser sig för dig..
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3

    Inte sova...

    ... håll dig uppe idag så är du jättetrött ikväll. Det blir kanske tufft under dagen men det är din bästa chans att komma på rätt köl. Lycka till!
    www.marianyckelpiga.se
    Silversmycken på nätet.
  6. 3
    Inte sova... ... håll dig uppe idag så är du jättetrött ikväll. Det blir kanske tufft under dagen men det är din bästa chans att komma på rätt köl. Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Om jag var du, och jag har samma problem, så skulle jag hålla mig vaken och lägga mig tidigt istället.

    Försöker du ha disciplin kring att lägga dig? Jag är BÄST på att vara vaken!! När det är läggdags så är det helt enkelt inte nödvändigt längre... Så jag har en bestämd tid när jag ska ligga i sängen och den passeras max med 30 min om jag råkar vara upptagen med något. Och sen ligger jag och renoverar i tanken, startar eget företag, planerar, planerar, planerar... Om jag inte somnar. Men jag får inte kliva upp och vara vaken.
  8. 4
    Om jag var du, och jag har samma problem, så skulle jag hålla mig vaken och lägga mig tidigt istället.

    Försöker du ha disciplin kring att lägga dig? Jag är BÄST på att vara vaken!! När det är läggdags så är det helt enkelt inte nödvändigt längre... Så jag har en bestämd tid när jag ska ligga i sängen och den passeras max med 30 min om jag råkar vara upptagen med något. Och sen ligger jag och renoverar i tanken, startar eget företag, planerar, planerar, planerar... Om jag inte somnar. Men jag får inte kliva upp och vara vaken.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Ja det där problemet känner jag igen. Jag brukar skriva en bok och designa kläder när jag ska sova. Kläddesignen är dock något som enbart kommer till mig strax innan sömnen...jag skulle gärna utveckla det dagtid, men då minns jag ingenting.
  10. 5
    Ja det där problemet känner jag igen. Jag brukar skriva en bok och designa kläder när jag ska sova. Kläddesignen är dock något som enbart kommer till mig strax innan sömnen...jag skulle gärna utveckla det dagtid, men då minns jag ingenting.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Disciplin och disciplin....vi har inte världens bästa sovsituation. Vi sover i vardagsrummet i en bäddsoffa. När sambon är hemma så tittar han på teve när jag är trött. Vi ska flytta til ett hus och få ett riktigt sovrum (utan teve). Men tyvärr har jag alltid haft svårt att varva ner och somna, något som mina barn ärvt.
    Sambon, den pissråttan, somnar så fort han lägger huvudet på kudden. *han är inte pissråtta, det är bara orättvist*
  12. 6
    Disciplin och disciplin....vi har inte världens bästa sovsituation. Vi sover i vardagsrummet i en bäddsoffa. När sambon är hemma så tittar han på teve när jag är trött. Vi ska flytta til ett hus och få ett riktigt sovrum (utan teve). Men tyvärr har jag alltid haft svårt att varva ner och somna, något som mina barn ärvt.
    Sambon, den pissråttan, somnar så fort han lägger huvudet på kudden. *han är inte pissråtta, det är bara orättvist*
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Då får jag väl tvätta golvet då
  14. 7
    Då får jag väl tvätta golvet då
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Jag hoppas jag inte slår ihjäl barnen. När jag sovit dåligt så uppfyller jag alla kriterier på en dålig mamma. Var är koffeintabletterna nu igen?
  16. 8
    Jag hoppas jag inte slår ihjäl barnen. När jag sovit dåligt så uppfyller jag alla kriterier på en dålig mamma. Var är koffeintabletterna nu igen?
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9

    Jaa jippie!

    Försöker låta positiv Det får tiden att gå en stund i alla fall.. Sätt på en kanna kaffe med
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  18. 9
    Jaa jippie! Försöker låta positiv Det får tiden att gå en stund i alla fall.. Sätt på en kanna kaffe med
  19. Medlem sedan
    Feb 2008
    #10
    försök få till en rutin sedan - förstår det är jättesvårt nu! Börja nån timme innan du tänkt sova med att tex ta en promenad runt kvarteret, eller ta en dusch eller så... sen en kopp te, med eller utan smörgås. Dämpa belysningen och när klockan är dags - då lägger du dig. Efter en tid så vet kroppen att den ska bli trött av rutinen Men det tar tid såklart!

    Visst är det orättvist att vissa sover hur enkelt som helst! Jag sover bara bra när jag sover med pojkvännen. Då sover vi båda som stockar i en 90 cm smal säng fast båda annars är såna som får kämpa för att sova...
  20. 10
    försök få till en rutin sedan - förstår det är jättesvårt nu! Börja nån timme innan du tänkt sova med att tex ta en promenad runt kvarteret, eller ta en dusch eller så... sen en kopp te, med eller utan smörgås. Dämpa belysningen och när klockan är dags - då lägger du dig. Efter en tid så vet kroppen att den ska bli trött av rutinen Men det tar tid såklart!

    Visst är det orättvist att vissa sover hur enkelt som helst! Jag sover bara bra när jag sover med pojkvännen. Då sover vi båda som stockar i en 90 cm smal säng fast båda annars är såna som får kämpa för att sova...
  21. Medlem sedan
    Feb 2008
    #11
    Mycke av det jag kommer på har också försvunnit innan jag vaknar, men en del grejjer "gör jag". som kontaktade arbetsförmednlingen för att kolla upp om starta eget...
  22. 11
    Mycke av det jag kommer på har också försvunnit innan jag vaknar, men en del grejjer "gör jag". som kontaktade arbetsförmednlingen för att kolla upp om starta eget...
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12
    Usch, inte kaffe. Jag går ut i slasket och köper Cola istället. Men ibland hade jag önskat att jag drack kaffe.
  24. 12
    Usch, inte kaffe. Jag går ut i slasket och köper Cola istället. Men ibland hade jag önskat att jag drack kaffe.
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13
    Ja...när jag inte är gräsänka längre, så ska jag och 9-åringen gå kvällspromenader. Det kombinerat med ett riktig säng och sovrum hoppas jag ska lösa problemet. Men att somna efter 3.00 varje natt jag inte tar en insomningstablett är liksom inte något alternativ. Det funkar nu när jag är mellan jobb så att säga, men ska jag använda huvudet till något måste jag få sova 5-6 timmar iaf.
  26. 13
    Ja...när jag inte är gräsänka längre, så ska jag och 9-åringen gå kvällspromenader. Det kombinerat med ett riktig säng och sovrum hoppas jag ska lösa problemet. Men att somna efter 3.00 varje natt jag inte tar en insomningstablett är liksom inte något alternativ. Det funkar nu när jag är mellan jobb så att säga, men ska jag använda huvudet till något måste jag få sova 5-6 timmar iaf.

Liknande trådar

  1. Att sova eller inte sova...
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 21:22
  2. Att sova eller att inte sova?
    By Röran in forum _0705 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 17:24
  3. Sova eller inte sova?
    By Malmborg in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 14:49
  4. sova eller inte sova....
    By mohlina in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 21:28
  5. Sova eller inte sova?
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar