Naket
_96 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Naket

    Vår son kom hem i går och sa att han ville inte att jag och hans syster skall gå omking nakna hemma eller visa oss för honom utan kläder. Nu vet jag inte hur andra familjer gör och detta har kanske jag funderat på ibland: när slutar man att visa sig naken för sin son? Han sa att om han ser oss nakna jämt så kanske han inte blir intresserad och tycker det är "mystiskt" med nakna tjejer. jag sa att jag visst trodde det och att det är ju väldig skilnad på sin mamma o syster och en tjej som han kanske är intresserad av. han sa även att du såg väl aldrig din mamma o pappa nakna när du var liten och det är ju sant men det är ju 30 år sedan!! Hur gör ni? Eller är vi en "annurlunda" familj som tycker det är ok att visa sig naken när man är hemma? Börjar undra ju?
  2. 1
    Naket Vår son kom hem i går och sa att han ville inte att jag och hans syster skall gå omking nakna hemma eller visa oss för honom utan kläder. Nu vet jag inte hur andra familjer gör och detta har kanske jag funderat på ibland: när slutar man att visa sig naken för sin son? Han sa att om han ser oss nakna jämt så kanske han inte blir intresserad och tycker det är "mystiskt" med nakna tjejer. jag sa att jag visst trodde det och att det är ju väldig skilnad på sin mamma o syster och en tjej som han kanske är intresserad av. han sa även att du såg väl aldrig din mamma o pappa nakna när du var liten och det är ju sant men det är ju 30 år sedan!! Hur gör ni? Eller är vi en "annurlunda" familj som tycker det är ok att visa sig naken när man är hemma? Börjar undra ju?
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2
    Jag tycker nog att när han nu säger ifrån, så är det dags att respektera han syn på saken. Han är säkert mer avslappnad mot sin pappa, eftersom de är samma kön men du och systern är ju den motsatta sidan.

    De flesta barn blir mer medvetna om nakenhet och kan tycka att det är besvärande med nakenhet när man kommer upp i tonår/pubertet.
    Det är ju nu de börjar upptäcka både sina egna kroppars förändringar och även det andra könets.

    Jag kan tänka mig att det kan kännas genant och fel att se er, när han nu säkerligen så smått börjar upptäcka flickornas kroppar.

    Jag kan ju säga att båda mina tjejer är väldigt känsliga när det gäller det där med nakenhet. De vill speciellt inte visa sig själva nakna. Visst kan jag tycka att det är löjligt då de ser ut p åsamma sätt som jag gör, men jag respekterar deras känslor och kommenterar inte den saken. Däremot så har jag påpekat att de visst törs komma och prata med mig om mens, bröst eller annat som kan kännas skämmigt - då det är helt naturliga saker.

    Jag brukar inte dölja min kropp när jag klär på mig efter dusch etc men jag går inte runt utan kläder. Ingen av tjejerna har väl direkt blivit generad om de kommer in i sovrummet medan jag klär på mig, men de undviker att se pappa naken och blir klart mer generad gentemot honom.

    Allvarligt talat, inte är jag speciellt intresserad av att se mina föäldrar nakna idag heller och skulle ha blivit dödligt generad om jag kommit in i mammas och pappas sovrum när pappa klädde på sig, då jag var i 12-16 års ålder.
  4. 2
    Jag tycker nog att när han nu säger ifrån, så är det dags att respektera han syn på saken. Han är säkert mer avslappnad mot sin pappa, eftersom de är samma kön men du och systern är ju den motsatta sidan.

    De flesta barn blir mer medvetna om nakenhet och kan tycka att det är besvärande med nakenhet när man kommer upp i tonår/pubertet.
    Det är ju nu de börjar upptäcka både sina egna kroppars förändringar och även det andra könets.

    Jag kan tänka mig att det kan kännas genant och fel att se er, när han nu säkerligen så smått börjar upptäcka flickornas kroppar.

    Jag kan ju säga att båda mina tjejer är väldigt känsliga när det gäller det där med nakenhet. De vill speciellt inte visa sig själva nakna. Visst kan jag tycka att det är löjligt då de ser ut p åsamma sätt som jag gör, men jag respekterar deras känslor och kommenterar inte den saken. Däremot så har jag påpekat att de visst törs komma och prata med mig om mens, bröst eller annat som kan kännas skämmigt - då det är helt naturliga saker.

    Jag brukar inte dölja min kropp när jag klär på mig efter dusch etc men jag går inte runt utan kläder. Ingen av tjejerna har väl direkt blivit generad om de kommer in i sovrummet medan jag klär på mig, men de undviker att se pappa naken och blir klart mer generad gentemot honom.

    Allvarligt talat, inte är jag speciellt intresserad av att se mina föäldrar nakna idag heller och skulle ha blivit dödligt generad om jag kommit in i mammas och pappas sovrum när pappa klädde på sig, då jag var i 12-16 års ålder.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Ja, jag har nu respekterat att han inte vill se mig naken och har alltid på mig morgonrock mellan badrum och sovrum. Men i går ville han bada med mig och hans syster i badkaret så kanske han inte släpper in tonnåren riktigt än
  6. 3
    Ja, jag har nu respekterat att han inte vill se mig naken och har alltid på mig morgonrock mellan badrum och sovrum. Men i går ville han bada med mig och hans syster i badkaret så kanske han inte släpper in tonnåren riktigt än
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4
    det är mest i badrummet som vi visar oss nakna.
    sannah har slutat göra det.
    hon har ju fått hår lite här och där så det är lite pinsamt.
    lillasyster 9 år såg det igår och sa åt mig att mamma sannah har ju fått mörkt hår därnere. vi pratade en stund.
    detta samtal slutade med att lillasyster var rak då sannah kom in
    - har du fått sån där blodig mens?
    gissa vad pinsamt för soran..
  8. 4
    det är mest i badrummet som vi visar oss nakna.
    sannah har slutat göra det.
    hon har ju fått hår lite här och där så det är lite pinsamt.
    lillasyster 9 år såg det igår och sa åt mig att mamma sannah har ju fått mörkt hår därnere. vi pratade en stund.
    detta samtal slutade med att lillasyster var rak då sannah kom in
    - har du fått sån där blodig mens?
    gissa vad pinsamt för soran..
  9. Medlem sedan
    Mar 2007
    #5
    Vi är ofta "nakenfisar" här hemma och det känns helt ok. Men så är vi "bara" tjejer också.

    Men tonåringen är lite restriktiv mot sambon (som alltså är man) och det är ok. Hon får låsa om sig i badrummet om hon vill, men annars knackar vi och så får hon själv välja.
  10. 5
    Vi är ofta "nakenfisar" här hemma och det känns helt ok. Men så är vi "bara" tjejer också.

    Men tonåringen är lite restriktiv mot sambon (som alltså är man) och det är ok. Hon får låsa om sig i badrummet om hon vill, men annars knackar vi och så får hon själv välja.

Liknande trådar

  1. Nu blir det naket på riktigt
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 22:11
  2. Naket eller inte
    By LasseB in forum Sex & erotik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 21:27
  3. Naket ...
    By ooIndicaoo in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 13:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar